רוני נאק
בשלב הזה אתם כבר בטח התרגלתם להתנהלות הייחודית של שוק הרכב הסיני. בניגוד ליצרניות המערב, לאלה מסין יש ענפי ענפים של תתי מותגים שונים ומשונים כשכל אחד מאלה מנסה את כוחו בסגמנט כזה או אחר, ברמות שונות של פרימיום וטק וכן – גם בשטח. את BYD אתם מכירים היטב וגם לה יש מותגי מנשה, יש את היוקרתיים לאללה כמו יאנגוואנג ו-דנזה ויש את הקשוח פאנגצ'נבאו או בקיצור FCB המייצר רכבים ל"מקצוענים" ול"אנשי שטח" ונוסד בקיץ 2023 בזמן שאנחנו חמקנו ממדוזות בחוף מנדרין.
עד עתה FCB השיקה שני דגמים שניהם פלאג-אין ללא תקינה מערבית. אולם עתה היא הציגה את ה"טיטאניום 3" שהוא 100% חשמלי, בעל הנעה כפולה קבועה משני מנועים וגם….(הפסקה לשם העצמה דרמטית) רחפן מקורי על הגג. הודעה על עצם קיומו של הדגם נמסרה – כנהוג בסין – לא על ידי היצרן עצמו אלא על ידי משרד התעשיה והמידע הטכנולוגי הסיני. מחירו בסין יעמוד על כ-27 אלף דולרים.
להלן הפרטים היבשים: בסיס הגלגלים עומד על 274.5 ס"מ. האורך הכללי 460 ס"מ, הרוחב 190 ס"מ והגובה 172 ס"מ. אם תבחרו לסמן "V" באופציה להוספת הרחפן, הגובה יגיע ל-193 ס"מ. לפי הפרסום המשקל של רכב הפנאי יהיה בין 1930 ל-2265 ק"ג. זווית הגישה היא 25 מעלות וזווית הנטישה 28 מעלות. המשרד ציין שני מידות צמיגים על חישוקי 18 ו-19 אינץ'.
מערכת ההנעה החשמלית מורכבת ממנוע קדמי המפיק 148 כ"ס ומנוע אחורי חזק למדי עם 268 כ"ס. הכוח מגיע כמובן מסוללות BLADE מושחזות עם כימיית LFP. קיבולת הסוללה, הספקי הטעינה או טווח הנסיעה לא פורסמו.
חבילת האבזור כצפוי עשירה מאד עם גג שמש פנורמי, מערך מצלמות היקפי, שמשות פרטיות כהות, קליפרים וחיפויים בצבעים שונים. בהתאם למהירות המסחררת בה BYD מוציאה דגמים חדשים לשוק (ומחדשת קיימים) גם הרכב הזה צפוי להגיע לשווקים כבר בשנה הבאה. האם יגיע גם אלינו?
לא בטוח בביצועי השטח. ראו מבחן ל BYD SHARK https://www.youtube.com/watch?v=TJWv7iyxhm8