רוני נאק
אם יש משהו שלקחתי איתי הביתה אחרי כמה ימים שבהם ביליתי במחיצת הדיפאל S07 לבית צ'נאגן – הוא שמדובר ברכב האיכותי ביותר בקבוצה שלו. עם טק או בלי טק, עם המלצה של טבחית או קריצה של שחקן, S07 מצליח להתבלט מעל לסיני הממוצע בזכות יתרון מוחשי של איכות כללית מצטיינת. הוא לא מושלם אבל בהחלט שם למעלה.

על הרכב
אחסוך מכם את ניתוח השוק ואת הרקע. מה שיכול בהחלט להיות קופי פייסט של כל יצרנית רכב וותיקה בסין שהחלה לפעול לפני עשרות שנים בייצור המוני של משאיות צבא רוסיות. מה שחשוב לזכור הוא שמדובר בחברה ממשלתית וככזו היא יחסית חסינה מהעלמות. מה שלא ניתן לומר על רבים אחרים. עובדה זו לבדה מסמנת V על סעיף אחד לפחות בצ'ק ליסט של התרגיל המכונה: "איך לצמצם סיכונים כשקונים רכב חדש ולא מוכר".
הבסיס של הרכב הוא פלטפורמה חשמלית ייעודית עם בסיס גלגלים של 290 ס"מ. ההנעה אחורית עם מנוע חשמלי המפיק 218 כ"ס ו-32.6 קג"מ כשאת המיץ מספקת סוללת ליתיום-יון עם כימיית NMC בעלת קיבולת של 80 קוט"ש. טווח הנסיעה הרשמי הוא 475 ק"מ (WLTP) שזה נחמד ומלמד על צריכת אנרגיה של 18.6 קוט"ש ל-100 ק"מ. בהחלט נתונים שעל פניו נראים ריאליים.

מצד הטעינה יש AC תלת-פזי ו-DC של עד 90 קו"ט – שהיום זה כבר לא כזה מהיר.
על הפלטפורמה הזו מונח מרכב מעוצב באופן שמאד מצא חן בעיניי. נאה מאד ממרבית הזוויות ומצליח להיות שונה מרוב החשמליות האחרות שעל הכביש. המראה דינאמי ואפילו ספורטיבי ומרמז כאילו יש לרכב מאות רבות של כוחות סוס. כמובן שכל הפנסים סביב הם LED מלא, חתימת אור ייחודית מאחור, חישוקי 19 אינץ' עם כיסויים המשלבים בעיצוב את הלוגו של דיפאל וגם שמשות כפולות ומבודדות בחזית, גג שמש פנורמי ענקי עם כיסוי ממעל ושמשות כהות מאחור.
בפנים קבלנו רכב מהמם למראה – עתידני למדי ונטול לוח מחוונים. את מקומו תופסת תצוגה עילית רחבת זווית ועם מציאות רבודה שתכנס לפעולה עם מערכת הניווט המקורית (פעילה גם בישראל) ועם בקרת השיוט החכמה. כך שבנוסף לחיווי המהירות וההתרעות השונות, תהיה תצוגה ווירטואלית של המרחק לרכב שלפנים, והנחיות ניווט שם למעלה מול עיני הנהג.

כל תפעול הרכב נעשה דרך מסך המולטימדיה הגדול – 15.6 אינץ' אבל מי סופר. למסך פיצ'ר נחמד והוא פונה אוטומטית לנהג או לנוסע שלידו. אפשר לשלוט בזווית ההטיה או לבטלה כליל. כל תפעול הרכב, מא' ועד ת' נעשה דרך המסך. כולל הגדרות רבות ושונות, שליטה בבקרת האקלים וכיוון פתחי המיזוג, מערכת השמע וכיוון המראות וכמובן שליטה בעולם הנרחב של מערכות ADAS שיש ברכב.

מסקנה – קחו את הזמן מראש והגדירו הכל לפני תחילת הנסיעה – כולל חיבור אלחוטי מהיר וקל מאד לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. כי בתנועה יותר מדי פעמים האצבע הגיע לכפתור הלא נכון וכולנו יודעים מה זה יכול לעשות…
מעבר לכך, עיצוב המרחב הפנימי מצוין. תנוחת הנהיגה נוחה והמושבים רחבים ומפנקים. ריפודי המושבים עשויים עור טבעוני (בורדו-כתמתם ברכב המבחן – נועז), יש חימום ואוורור למושבים הקדמיים, הזחה חשמלית וכמובן זיכרונות למיקום המושבים ומראות הצד.

