רוני נאק
כאשר קאדילק חנכה את משרדיה החדשים בניו-יורק, זה היה אחד המעברים המתוקשרים יותר של מותג רכב. המסר היה: "הנה עזבנו את האיזור ההוא של החבר'ה מפעם ועכשיו אנחנו פונים לקהל צעיר וטרנדי יותר". ובציטוט יותר מדוייק "זה יאפשר לקאדילק לבצע טוב יותר את אסטרטגיית הדגמים החדשים שלה בשנים הקרובות".

• חסכו אלפי שקלים בקניית רכב חדש
אלא שלהסיט ספינה גדולה זה תהליך מאד ארוך לא רק במונחי זמן אלא גם בקילומטרים או מיילים כפי שעדיין אוהבים באמריקה. ואותו הקפטן שהביא את קאדילק למנהטן – יוהן דה-נייסן (בעבר ראש חטיבת אאודי בצפון אמריקה) – כבר לא עומד בראשה. המעבר נועד בין השאר כדי שלחברה יהיה מטה בעיר רב-תרבותית כמו בסוהו של מנהטן – ודי להמציא את עצמה מחדש אחרי 116 שנות יצור ומאבק מתמשך מול השילוש הלא קדוש מגרמניה.
המטה של קאדילק בניו יורק מעסיק כ-110 עובדים רובם ככולם אנשי שיווק, מכירות ותקשורת. זאת בעוד שעיקר המסה של ההנדסה, מו"פ וההנהלה הבכירה ביותר של GM נותרה בדטרויט. כך שסיבוב הפרסה – לפחות לוגיסטית לא אמור להיות מורכב או יקר – כמו הנכס בסוהו. זה אגב לא ילך לגמרי לאיבוד וימשיך לשמש כאולם תצוגה יוצא דופן ומרשים למותג.

בהתאם לכל התנודות הנ"ל הביצועים של קאדילק בארה"ב לא היו מבריקים – למרות הניסיונות למצב מחדש את המותג. לפי הוול-סטריט-ג'ורנאל, היא מאבדת נתח שוק מזה שלוש שנים רצופות – בין השאר בשל הצע דגמים מצומצם (שצפוי לגדול עם הצגת רכב הפנאי XT4 החדש שגם יגיע לישראל) – ביחס לעשרות דגמים שיש אצל כל אחד ממותגי הפרימיום הגרמניים.

שינוים בהנהלה כוללת מנכ"ל חדש – סטיב קרלייל – שהנהיג את פעילות GM בקנדה וכן מנהלת שיווק חדשה אשר מגיעה ממק-דונלדס להחליף מנהל שיווק שהגיע מ-BMW ועזב מ"סיבות אישיות" מוקדם יותר.
קרלייל מסכם את החזרה הביתה באופן תכליתי למדי:"כדי לעמוד ביעדים שלנו של הצגת דגמים חדשים רבים אנו חייבים להיפטר מבזבוזים מיותרים".