יום שישי , 4 אוקטובר 2024
chevrolet colorado ZR2 הגיע לישראל. המחיר מתחיל ב-420 אלפי שקלים. צילום:שברולט

שברולט קולוראדו ZR2. החל ב-420 אלף שקלים

רוני נאק

אם חשבתם שמחירי הטנדרים מוגזמים והגיעו לרמות לא סבירות, קבלו הגזמה נוספת. UMI החלה לשווק בישראל את הדור החדש (שהוצג בארה"ב לפני כשנתיים), של הטנדר הבינוני לבית שברולט הקולוראדו, בגרסת ZR2 ומחיר המתחיל ב-420,000 שקל.

אפשר במידת מה להסביר את המחיר הזה בעובדה שמדובר בגרסת ה"קצה" של הדגם ועם גישה ספורטיבית לשטח. זה אומר שיש חבילת שטח הכוללת מתלים, נעילות לפנים ומאחור, מיגוני גחון מקוריים, תיבת העברה עם LOW וחישוקי 17 אינץ' שעליהם צמיגים AT בקוטר 33 אינץ' (גם הספייר בממדים כאלה).

chevrolet colorado ZR2 הגיע לישראל. חתיך מבחוץ דיגיטלי מבפנים – עם ממשק טלפון אלחוטי. צילום:שברולט

 

שברולט נפרדת ממנוע ה-V6 העתיק לטובת טורבו-בנזין 4 ציל' בנפח 2.7ל' (נפגוש אותו בקרוב בדור חדש ומרשים של טראוורס) עם תפוקה של 310 כ"ס ו-59 קג"מ בסל"ד די גבוה של 3,000 סיבובים לדקה. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים וגם טרנספר לחלוקת הכוח לאחור או לכל הגלגלים המצוידת במצב AUTO כשצריך מצב כזה. בנוסף, ישנן חמש מפות שטח שונות המשנות את ניהול מערכות הניהול והאחיזה בהתאם לדרישה: באחה, גרירה או כמו שאנו רגילים לו מנהיגה בכביש הערבה: מצב קרקע משובשת.

מאחר שמדובר בטנדר פנאי ספורטיבי, את המחיר משלם צד ה"עבודה" של הכלי הזה. לפי נתוני המפרט משקל ההעמסה המירבי בארגז הוא 594 ק"ג בלבד ומשקל גרירה מירבי (לנגרר עם בלמים) הוא 2.7 טון.

שברולט קולוראדו החדש מציג רשימת אבזור נוחות שלא תבייש רכב מנהלים מפונפן. הרשימה הארוכה מכילה פריטים כמו: לוח מחוונים דיגיטלי 11 אינץ' עם 7 תצוגות מתחלפות: מהירות, נתוני מנוע ,זוויות היגוי, גלגול לשטח. מסך מולטימדיה 11.3 אינץ'  עם ממשק מלא בעברית, Apple Carplay/Android Auto אלחוטי, קישוריות Bluetooth, מערכת שמע מבית Bose  עם שבעה רמקולים. בקרת אקלים דו-איזורית, גלגל הגה מחומם בציפוי "דמוי עור" ומושב נהג חשמלי 8 מצבים. המושבים הקדמיים מחוממים ומאווררים, עוטים ריפודי עור.

chevrolet colorado ZR2 הגיע לישראל. אל תגידו מצב "ספורט" מעתה אימרו מצב "באחה"! צילום:שברולט

 

בנוסף, שברולט קולורדו ZR2 מצויד במערכות בטיחות מתקדמות. זה כולל 6 כריות אוויר, מערכת התראה מפני התנגשות חזיתית עם אינדיקציה על המרחק מהרכב שמלפנים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, ומערכת זיהוי הולכי רגל ואופניים עם בלימה אוטומטית בעת הצורך. בנוסף, הרכב מצויד בבקרת שיוט אדפטיבית, התראה על זיהוי "שטח מת" במראות הצד, והתראה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה. לנוחות מרבית בחניה, הרכב מצויד בסט מצלמות חניה היקפיות 360° HD עם מבט מעוף ציפור וחיישני חניה אחוריים.

• מבחן דרכים פורד ריינג'ר XLT

חשוב מזה הקולוראדו ZR2 משווק בשמונה גווני מרכב שונים ביניהם צהוב, כהול בהיר, ברונזה ואדום – כולם מטאליים (למעט הלבן והשחור). חלל הפנים לעומת זאת מגיע בשני גוונים שניהם שחורים.

הקולוראדו פוגש כאן אצלנו קודם כל את הריינג'ר ראפטור לבית פורד שהוא עוד יותר יקר (מתחיל ב-485 אלפי שקלים) פחות חזק עם 292 כ"ס ו-49 קג"מ אבל נהנה ממתלה סלילים אחורי (קפיצי עלה בקולוראדו) ובולמי זעזועים מבית FOX (לעומת DSSV בשברולט) שניהם אקטיביים.

מהצד הדיזלי של התחרות אפשר להזכיר את פולקסווגן אמארוק (שת"פ עם פורד) הנהנה מהשירות של דיזל V6 נפלא עם 240 כ"ס ו-61 קג"מ ב-1,750 סל"ד ומסוגל לשאת כמעט טונה ולגרור 3.5 טון. נתוני העמסה וגרירה דומים תמצאו גם בברירות המחדל של הקטגוריה הזו. כלומר, טויוטה היילקס ואיסוזו דימקס שגם אלו כבר מזמן חצו את רף המחיר הדמיוני של 300 אלף שקלים.

מה רוצה לומר? שבקבוצת הרכב הזו נוצרה בעיית תמורה לכסף חמורה ביותר.

 

Check Also

FOTON אחריות ל-8 שנים או 300 אלף ק"מ

הטנדר החשמלי הראשון בישראל זוכה לארכת אחריות משמעותית. FOTON במהלך לחיזוק האמון בדגמים החשמליים שמגיעים לישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *