רוני נאק
מוביל הנוסעים, בצורת SUV הנקרא: "טאנג" של BYD עבר חידוש משמעותי אשר כולל שדרוגים רבים אשר טיפלו בלא מעט נקודות חולשה של הדגם. בהתחשב בהיצע המצומצם שיש בישראל לרכב חשמלי עם 7 מקומות יש ל-TANG חשיבות רבה במגזרים מסויימים.
• קיה EV9 – רכב פנאי חשמלי עם 7 מקומות
החידוש החשוב ביותר שתמצאו בטאנג הוא הגדלה של 25% בקיבולת הסוללה מ- 86.4 קוט"ש ל- 108.8 קוט"ש. סוללת LFP עצומה המאפשרת עתה לרכב הגדול להציע טווח מירבי משודרג משמעותית ל- 530 ק"מ (WLTP) למרות משקל עצמי של מעל ל-2.6 טונות. בנוסף, BYD מציגה שיפור הספק הטעינה המהירה מ-110 קו"ט ל-170 קו"ט וגם טעינת AC היא תלת-פזית ועומדת עתה על 11 קו"ט. כמובן שכמו אצל כל הרכבים החשמליים אלו נתוני הספק מקסימליים בתנאים אידיאליים – לא בהרכח מה שתפגשו בפועל.
מבחוץ BYD טאנג המחודש כולל שינויים קלים של מראה המרכב עדכונים אלה גם מאריכים את הרכב מ-487 ס"מ ל-497 ס"מ, זאת, עם נתוני רוחב (190 ס"מ) וגובה (174.5 ס"מ) שאינם משתנים. באופן מאוד חריג לאירוע המוגדר כ"עדכון דגם", BYD האריכה את בסיס הגלגלים (ככל הנראה כדי לאפשר את אכלוס הסוללה העצומה) בלא פחות מ- 5.5 ס"מ ל-282 ס"מ. על הדרך זה מבטיח גם יותר מרחב פנימי לנוסעים.
בתוך BYD טאנג המרחב הפנימי עבר שדרוג מאוד משמעותי כולל צבעים חדשים וחומרים איכותיים. מושבי עור נאפה רכים, תוספת בורר הילוכים מואר ותאורת אווירה ב-31 צבעים. מסך המולטימדיה צמח במידות: מ- 12.8 אינץ' ל- 15.6 אינץ' והוא כמובן סובב – כי איך יכולנו לנהוג בלי זה.
בנוסף לכל אלה יש כאבזור סטנדרטי גג פנורמי חשמלי, מערכת שמע משובחת עם 12 רמקולים מבית DYNAUDIO, תא נוסעים עם מושבים קדמיים עור נאפה (בשני צבעים לבחירה: חום או שחור) מאווררים ומחוממים, דיפוני אלקנטרה, תאורת LED מלפנים ומאחור, מסך LCD אחורי לבקרת מיזוג האויר בשורה השנייה, עם פתחי מיזוג גם ליושבים בשורה השלישית ועוד. אותו ה"עוד" זה כמובן אפליקציה המספקת מידע רב ויכולת לשלוט בכמה תפקודים חשובים – בעברית כמובן.
המחיר של BYD טאנג מרשים גם הוא: 324,990 שקלים.