מאחור תמצאו מושב נוסעים מרווח מאד, יחידת שליטה אחורית לבקרת האקלים ובה גם כפתור לווילון של גג השמש ועוד אחד להזחת מושב הנוסע הקדמי (הורים שימו לב! אפשר לבטל זאת דרך התפריט בצד המידע).
עוד יותר מאחור תמצאו תא מטען עם דלת חשמלית ונפח שימושי של 435ל'. אפשר לקפל את המושבים האחוריים וזה תמיד טוב. מעבר לכך דיפאל S07 יכול גם לגרור ויהיה עליכם לרכוש את וו הגרירה החשמלי המקורי שאינו זול (כ-8,000 שקלים).

בתחום הבטיחות קיבל דיפאל S07 ציון של 5 כוכבי בטיחות במבחן ENCAP האירופאי (כן כן הרכב כבר משווק גם באירופה) ואצלנו ציון 8 המירבי. זאת בזכות 7 כריות אוויר ועוד שורה ארוכה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות. ממערכות לזיהוי הסחת דעת ומיצמוץ, בקרת שיוט חכמה, בלימה אוטונומית ועוד.
מחירו של דיפאל S07 עומד על 202 אלפי שקלים.

נהיגה
כשקיבלתי לידיי את המפתח של הרכב, שנראה כמו מגן של גיבורי על, וגם הסבר ארוך ומפורט על הפעלת הרכב מהאנשים הטובים במכשירי תנועה היבואנית – לא היו לי ציפיות מיוחדות מהרכב הזה. נכון, כמו בני ארצו גם הוא נשען בכבדות על עיצוב עתידני, גם לו יש מסך גדול, עור טבעוני ומאמץ ניכר ליצור רושם טכנולוגי והייטקי. פרימיום טק.
אולם ככל שנקפו הקילומטרים, בעיר ומחוצה לה. דיפאל S07 הלך והתחבב עליי. עם השלמת ההגדרות ההתעסקות הטרחנית עם המסך ירדה מאד. נהניתי מצג המידע העילי ואפילו מהאופן שבו הרכב זז. לא חזק מדי ולא חלש מדי ועם טווח נסיעה וצריכת זרם שמאד קרובים להצהרות בתנאים שהיו בימי המבחן.

בעיר למצלמות ה-360 ערך רב והן תוספת משמעותית ליכולת ההתמצאות במרחב. זאת לאור מימד הרוחב המשמעותי וקושי בשדה הראיה בכיוון השליש האחורי.
נוחות הנסיעה הכללית טובה מאד. בעיר וגם מחוצה לה. רמת ה-NVH טובה למדי ורק רחשי כביש משתנים מלמדים על רמות החיספוס של האספלט מתחת לצמיגי GITI שעוד צריכים להוכיח שהם ראויים לרכב הזה.
תפוקת הכוח טובה וגם אם זה לא שיגור גלקטי מטורף. הכוח מספק בהחלט לקצב עירוני, לקצב בינעירוני מתון ותאוצות ביניים בתחומי המהירות החוקיים. אם תנסו לנהוג את הדיפאל חזק, תגלו את מגבלת הכוח, את המתלים שמתקשים לרסן מסה של כ-2.1 טונות ואת גבולות האחיזה של הצמיגים האלה. כפי שאנו חווינו בכביש המתוק העולה מחוף הכרמל לבית אורן.
במזג האוויר הקריר שהיה בימי המבחן נסענו כ-430 קילומטרים על טעינה אחת. הספק הטעינה המהיר ביותר שחווינו היה 87 קילו-וואט ברמת טעינה של 41%. די קרוב ל-90 קילו-וואט המקסימלי עליו מצהיר היצרן. צריכת הזרם על מחשב הדרך לימדה על 18.8 קוט"ש ל-100 ק"מ.

סיכום
מבין כל החשמליות העולות לישראל מתחת לדגל האדום, צ'אנגן דיפאל S07 הוא בעיניי בין הטובים ואפילו הטוב שבהם –לא מצטרף לחבורה אלא מגיע להוביל אותה. הוא מכיל את כל הטק שיש בטוענות ליתרון בתחום, הוא מבוצע ברמה הטובה ביותר ועם חומרי גלם טובים והוא מספק טווח ריאלי וחווית נסיעה טובים רוב הזמן. נכון, הוא לא מושלם ויש לו מוזריות שאני בטוח שחלקם נובעים מהבדלי התרבויות בינינו לסינים. בשורה התחתונה: בהחלט רכב שהייתי שם ברשימה המצומצמת לפני קניה.
איפה אכלנו צהריים?
