שבת , 14 דצמבר 2019
ראשי » מגזין » שברולט קורבט – ווהאו!
שברולט קורבט סטינגריי החדשה. מנוע מרכזי, שלוש שניות ל-100 ופחות מ-60 אלף דולרים. צילום: GM
שברולט קורבט סטינגריי החדשה. מנוע מרכזי, שלוש שניות ל-100 ופחות מ-60 אלף דולרים. צילום: GM

שברולט קורבט – ווהאו!


רוני נאק

מהלך היסטורי מבחינת שברולט וגם מפגן יכולת מרשים למדי של מהנדסי GM – חשפה לפנות בוקר שברולט את הדור החדש של הקורבט. והדור הזה מסמן שינוי כיוון קיצוני מאד מכל שושלת קורבט שהייתה לפניה אבל גם מנסה לשמור על ערכי הליבה.

• חולמים על רכב חדש? עכשיו אתם יכולים!

ראשית מדובר בשלדת אלומיניום חדשה – רובה עשויה בתהליך יציקה בלחץ גבוה כדי ליצור את המבנים המרכזיים ונושאי העומס שלה עם מינימום של ריתוכים או סימרור. בנוסף נעשה שימוש במגוון של חומרים אחרים בהתאם למשימה במקום שבו הם נמצאים. המרכב סביב וחלקים פנימיים עשויים מסיבי-זכוכית עם שרף ייחודי של GM ויש חלקים כה קלים שאפילו צפים במים.

מארק ראס - נשיא GM - ירד נרגש מהמגדל בדטרויט להציג את השברולט קורבט המלהיבה ביותר מזה זמן רב. צילום: GM
מארק ראס – נשיא GM – ירד נרגש מהמגדל בדטרויט להציג את השברולט קורבט המלהיבה ביותר מזה זמן רב. צילום: GM

המנוע הוא אבולוציה של המנוע המוכר ומפיק 495 כ"ס ו-65 קג"מ – עם חבילת הביצועים המנוע הזה יעיף את הקורבט החדשה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות. כל הטוב הזה יורד לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה עם 8 הילוכים. בתוכה תגלו הילוך ראשון קצר במיוחד אחריו שני עד 6 עם יחסי העברה קרובים כדי לשמור על סל"ד המנוע והילוכים 7 ו-8 ארוכים לטובת שיוט נינוח ומהיר.

המנוע במרכז. V8 אטמוספרי בנפח 6.2ל' - עם 495 כ"ס ו-65 קג"מ. צילום: GM
המנוע במרכז. V8 אטמוספרי בנפח 6.2ל' – עם 495 כ"ס ו-65 קג"מ. צילום: GM

מערכת המתלים כמובן שחדשה ושונה מכל מה שהיה בעבר בשברולט קורבט. סידור של קויל-אוברים בכל פינה. פיצ'ר שימושי המאפשר להרים את הגחון בכ-4.0 ס"מ כדי לעבור מעל מכשולים כמו כניסה לחניה וכבישים משובים – למערכת יש GPS ואפשר לשמור עד 1000 מקומות בעייתיים שבהם הרכב יתרומם מעצמו בהמשך. בנוסף יש מערכת היגוי חדשה וישירה, בלמים אלקטרוניים – ללא משאבת וואקום מסורתית – שניתן להתאימה לתנאי נהיגה ורגישויות משתנות.

שברולט קורבט החדשה - הגג עדיין נשלף ואפשר לאחסנו באחד משני תאי מטען. צילום: GM
שברולט קורבט החדשה – הגג עדיין נשלף ואפשר לאחסנו באחד משני תאי מטען. צילום: GM

יש מערכת חשמל וניהול מנוע חדשנית שאפשר לעדכן אותה מהרשת חי מהמפעל – מצבי נהיגה רבים שהנהג יכול להתאים לטעמו מערכות שונות ברכב או פשוט לבחור במצב "Z" למסלול.

קוקפיט דיגיטאלי מלא עם מצבי נהיגה רבים ויכולת לקבל עידכוני תוכנה מהרשת. צילום: GM
שברולט קורבט חדשה עם קוקפיט דיגיטאלי מלא עם מצבי נהיגה רבים ויכולת לקבל עידכוני תוכנה מהרשת. צילום: GM

המחיר הנגיש לרכב עם ביצועים כאלה הוא אחד מערכי הליבה של שברולט קורבט – וגם החדשה למרות ההשקעה המאסיבית מבטיחה לתת ביצועים של מכונית על במחיר נגיש. בעת ההשקה הובטח כי מחיר שברולט קורבט החדשה יחל בפחות מ-60,000 דולרים (להשוואה פורשה 911 בסיסית מתחילה מ-91 אלף דולרים, אאודי R8 תעלה בארה"ב 170 אלף דולרים)  ההזמנות כבר נפתחו באתר ייחודי שנבנה לטובת זה.

בהתחשב בזה שזה הצד שרוב האנשים יראו - שברולט קורבט החדשה יכלה להשקיע יותר במראה הישבן. צילום: GM
בהתחשב בזה שזה הצד שרוב האנשים יראו – שברולט קורבט החדשה יכלה להשקיע יותר במראה הישבן. צילום: GM

בשלב זה לא ידוע האם שברולט קורבט החדשה תגיע לישראל דרך יבואנית שברולט – לבטח הן תהיינה זמינות בערוצי היבוא האישי והמקביל.

צפו גם בזה

מכוניות בכביש

למכור מכונית 0 קילומטר משומשת

הפיתוי לקנות רכב 0 קילומטר הוא גדול וגם מובן. אבל מה קורה עכשיו שתרצו למכור אותו? אכלתם אותה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 + seventeen =