יום חמישי , 12 דצמבר 2019
ראשי » מבחני דרכים » מבחן דרכים שברולט בלייזר RS
שברולט בלייזר שחור חזית
מבחן דרכים שברולט בלייזר החדש. מראה אסרטיבי, ונסיעה דינאמית. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים שברולט בלייזר RS

רוני נאק

בואו נתחיל דווקא עם הפיל שבחדר. זה לא K5. אותו בלייזר מיתולוגי שנולד מסגירת פיברגלס של טנדר S10 הלא הוא הסבא רבא של הסילבראדו. במציאות הדיגיטאלית הפקוקה של ימינו – אני בספק אם יש הצדקה מסחרית לכלי כזה – בטח ביצור נפחי.

אז השברולט בלייזר של 2019 הוא SUV מודרני עם כל המשמעויות של זה כשאחת מאלו היא להשאיר את השטח מאחור. בטח אם תבחרו באחת משתי גרסאות הקצה ש-UMI יבואנית שברולט מייבאת לישראל: פרימייר או RS שהגיע אלינו לבחינה. מחיר ה-RS מתחיל מ-285 אלפי שקלים ומחיר והפרמייר מתחיל מ-280 אלפי שקלים.

שברולט בלייזר צד
מבחן דרכים שברולט בלייזר החדש. SUV ספורטיבי ומודרני עם מחיר מעניין. צילום: רוני נאק

מראה וביצוע

ובכן הבסיס של שברולט בלייזר היא אותה פלטפורמה אשר עליה נשענת הקאדילק XT5. זו פלטפורמה חדשה יחסית – נכנסה ליצור בשנת 2017 – ומשרתת גם את השברולט טראוורס הגדול בגרסה עם בסיס גלגלים מאורך יותר. בהקשר שלנו מדובר על בסיס גלגלים של 286 ס"מ. המתלים בחזית הם תמוכות מקפרסון עם זרוע עוקבת משוככת. המתלה מאחור הוא רב-חיבורי עם קפיצי עזר ומוט מייצב.

לגבי המראה – אתם יכולים לשפוט בעצמכם. עם יחס של שמשות קטנות יחסית לצידי הרכב – חזית המזכירה את שברולט קאמארו ואחוריים קצרים ורחבים – מתקבל מנח מאד אסרטיבי למראה על הכביש. רכב המבחן שהגיע בצבע שחור מלא – כולל סמלים וחשוקי 21 אינץ' (תוספת) מושחרים – נראה כאילו יצא מחניון תת קרקעי בגות'הם. האפקט הוויזואלי חזק ביותר – והסביבה מגיבה למראה הזה היטב – כולל נהגים שעוקפים וחוסמים רק כדי לגנוב עוד צילום אחד תוך כדי נסיעה. לדעתי אם שברולט היו קוראים לרכב הזה "CamaroCross" או " CamaroX" זה היה טוב באותה מידה. כי אם הייתי צריך לדמיין איך ייראה SUV בהשארת CAMARO – זה זה.

תא נהג שברולט בלייזר
מבחן דרכים שברולט בלייזר החדש. בהשראת הקאמארו ועם מערך נוחות ובטיחות אקטיבי מצויין. צילום: רוני נאק

גם תא הנהג וסביבת הנוסעים ב-RS (החל ב-285,000 שקלים) משקפת את הגישה הזו. ויש בעיצוב שלה רמזים רבים למכונית השרירית הקלאסית הזו מארה"ב. לוח המחוונים ווירטואלי בחלקו ומאפשר מעבר בין תפריטי מידע ותצוגה רבים, למולטימדיה מסך 8 אינץ' – ממשק לקארפליי ואנדרואיד, ואפשרות לחבר שני מכשירי בלוטות' בו זמנית. על השמע מופקדת מערכת חזקה למדי של BOSE עם 8 רמקולים. בהתאם לדרישות דור ה-X תמצאו בקבינה 6 שקעי USB מהם שלושה TYPE-C – בעוצמות של 2A לטעינה מהירה.

להורדת מפרט שברולט בלייזר

עוד באיבזור הנוחות מושבי עור מאווררים ומחוממים (גם גלגל הגה מחומם), הזחה חשמלית למושבים הקדמיים ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען כולל הפעלה בתנועה עם סמל "שברולט" המוקרן על הכביש – מבריק. עוד בהברקות בקרת אקלים שכיוון הטמפ' שלה נעשה על ידי טבעות סביב פתחי המיזוג המרכזיים.

שברולט בלייזר תא מטען
מבחן דרכים שברולט בלייזר החדש. מעל 800 ליטרים בתא מטען ענקי – עם מחיצה פנימית. צילום: רוני נאק

המושבים האחוריים מרווחים מאד. יש מספיק בסיס גלגלים כדי ליצור מקום לרגליים ומספיק גובה כדי לאכלס נוסע בוגר גם מעל ל-180 ס"מ. הכניסה למושב האחורי קלה דרך מפער גדול לדלת האחורית ומי שישב שם ייהנה מהפרטיות של שמשות כהות.

הנעה ובטיחות

בחרטום תמצאו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 3.6 ל' – בתצורת V6 כמובן – ועם תפוקה של 305 כ"ס ו-37.2 קג"מ. זה אינו בדיוק אותו המנוע שיש למשל בשברולט טראוורס – וזה מכיל ראשים אחרים עם מערכת תזמון שסתומים אקטיבית וגם ניתוק שתי בוכנות לחסכון בדלק במצבי שיוט בעומס נמוך.

ההנעה היא קדמית או כפולה דרך מצמד רב-דיסקי והכוח עובר לתיבת ההעברה דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים. קיים פיקוד ידני למחצה במצב L של התיבה ועם פקד לאגודל שעל מנוף ההילוכים.

בורר תיבת העברה שברולט בלייזר
מבחן דרכים שברולט בלייזר החדש. בורר מערכת ההנעה – השתמשו בו זה יעשה לכם טוב. צילום: רוני נאק

בתחום הבטיחות תמצאו 7 כריות אוויר, חיווי רטט מעולה במושב הנהג (רוטט בצד שאליו אתם סוטים מהנתיב) וגם מערך בטיחות אקטיבי נרחב הכולל הכל למעט: זיהוי דו"ג, חיישני חגורות בטיחות וזיהוי תמרורים – מה שמקנה לשתי הגרסאות של שברולט בלייזר ציון בטיחות מקומי של 7 (מתוך מקסימום של 8).

עוד בתחום הבטיחות אפשר להזכיר את מצלמת החניה עם כיסוי 360 מעלות – ורזולוציה נהדרת. מצלמה ייעודית לרתימת נגרר (כשר גרירה מירבי של 2014 ק"ג לנגרר עם בלמים).

שברולט בלייזר חדש מאחור
מבחן דרכים שברולט בלייזר החדש. אחוריים פחוסים ורחבים. צמד מפלטי נירוסטה ודלת חשמלית. צילום: רוני נאק

נהיגה

שברולט בלייזר נהיג. זהו. ובגדול יש כיסוי דינאמי למראה האסרטיבי של הרכב. בנסיעת המבחן הארוכה – שכללה איזה סידור שהייתי חייב לעשות בדרום. הוא התגלה כשייט אוטוסטראדות מהיר מאד ונוח למדי – למרות חישוקי ה-21 אינץ' שעליו. כשהגיעו הפיתולים התגלה רכב מרוסן היטב, אשר ספג נהדר מהמורות תוך כדי פניה ועומס צידי. ההיגוי מדוייק למדי וגם הבלמים הציגו עוצמה ועמידות טובים גם כשנהגתי בקצב מהיר.

