רוני נאק
תעשיית הרכב הסינית נחשבה משנות ה-90 לאיום מהותי על יצרני הרכב המערביים, עד שבמערב הבינו משהו במהלך השנים האחרונות: הם לא מייצרים רכבים כל כך טובים. צ'רי, ג'ילי, גרייט וול, שמות אלה גרמו לתעשיית הרכב המערבית ללא מעט כאבי ראש וליבואני הרכב הישראלים ללא מעט טיסות לסין במטרה להשיג זיכיונות – אך ללא הועיל. גם בסין, הצרכנים לא ממש התלהבו מן התוצרת המקומית והעדיפו לרכוש מפולקסווגן, ביואיק, טויוטה וחברותיהן, שיצרו מכוניות על אדמת סין במפעלי JV (יוזמה משותפת) שהוקמו בעידוד הממשלה הסינית.
אלא שכעת קיים סיכוי שהמצב ישתנה. במהלך חריג הודיעה צ'רי הסינית על חשיפת רכב כביש שטח ראשון על קרקע גרמנית – בתערוכת פרנקפורט, לב ליבה של התעשייה המערבית. הדגם החדש ימותג כתת-מותג סיני נפרד שייועד לאירופה אך חברת האם צ'רי מדגישה שמדובר ב"עיצוב בינלאומי שיחודד לצד מרכזי עיצוב בינלאומיים".

בנוסף מדגישה צ'רי גם שהרכבים החדשים של המותג החדש שייועדו לאירופה יעשו שימוש בפלטפורמה שתתבסס על הנעה אלטרנטיבית (כלומר חשמלי או היברידי, או PHEV), קישוריות וכמובן, שלא במפתיע, שמדובר ברכב לצעירים אורבאניים.
לדברי אנינג צ'ן, מנכ"ל צ'רי: "תוך כמה שנים נתחיל למכור משפחת דגמים לשוק האירופי במספר גדול של פלחי שוק, שיונעו במגוון טכנולוגיות הנעה חשמלית. המותג יפנה לצעירים וימוקד ברכבים בעלי פליטות נמוכות".
