רוני נאק
לפני שעולם הרכב נכבש על ידי "מסכים גדולים" ו-64 גוונים לתאורת האווירה – התכשיטים האמיתיים היו חלקים ורכיבים פונקציונאליים שנתנו יותר. כך, שבעולם שבו נהגים (ורוכבי דו"ג) שעדיין נוהגים ואוהבים לנהוג לרכיבי הבלימה מבית BREMBO יש בהחלט מקום של כבוד. הקליפרים והדיסקים המחוררים שלהם מציצים מתוך חישוקי הגלגלים (גם כ-OEM) של מיטב יצרני המכוניות (והאופנועים) המהירות והמלהיבות ביותר שיש על הכביש ועל המסלול (כן כן כל הגריד של הפורמולה 1 מסתמך על מעצורים מבית ברמבו).
בעולם מקביל ישנו מספר זעיר של יצרני מתלים יוצאי דופן. הנחשבים ליוקרתיים לא פחות משהם נחשבים לטובים ואותם אפשר למצא – כפריט OEM סטנדרטי – בעוד מספר עוד יותר מצומצם של רכבי ספורט, אופנועים ואפילו באופני הרים יקרים מאד. OHLINS הוא הבולט שבהם.
• להורדת ההודעה המלאה של BREMBO
• צלחות הבלימה החלידו! זה הסוף?
עתה בזמן שאנו היינו במרחבים המוגנים בערב יום כיפור – העבירה ברמבו 405 מיליון דולרים לרכישה במזומן של אוהלינס. מנכ"ל ברמבו, אמר בהצהרה כי מדובר "בהתאמה מושלמת" בין שתי החברות וכי הרכישה תסייע לשני מותגי העל לספק את הדור הבא של הפתרונות החכמים (והיקרים..העורך) לתעשיית הרכב והדו"ג".

לפני הרכישה, מכרה משפחת בומבסי (המחזיקה בכ-70% מ-BREMBO) את כל אחזקותיה ביצרנית הצמיגים פירלי (קרוב ל-6%) ויצרה בכך גל של ספקולציות לגבי מה שעתיד היה להיות מיזוג בין פירלי לברמבו. אולם עתה, בדיעבד, המהלך הזה נועד לגיוס של 280 מיליון אירו שהופנו תוך ימים ספורים לרכישת אוהלינס.

אולינס שבסיסה בשוודיה נוסדה בשנת 1976 על ידי קנת' אולין, בשנת 1986 ימהה היפנית הפכה לשותפה וזו התמקדה בעיקר בליין המתלים לאופנועי המירוץ והספורט מתוצרתה. שנתיים אחר כך ועם שותפה נוספת בשם TENNECO החברה פיתחה שסתומים אלקטרוניים לבולמי הזעזועים והייתה הראשונה עם מוצר כזה להיות משולבת OEM בוולוו S60R. מייסד החברה רכש חזרה 95% מאחזקותיו בחברה בתחילת שנות ה-2000 כשבאותו הזמן גם רוכבי הדו גלגלי החלו להנות מהיתרונות של המערכות האקטיביות שאולינס פיתחה. לבסוף ב-2018 רכשה טננקו את מרבית האחזקות בחברה עד לפני יומיים כשברמבו הגיעה עם שק מזומנים.
כיום אולינס מעסיקה כ-500 עובדים בשני מתקני יצור: שוודיה ותאילנד, מפעילה שני מרכזי מו"פ וארבעה מרכזי הפצה וניסוי בארה"ב, תאילנד, גרמניה ושוודיה.