שנים של התפנקות עם מנועי טורבו שיוצרים זמינות כוח ממכרת בסל"ד נמוך ובינוני – כדי השכיחו ממני איך מרגיש ונשמע מנוע אטמוספרי בריא. והמנוע בבלייזר החדש הוא בריא בהחלט. ערבבו את ההילוכים והקפיצו את מחט הסל"ד ל-5,000 סיבובים ומעלה ותקבלו לא רק צליל מופלא של מכונית שרירים אלא גם 37 קג"מ שמזיזים כ-2.0 טונות של פלדה אמריקאית בקצב נאה מאד. יש המון כוח לצאת ולסיים במהירות עקיפות – ומספיק רזרבות של סל"ד מעל ל-6,600 סיבובים כדי למשוך הילוכים עוד ועוד. האחיזה מצויינת – ותגובות השלדה נכונות ובטוחות ומאפשרות – פשוט מאפשרות ליצור את הסינגריה המופלאה בין נהג לרכב לגיאוגרפיה עליה הם נעים. כיף.

שברולט בלייזר חדש מהצד
מבחן דרכים שברולט בלייזר החדש. סיוט לצלם עם כל ההשתקפויות האלה. צילום: רוני נאק

בעיר משלמים מחיר בנוחות על החישוקים הגדולים – אבל זה הכל. הבלייזר רחב אך קצר ועם מערכות העזר הרבות שיש עליו קל מאד להסתדר בעיר – הממדים לא מוגזמים – ומי שמחפש/ת עמדת נהיגה גבוהה וראות מעל לגגות רכבי הליסינג שבפקק, יקבל את זה.

 

פחות אהבנו

בתנאי שיוט פלגמאטי – שברולט בלייזר צרך כ-12 קילומטרים לליטר. אבל…תלחצו חזק ועמוק הצריכה תזנק לכדי 7 קילומטרים לליטר. זה הרבה, לא מאוד מוגזם ותודה לכל 9 ההילוכים שבתיבה לזה.

עוד לא השתגענו על זה שמתג אילחוש בקרת היציבות הוא צמוד – אי שם בצד ימין – למתג פתיחת תא הכפפות. יותר מפעם אחת היו שם טעויות. מי שם את המתג הזה שם ולמה הוא עדיין עובד ב-GM? (או שכבר לא…).

ודבר אחרון. ברכב שהיה כל כך קל למנהל המוצר לבנות עם הנחיה של "פשוט תסמן V על כל התוספות" – אין קיפול חשמלי למראות הצד.

סמל RS שברולט בלייזר
מבחן דרכים שברולט בלייזר החדש. RS באדום כל השאר – שחור. צילום: רוני נאק

סיכום

שברולט בלייזר עשה לי את זה. נכון הוא לא רכב שטח. רחוק מזה – אבל הוא כן SUV ספורטיבי שנראה מצויין ומאובזר בעושר רב. לזה יש להוסיף הצעת מכר (החל ב-285 אלפי שקלים) שהיא מקבילה ל-SUV פרימיום הקטנים מאירופה (למשל אאודי Q3, או ב.מ.וו X1) אבל הוא מביא ממדים ואפקט כניסה של כלי משמעותי למדי.

יהיה זה תרגיל אקדמי לראות מה תעשה פורד עם הארכי יריב המסורתי של הבלייזר – פורד ברונקו. השמועות בארה"ב מדברות על כך שזה יהיה רכב שטח קשוח שינסה להתחרות בג'יפ רנגלר החדש (שמתגלה כפרת מזומנים ל-FCA). יהיה מעניין ללא ספק.

שברולט בלייזר כסוף פרימייר
מבחן דרכים שברולט בלייזר החדש. זו גרסת פרמייר המהודרת ומאופקת יותר מה-RS. צילום: GM

צפו גם בזה

איסוזו דימקס גרסת ה"קומפלט" ב-253 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים איסוזו דימקס special edition

מהדורה מהודרת חדשה מחזירה אותנו לאיסוזו דימקס. רק כדי להזכיר כמה וורסטילי יכול להיות טנדר כפול קבינה שיודע גם שטח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × four =