יום שלישי , 16 אפריל 2024
פותח מאמר קאדילק
מבחן דרכים קאדילק XT4 - רק 300,000 שקלים והפרימיום המוצק והשרירי הזה שלכם. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים קאדילק XT4 ספורט

רוני נאק

במקרה הזה אתחיל דווקא מהסוף. אם אתם מחפשים רכב פנאי פרימיום קטן, חזק ומצויד ואתם לא בודקים גם את ה-XT4 של קאדילק – פספסתם בענק. ואלה הסיבות.

בתוך מאמר קאדילק מאחור בהרים
מבחן דרכים קאדילק XT4 – איפה זה? מזהים?  צילום: רוני נאק

מבנה והנעה

קאדילק XT4 הוא הקטן – והחדש – במשפחת דגמי ה-SUV של מותג הפרימיום האמריקאי קאדילק. כאחד ממותגי הרכב הוותיקים בעולם – יש לו ליין ארוך מאד של דגמים ובהם רכבי פנאי מה-XT4 הקטן ועד האסקלייד העצום. קאדילק XT4 משתמש בפלטפורמה של GM (אפסילון מעודכנת) אשר בגלגולה העדכני היא מכוונת לשיפור הקשיחות, מרווח לנוסעים, הפחתת משקל והארכת בסיס גלגלים. בהקשר של גרסת "ספורט" שקבלנו לבחינה הפלטפורמה גם מאפשר הנעה כפולה. כבר אהבנו.

בתוך מאמר קאדילק מאחור
מבחן דרכים קאדילק XT4 – הנעה כפולה ומתלים אקטיביים הם ברכה בגשם כזה. צילום: רוני נאק

בסיס הגלגלים הוא 278 ס"מ ארוכים למדי. האורך הכללי הוא 4.6 מ' הרוחב הוא 195 ס"מ והגובה 163 ס"מ. הנתונים מספרים סיפור של מכונית גדולה ורחבה אבל לא גבוהה מאד. אין מה להרחיב מדי לגבי העיצוב. הוא לגמרי מיישר קו עם הדור החדש והנאה מאד – בעיניי – של מכוניות קאדילק. בשחור שהגיע אליי הרכב נראה מאד פרימיומי – ואם היה בשחור מאט או אז יכול היה בקלות לשרת את בטמן. ליחידות ה-LED שבחזית ומאחור משקל מרכזי בעיצוב – כאן קאדילק עושה את זה הרבה יותר טוב מהגרמניות – שהן תמיד אמת המידה בקבוצת הפרימיום.

את ההנעה מספקת יחידת כוח אחת: טורבו בנזין בנפח 2.0ל' עם תפוקה של 237 כ"ס ו-36 קג"מ. כל זה בטווח שבין 1,500 ל-5,000 סל"ד. נתונים שדומים לאלה של מנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.5ל'. הורדת הכוח נעשית דרך תיבת הילוכים פלנטרית עם 9 הילוכים כאשר לגרסת הספורט יש גם אופציה נהדרת להנעה כפולה. בנוסף תגלו שלושה מצבי נהיגה לבחירת הנהג. עם הבדלים מורגשים מאד ביניהם.

בתוך מאמר תא נהג
מבחן דרכים קאדילק XT4 – קוקפיט טכנולוגי עם תצוגה עילית וממשק מהיר לסמארטפון. צילום: קאדילק

נוחות ובטיחות

כפי שקאדילק טוענת חלל הפנים של XT4 מרווח מאד. עם מרווח לראש של כמעט מטר בחזית וגם במושב האחורי ויותר ממטר מפרמטרים של מרווחי כתפיים ורגליים. אבל יותר מהחלל הפנימי הכיפי יש קבינה מרשימה מאד באיכותה. אם אילו מושבי העור המחוממים ועם העיסוי, גלגל הגה מחומם ומצופה בעור, חלון שמש פנורמי ענקי, בקרת אקלים, מערכת שמע BOSE עם 13 רמקולים וממשק CUE עם מסך 8 אינץ' ותאימות לקארפליי ואנדרואיד. יש עוד המון איבזור ואת כולו תוכלו להוריד מכאן.

בתוך מאמר מושבים
מבחן דרכים קאדילק XT4 – מושבים מחוממים, יש עיסוי וגם גלגל הגה מחומם. כיף. צילום: קאדילק

בתחום הבטיחות תמצאו בקאדילק XT4 סוויטה מלאה עם בקרת שיוט אדפטיבית גם לפקקים, בלימת חירום אוטומטית גם בנסיעה לאחור, תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב, 8 כריות אוויר, ניטור שטחים מתים, מצלמות היקפיות ברזולוציה גבוהה ועוד ועוד. חבילה בהחלט מרשימה ביותר.

