רוני נאק
הכירו את OCTYMA – זו התוספת האחרונה להיצע מערכות הבלימה מבית Brembo ומדובר בקליפר בלם אימתני בעל 8 בוכנות – עשוי אלומיניום המשלב במיטב רוח המותג: סגנון, עיצוב וזהות עם פונקציונליות, ביצועים ותוכן חדשני.
Octyma פותח באופן בלעדי עבור ריינג' רובר ספורט SV החדש, גרסת שרירים משוגעת של רכב הפנאי היוקרתי עם 635 כ"ס, תאוצה של 3.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית הזויה של 290 קמ"ש – כל זה עם משקל עצמי ממש לא "נוצתי" של 2.6 טונות. נתונים שבהחלט יאתגרו כל מערכת בלימה רגילה שיש. קליפר Octyma מובחן גם על ידי פריסת הצלב החדשנית שלו עבור 8 הבוכנות, המבטיח – לדברי ברמבו – יעילות בלימה מקסימלית.
• הרכב הזה משווק אצלנו עם צלחות בלימה 400 מ"מ
תצורה זו יוצרת אופטימיזציה של חלוקת לחץ הרפידה, המתאפשרת על ידי פריסת הצלב החדשה עבור הבוכנות. מאפיין זה מודגש בעיצוב גוף הקליפר כדי להעביר גם במראה את החדשנות והאיכות הייחודית של מערכת הבלימה החדשה. כפי שלמדנו מקליפרים אחרים מבית BREMBO, גם מעולם האופנועים, גם הקליפר הזה מוצג בגווני צבע שונים – חמישה במספר – בהם שחור מט, נחושת וכמובן אדום וצהוב.
קליפר גדול זה נחמד אבל מה עם צלחת הבלימה? ובכן מדובר בדיסק בלימה קרבון-קרמי (כאופציה יקרה) או בדיסק ה"סטנדרטי" של ברמבו העשוי משילוב של שני חומרים בעלי מקדם התפשטות שונה: הצלחת עצמה שהיא מיציקת מתכת וטבור העשוי אלומיניום. שילוב שני החומרים מאפשר לדיסק להתנהג כמו דיסק קשיח במהירות נמוכה וכאשר הוא קר, וכדיסק צף כאשר הטמפ' עולה וטבעת החיכוך המתכתית מתחממת ומתפשטת. אם הבעלים של הריינג' רובר ספורט SV יסמן "V" בשורת של דיסק הקרבון – הוא יפחית כ-34 ק"ג ממשקל מערכת הבלימה ויזכה לצלחות בלימה בעלות אורך חיים גדול יותר אך מחיר החלפה מאתגר – אולי בעצם לא. אם אתם כבר שואלים…קוטר צלחת הבלימה הסטנדרטית הוא 420 מ"מ ואילו בחירה בקיט הקרבון יזכה את חישוק הקרבון (כן כן גם החישוקים מקרבון) במראה מלא יותר עם דיסק של 440 מ"מ – מקרבון כמובן.