רוני נאק
היגוי לכל הגלגלים אינו דבר חדש והופיע (ונעלם) לפרקים בעיקר מדגמים של מותגי היוקרה – שם עלות המערכת נבלעת בתוך מוצר שהוא ממילא כבר יקר. זאת בזמן שמותגים עממיים הסתפקו – אם בכלל – בהיגוי אחורי פאסיבי. סוג של פתרון שלא באמת עוזר לתמרונים בחניה, אלא רק בתנועה ופניות בהן מופעלים כוחות צד על הרכב. הסיבה להעדר היגוי לכל הגלגלים ממותגי הרכב העממיים היא די ברורה למי שמכיר את התעשייה: עלות יצור. בעולם שבו ענקיות הרכב מייצרות מיליוני יחידות בשנה, הבדל של סנטים בודדים בעלות של חלק כלשהו – בעל משמעות של מיליונים רבים שבסוף יגיעו לתג המחיר התלוי על מראת הרכב באולם התצוגה.
• שברולט סילבראדו חשמלי בישראל
• סקייוול Q – השם הבא שאתם חייבים להכיר
עתה שברולט מודיעה כי היא משלבת היגוי אחורי לדגמי הסילבראדו החשמליים שלה. מדובר במערכת שכבר קיימת ב-GMC ו-האמר חשמליים – החולקים אותה פלטפורמה טכנולוגית אך עולים הרבה יותר.
המערכת שנקראת בשברולט SideWinder, מסוגלת לסובב את כל הגלגלים לאותו הכיוון ומאפשרת בכך תנועה אלכסונית עד למהירות של 30 קמ"ש. הנהג יכול לשלוט בתפקודי המערכת דרך מסך המולטימדיה. למרות שבארה"ב הנהגים רגילים לפיקאפיקים הגדולים, גם אלו נתקלים בקשיים כאשר צריך לתמרן בחניונים ובמקומות צרים. קצת נתונים למי שאוהב: בסיס הגלגלים של סילברדו EV הוא 370 ס"מ, האורך הכללי הוא 592 ס"מ, הרוחב (RST כולל מראות) הוא 239 ס"מ והגובה 199 ס"מ. קטן הוא לא.
שברולט אמרה ש-SideWinder יהיה פריט אבזור סטנדרטי בגרסת RST הבכירה והיוקרתית של שברולט סילבראדו החשמלי. עוד הצהירה שברולט כי בתחילת השנה הבאה, הפיצ'ר של היגוי לכל הגלגלים יתווסף לטנדרים, בגרסת RST שכבר נמכרו באמצעות עדכון תוכנה מהאוויר (OTA). החברה לא מסרה האם אותו עדכון ו"פתיחת פיצ'ר" תהיה כרוכה בתשלום נוסף – כפי שראינו לא אחת אצל מותגי רכב אחרים.
שברולט סילבראדו EV משווק גם בישראל – אם דרך היבואנית הרשמית UMI אבל גם בערוצי היבוא המקביל. בנוסף, גם HUMMER חשמלי משווק בישראל בגרסאות SUV וטנדר ביבוא מקביל.