לסיום תא המטען. זה עם דלת חשמלית ועם פתיחה גם בתנועת רגל (סמל מואר על הכביש) לנפח עצום של 637 ליטרים.

בתוך מאמר חלון שמש
מבחן דרכים קאדילק XT4 – חבילת אבזור מאד מאד נדיבה. צילום: קאדילק

בנהיגה

את הקאדילק XT4 קבלתי באחד מסופי השבוע הגשומים יותר שהיו לנו בחורף. ואני לא חושב שהייתה מכונית מתאימה יותר למזג האוויר הרטוב הזה. עם ההנעה הכפולה משולבת כל העת – כאשר מחשבי הרכב מנהלים את פיזור הכוח בין חישוקי ה-20 אינץ' והצמיגים הרחבים שעליהם 245/45 – הבטחון בנהיגה בתנאים כאלה הייתה מירבית.

על ההר קאדילק
מבחן דרכים קאדילק XT4 – חיישני גשם ואורות לצד LED נפלאים וחזקים. צילום: רוני נאק

במצבה הרגיל מרגישה הארבע כמו מכונית גדולה יותר משהינה. תנוחת הישיבה עמוקה, מכסה המנוע מתרומם אליך, וכיול מתלים רך כולם יחד יוצרים תחושה בעלת אופי "אמריקאית" – אלו מתלים אקטיביים רציפים שקאדילק מכנה CDC והם אופציה מאד מעניינת ועם ערך מוסף לגרסת הספורט. הערך מגיע בעיקר כשבורר מצבי הנהיגה עובר ל"ספורט" אז המתלים מתהדקים מאד, המנוע מקבל BOOST רציני ותיבת ההילוכים מוותרת על ההילוכים הגבוהים ומשנה את נקודות ההחלפה של כל השאר. ומה שהיה רכב שרד קטן, הופך לרכב שרד מהיר – מהיר מאד.

עם משקל הנושק ל-1.8 טונות (הגרסאות האחרות קלות יותר) תראו כ-7.2 שניות ל-100 קמ"ש וזה לא רע. בכל מקרה לא מדובר כאן במכונית סרפנטינות קלילה אלא ברכב מהיר מאד – אם תבחרו בכך. האופי המשתנה של המכונית מאפשר מצד אחד להגיע לנהיגה חסכונית עם כ-12 קילומטרים לליטר או בקצב מהיר מאד לשרוף ליטר כל 7 ק"מ. תלוי בכם.

בתוך מאמר קאדילק מאחור
מבחן דרכים קאדילק XT4 – דלת תא מטען חשמלית ופתיחה עם תנועת רגל. צילום: רוני נאק

בשאר המצבים תקבלו NVH ברמה סופר-גבוהה. עם בידוד רעשים הרבה יותר טוב מזה של וולוו XC40 למשל וגם איכות כללית עדיפה. תפוקת הכוח טובה יותר ממש שיש למנועי ה-3 ציל' של ב.מ.וו להציע וחבילות האיבזור הרבה יותר נדיבות מאלו שבאודי או ב-GLA של מרצדס (לקראת החלפה החדש כבר הוצג בחו"ל).

סיום מאמר קאדילק על הר
מבחן דרכים קאדילק XT4 – הא! צוחק לגשם בפנים. צילום: רוני נאק

קאדילק XT4  לסיכום

קבוצת רכבי הפרימיום הקטנים נשלטת – כמו הגדולים – בידי שלושת המותגים מגרמניה. לקסוס מתקדמת יפה בצד של ההנעה ההיברידית – לעומתה אינפיניטי שקופה ולא קיימת. קאדילק XT4 מציעה חבילות איבזור נדיבות ביותר, ואיכות כוללת שהיא טובה לפחות כמו הגרמניות ובחלק מהמקרים אף טובה מהן. בצד הדינאמי אין לה מתחרות אם ברמת ה-NVH או באופן שבו היא זזה כשהקיטור בשיא העוצמה. והמחיר? הוא מיישר קו עם הגרמניות (בין 260 ל-300 אלף שקלים) – אך התמורה לכסף טובה הרבה יותר.

סוגר ממש קאדילק
האביר האפל צילום: רוני נאק

Check Also

סדאן חדשה הונגצ'י – EH7

פחות רולס רויס יותר סדאן מהודרת. EH7 עם עד 619 כ"ס וטווח סיני של עד 820 ק"מ מסוללת ענק של עד 111 קוט"ש. הונגצ'י בישראל בסוף 2024

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen + 4 =