רוני נאק
בעידן הזה של תחבורה ירוקה, סביבתית וכל הגדרה אחרת שמעבירה את המסר להנעה חשמלית. הדבר האחד שכולם צריכים זה: סוללות. "המקום" ללכת אליו כדי להתארגן על סוללה עם כימיה מוכחת, שעובדת ויש לה אפקט מתמשך הוא ל-BYD (בתכלס גם CATL הגדולה ממנה בתחום הזה).
זה בדיוק מה שענקית הדו-גלגלי הסינית TAILING (לשם החברה יש משמעות ומשקל פוליטי בהקשר של טאיוון) עשתה והודיעה על כך רק לפני יומיים בעת חשיפה של דגם חדש של קטנוע חשמלי. טאילינג, כמו BYD, נוסדה בעיר שנזן – עיר תעשייה שהוקמה באיזור הכלכלי הצמוד להונג קונג – ומאז שהחלה לייצר בשנת 2003 היא הגיע לתפוקה שנתית הזויה של מעל ל-15 מיליון כלים דו-גלגליים בשנה! כך לפי הנתונים באתר החברה.
עתה טאילינג ו-BYD במיזם משותף לפיתוח של סוללות לאופנועים, קטנועים, קורקינטים ו-אופניים חשמליים. מיזם, שלדברי אותה הודעה לעיתונות אמור ליצור דור חדש של סוללות שתהיינה בטוחות יותר. נקודה בוערת לרוכבים על שניים. האתגרים שיש בכלים הדו גלגליים הוא החשיבות הרבה שיש למשקל הסוללה, לצפיפות האנרגטית שהיא קריטית לביצועים ולטווח הרכיבה וכן העדר של מערכות קירור המונע אפשרות לטעינה מהירה וכן מגביר את הרגישות של המארז למפל תרמי שתמיד מסתיים לא טוב.
בנוסף לכך, BYD מביאה את הניסיון שצברה כדי שהחברות יפתחו יחד "מערכת בטיחות רכב-סוללה-ענן" תוך שימוש בענן ביג דאטה כדי לשפר באופן מקיף את בטיחות הרכיבה באמצעות חדשנות טכנולוגית. למי שלא מצליח לקרא בין השורות זה אומר שניטור הנהג, בעידן המקושר בו כולנו אונליין כל הזמן, יתרחב גם לרוכבי דו"ג.
בינתיים אצלנו, BYD משווקת כמה דגמים חשמליים כאשר המוביל שבהם, ATTO3 הוא הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל. לאחרונה הדגם התעדכן קלות, זכה לטעינה מהירה, מהירה-יותר וגם התייקר (עוד לפני ה-1 בינואר) ל-170 אלפי שקלים לגרסת הכניסה ו-177.5 אלפי שקלים לגרסה הבכירה – לשתיהן אותה מערכת הנעה.