יום חמישי , 25 אפריל 2024
מבחן דרכים קאדילק XT5 פרימיום עם כל הפינוקים ומחיר מפתיע. צילום: שטח

מבחן דרכים קאדילק XT5

בתחילה לא הרגשתי את זה. אולי, כמו רבים וטובים אחרים, הייתי עסוק בטרדות היום. נו, אתם יודעים: צהרים לילדים, משימות ללקוחות, טלפון כעוס מהבנק וציפייה לרעיונות חדשניים בעולמות ה"מה עושים בסוף השבוע"?

מבחן דרכים קאדילק XT5 חישוקי אלומיניום 18 אינץ', שמשות פרטיות כהות ועיצוב שמאד מאפיין את קאדילק. צילום: שטח

אז אספתי את ה-XT5 מהסוכנות בהרצליה, נהגתי בה את הדרך הקצרה למשרד והמשכתי ביום העבודה, שכלל בין השאר, גם לעשות שיעורי בית על הרכב. ובכן, בשנת מודל 2020, שנה אבודה בזכות מגיפה עולמית, רכב הפנאי מקבוצה D לבית קאדילק זכה לשורת עדכונים. אלו כוללים מראה חדש לשבכת החזית, הוספה להיצע של מנוע טורבו 2.0ל' עם תיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים לצד גרסת ה-V6 בנפח 3.6ל' שגם זוכה ל-9 הילוכים ובנוסף הנעה כפולה (רמת אבזור "ספורט"). בנוסף גם שילוב של מולטימדיה מהדור החדש, CUE, שניתן לפקד עליה במגע, בקול או עם בורר סיבובי ומתגי קיצור דרך סביבו. נייס!

מבחן דרכים קאדילק XT5 פרימיום. תא נהג וסביבת נוסעים נעימים מאד. האיכות הכוללת גבוהה מאד וחבילות אבזור הנוחות והבטיחות עשירות. צילום: שטח

רכב ההדגמה הגיע ברמת פרמיום לקצ'רי שכללה ריפודי עור לבנים על המושבים. חימום ואוורור מושבים, בקרת אקלים תלת אזורית, דלת תא מטען חשמלית, גג שמש פנוראמי ענקי, מערכת שמע BOSE נהדרת, משטח טעינה אלחוטי לניידים תומכים וגם גלגל הגה מצופה עור ומחומם, תצוגת עילית מצוינת ועוד אבזור נוחות רב. ממשק המולטימדיה אפילו המושב האחורי נע על מסילה כדי שניתן יהיה לבחור האם לתת להם שם מאחור יותר מרווח לרגליים או להגדיל את תא המטען עוד יותר מעבר ל-850 ל' הרגילים.

מבחן דרכים קאדילק XT5 פרימיום. מושב אחור מאד מרווח. נע על מסילה ועם רצפה שטוחה. יחידת מיזוג אחורית ותאורת קריאה. צילום: שטח

מן החוץ תמצאו, שבכה קדמית כסופה, פנסי LED עוקבי פניה, תאורת יום עם החתימה הייחודית של קאדילק, ומאחור כנ"ל LED שאי אפשר לפספס. מראות הצד עם קיפול אוטומטי ולידיות הדלתות יש תאורה שקל יהיה למצא אותן בעלטה. מסילות גג כסופות, שמשות פרטיות כהות וחישוקי אלומיניום 18 אינץ' ועליהם צמיגים שמנמנים במידה של 265/65R18 בעלי דופן גבוהה.

מבחן דרכים קאדילק XT5 פרימיום. תא מטען עצום עם ידיות לקיפול מחיר של משענת המושב האחורי וכמובן דלת תא מטען חשמלית. צילום: שטח

חבילת הבטיחות מקיפה מאד וכוללת שילוב עשיר של מערכות פאסיביות ואקטיביות. 7 כריות אוויר, עוגני בטיחות למושבי ילדים, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ומאחור, תיקון סטיה מנתיב, החלפת אור גבוה אוטומטית, קורא תמרורים מבוסס GPS, התראה חשובה על המצאות ילדים במושב אחורי, התראת רטט במושב הנהג (ניתן לביטול), מצלמת מראה עם 360 ועוד רשימה ארוכה של אבזור משפר חווית נהיגה כמו בקרת שיוט אדפטיבית וכמובן מספק מעטפת בטיחות חכמה ואקטיבית.

מבחן דרכים קאדילק XT5 פרימיום. מושבים קדמיים סופר נוחים עם חימום, אוורור וזכרון. טווח הזחה גדול יתאים לנהגים ונהגות. צילום: שטח

מחירו של רכב המבחן עומד על 329,990 שקלים. שזה ממקם אותו בעמדה סופר-תחרותית מול דגמי הפרימיום הגרמניים הנושקים ועוברים את ה-400 אלף שקלים. מסתבר שאפילו בקבוצת הפרימיום אפשר לדבר על תמורה טובה יותר לכסף.

 

נהיגה

סידור אחד או שניים בעיר ואני יוצא לפגישת בוקר מוקדמת אי שם במצפה רמון. שם, על הכביש המהיר והפתוח גילית את הרכב. בזמן שבעיר ל-XT5 יש אפקט הגעה מרשים, נוחות מצוינת ואפילו ממדים לא גדולים מדי. הרי שמחוץ לעיר מדובר בכלי רכב פשוט מבריק. אני לא מצליח לזכור מכונית אחרת, בטח ברמת המחיר הזו שנותנת איכות נסיעה של רכב המצויד במתלי אוויר. למי שמחפש רכב בסגנון אמריקאי ועם מאפייני הנוחות ומרווח הפנים של אמריקה, ללא המתלים הרופסים וחסרי הריסון, ימצא זאת כאן ב-XT5 המעודכנת. יש לרכב הזה סינון NVH (רעש, וויברציות ונוקשות) מהטובים ביותר שתמצאו היום בשוק. לזה הוסיפו גם מושבים סופר נוחים ונעימים עם ריפוד עור שלא מזיעים בו כי יש אוורור יעיל, וכרית גב מתנפחת ומתכוונת לאותן נסיעות ארוכות וכיפיות. גם תנוחת הנהיגה תומכת בקווים הארוכים שהרכב הזה אוהב לעשות, ושעה וארבעים לתוך הנהיגה חשבתי לעצמי "א מ ר י ק ה". איזה כיף.

מבחן דרכים קאדילק XT5 פרימיום. מערכת שמע סופר איכותית BOSE עם צליל עמוק ונקי. יש גם זכרון למושב ומשטח טעינה אלחוטי לניידים תומכים. צילום: שטח

השמש לא הייתה גבוהה מאד מעל לאופק כשהדלת נפתחה לבוקר צונן של 16 מעלות במצפה רמון. צריכת הדלק עד לשם עמדה על כ-8.8 ליטר ל-100 קילומטרים. יותר מסביר בהתחשב בתפוקת הכוח וזמינותו הנהדרת. מעט הספקות שהיו לגבי מנוע 2.0ל' טורבו בקונטסקט של SUV גדול ומהודר נעלמות בתוך גלים של מומנט וזמינות של 35.7 קג"מ כבד ב-1,500 סל"ד נמוכים. תיבת הילוכים אוטומטית נהדרת עם 9 הילוכים מדלגת מעדנות וכמעט בלי מורגשת כל העת כדי לשמור את המנוע באיזור המתוק והיעיל ביותר. אם צריך רגע של תאוצה, תוכלו למשוך את הסל"ד מעל לשיא של 5000 סיבובים שם יופקו 237 כ"ס. למשל כדי לעקוף משאית איטית מדי בעליה הארוכה מעבדת לנפחה. זה פרמטר בטיחותי שלא מופיע במפרט, היכולת לבצע עקיפה באופן מהיר ובטוח.

מבחן דרכים קאדילק XT5 פרימיום. נוחות נסיעה מצוינת בעיר. גם בזכות מצלמת חניה וחיווי 360 מצויין. צילום: שטח

למרות הנסיעה הארוכה, ירדתי מהקאדילק בצעד קל, אחרי נהיגה של כשעתיים מאיזור המרכז למצפה רמון. בהחלט שהיה כדאי לצאת לדרך עם הנץ החמה, הרבה לפני שעת העומס של הבוקר. כך יכולתי להתחמם על קפה חזק כשרוח מדבר צוננת עוטפת אותי ומצמררת, באמצע הקיץ הישראלי.

מבחן דרכים קאדילק XT5 פרימיום. יחידת בקרת האקלים למושב האחורי. שליטה בטמפ' האוויר וגם בחימום המושבים. צילום: שטח

הנסיעה חזרה הייתה נמרצת יותר. גם כשהקצב עולה הוא לא מפשל בצורה של הפגנת התנהגות כביש לא בטוחה או גבולית. ההיגוי מדויק במידה הנכונה ועם פידבק טוב. לבלמים עוצמת נשיכה חזקה וגם יכולת של מינון מדויק. דעיכה או ירידה בעוצמת הבלימה לא נרשמה בנסיעה הזו. תמהיל המתלים עושה עבודה נהדרת בשמירת הצמיגים על האספלט כל הזמן. הריסון שלהם טוב מאד ורק בקצוות יש החזרה מהירה מדי אם פוגשים גבנון תוך כדי פניית קשת מהירה. רוב הזמן הקאדילק נטוע ונוסך ביטחון. אם תרצו לתת דרור מדי פעם – כשניתן – העבירו את בורר מצבי הנהיגה ל-SPORT ותנו לטורבו לנשום עמוקות. הוא יודה לכם.

מבחן דרכים קאדילק XT5 פרימיום. מראה מהודר ועדכני. עיטורי כרום מוסיפים למסר הפרימיום וידיות דלת מאירות הן פיצ'ר שימושי בלילה. צילום: שטח

סיכום

חווית שרירים ונוחות אמריקאית. קאדילק XT5 העדכנית היא בדיוק מה שרכב פרימיום אמריקאי מודרני צריך להיות: חזקה מאד ואפילו מעבירה תחושה של עודפי כוח ממכרים, מאובזרת בעושר רב ומספקת נוחות נסיעה מעולה וחבילה טכנולוגית מתקדמת. ה-XT5 תספק סטייל עירוני מלוטש וגם תיאבון בריא לזלילת קילומטרים בנוחות רבה תוך כדי השמעת מוזיקה צלולה ונקיה ממערכת שמע איכותיות ומרשימה. כל זה, עם תג מחיר שביחס לקטגוריה שלה גם מקנה תמורה מעולה לכסף. הרבה רכב, הרבה כוח והמון אבזור. נשמע כמו WIN.

מבחן דרכים קאדילק XT5 פרימיום עם כל הפינוקים ומחיר מפתיע בקבוצת הפרימיום. צילום: שטח

תוכן מקודם

Check Also

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה

תג המחיר הביא אותנו לפגוש מחדש את סוזוקי ויטארה. אחרי מאות קילומטרים נזכרנו מדוע רכב הפנאי הזה הוא כה חביב על ישראלים רבים. קאט דה בולשיט בדמות רכב פנאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine − 4 =