-------------------------------------- -----------------------------------
יום שישי , 29 מרץ 2024
שברולט טריילבלייזר 2021. הכי הרבה ספייס ל-SUV משפחתי. צילום: GM

שברולט טריילבלייזר 2021 – הכי ספייסי

אחת הבעיות של רוב רכבי הקרוסאובר, או "כביש שטח" כפי שקוראים להם בעברית, היא נושא חלל הפנים. כלומר בפשטות: כמה מקום יש בפנים. מה זה משנה כמה מקום יש בפנים כשהרכב נראה כל כך יפה? ובכן, זה דווקא משנה מאוד: ההבדל בין לקחת שני ילדים שמחים, שני שקי שינה ושתי שקיות של מזון וציוד קמפינג, לבין לקחת שני ילדים עצובים ללא שקי שינה, אך עם מזון ופחות ציוד קמפינג. ההבדל תהומי ואחרי הכול, בשביל מה בחרנו בקרוסאובר ולא בסתם מכונית נוסעים אנמית אם לא בשביל ליהנות ולעשות עם הרכב את מה שבעלי רכבים אחרים לא יכולים?

תא הנהג המתקדם של שברולט טריילבלייזר הוא לא רק עשיר בטכנולוגיה אלא גם מציע יותר ממטר מרווח לרגליים ולראש. צילום: GM

המלכודת שתדעו לחמוק ממנה

מה בכלל מגביל את מרווח הפנים של הרבה קרוסאוברים? ומדוע שיצרן רכב יבנה מלכתחילה רכב שהוא מוגבל במרווח הפנימי למרות שהוא מיועד לפעילויות פנאי? התשובה בשתי מילים: צמצום עלויות. חשוב שתדעו כי יצרני רכב רבים ( וגם הגדולים שבהם) לא מייצרים קרוסאוברים יש מאין. הם מייצרים אותם בהתבסס על פלטפורמות, כלומר שלדות, קיימות לרוב של מכוניות פרטיות צנועות ועתירות יצור. הבעיה היא שכדי לייצר קרוסאובר בממדים משפחתיים צריך בדרך כלל להתחיל עם שלדה של מכונית משפחתית שיצרן הרכב כבר פיתח. זה לא סוד שקרוסאוברים הם לרוב יקרים יותר ממשפחתיות, אז לכן היצרן צריך להשתמש בשלדה של מכונית משפחתית קטנה יותר. כך למשל תקבלו קרוסאובר במחיר של מכונית קומפקטית אבל פיזית הוא מתבסס על שלדה של סופר-מיני. התוצאה כפי שלמדו לא מעט קונים של קרוסאוברים היא שלפעמים מה שנראה גדול מבחוץ לא בהכרח גדול מבפנים.

חלק מרכזי בהוויה של SUV אמיתי היא יכולת לקחת דברים. תא מטען גמיש וגדול הוא הכרח. צילום: GM

קונה חכם נמנע ממה שהפיקח נתקע איתו

זה לא המקרה בשברולט טריילבלייזר החדש. בעיקר מכיוון שהטריילבלייזר נבנה בראש ובראשונה עבור לקוחות שמורגלים בסטנדרט אמריקאי. כלומר: הרבה ספייס לציוד קמפינג וגם לפעמים נהג ונוסעים גדולים מן הממוצע אצלנו. משמע, צריך הרבה מקום ברכב וגם הרבה אביזרים אשר מסוגלים לתמוך בשוהים ברכב ובצרכיהם. יותר SUV ופחות "קרוסאובר".

הנתונים של שברולט טריילבלייזר מוכיחים היטב שמדובר ב-SUV שמיועד לתמוך בכל אביזר לייפסטייל אפשרי, להעמיס הרבה ציוד, למלא את המושבים עם נוסעים שרוצים להתרווח, ובטח לא עם כאלה רק מוכנים להצטופף ולסבול את הדרך.

 מרווח הראש הקדמי הוא כמו של SUV. עם 101.6 סנטימטרים, נהג גבוה מאוד ונוסע גבוה מאוד יכולים לשבת מקדימה, בלי לחשוש ממפגש לא נעים של ראש-עם-תקרה, בזכות שפע של מרווח מעל לראש. מרווח הרגליים הקדמי הוא 103.9 סנטימטרים ארוכים במיוחד. עבור אותם נהג ונוסע שבחזית זה מתורגם לשפע של מקום גם לרגליים להימתח. יותר ממטר לראש ולרגליים – אין קרוסאובר אחר בקבוצה הזו עם כזה חלל מפנק.

יש מקום! המון מקום. לכל דבר אפילו לקייאק ותיק גדול (בינינו אפשר לעמיס עוד קומה…). צילום: GM

בדרך כלל מרווח שופע ליושבים בחזית בא על חשבון היושבים מאחור ש"נענשים" עם מרווח מצומצם. אבל הטריילבלייזר מציע ליושבים מאחור 100 סנטימטרים של מרווח רגליים מאד נדיב.

המקור לכל המרווח הפנימי הוא מה שנקרא "בסיס גלגלים". כלומר, המרחק בין הגלגלים הקדמיים של הרכב ובין הגלגלים האחוריים. בתכל'ס כל מה שבעצם נמצא בחלק המרכזי של הרכב. אורכו של בסיס הגלגלים של שברולט טריילבלייזר הוא 264 ס"מ. זהו בסיס גלגלים גדול יותר מהרבה רכבי כביש שטח וגם מכוניות משפחתיות. יותר מזה, אם תקפלו מושב אחורי יתקבל נפח פנימי עצום של 1,500ל'. גלשן? אופניים? קופסה ממש גדולה מאיקאה? כל אחד מאלה יוכל להכנס פנימה בלי בעיה.

אבל לא רק. בנוסף, הטריילבלייזר גם גבוה במיוחד ומציע מרווח רגליים נדיב באקסטרים מאחור, כך שהסעת חמישה נוסעים אינה משימה שצריך לסבול. אלא נסיעה שמאפשרת אשכרה ליהנות. לא מעט בזכות תכנון מבריק של חלל הפנים, האופן שבו כל נוסע ממוקם במושב המפנק שלו וכמה "אוויר" יש סביבו. כל זה כדי לתת חווית נסיעה נעימה מאד וברמה שאין שנייה לה בקבוצה. פשוט כי טריילבלייזר הוא SUV.

לא רק יפה, גם בטוח. מערך בטיחות אקטיבי מתקדם מוסיף נדבך חשוב בסיוע לנהג. שברולט טריילבלייזר 2021. צילום: GM

יותר בטוח

שברולט טריילבלייזר 2021 מגיע בסטנדרט בכל רמות האבזור מצויד במערך בטיחות אקטיבי מתקדם. המערכות האלה אינן מסתפקות בהתראה לנהג אלא ממש מתערבות בנהיגה כדי למנוע תאונה או להפחית את השלכותיה במידה ואי אפשר להימנע ממנה.

מערך הבטיחות (עשוי להשתנות בהתאם לגרסה) כולל בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, התראה ושמירה מפני סטיה מנתיב הנסיעה, התראה על שמירת מרחק, חיישן אורות אוטומטי ומצלמת חניה HD. חבילת הבטיחות המורחבת מוסיפה גם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים והתראה על תנועה חוצה מאחור.

עם מרווח גחון של 19 ס"מ, הנעה כפולה חכמה ותיבת הילוכים פלנטרית מסוגל הטריילבלייזר החדש לתת עוד. צילום: GM

איזה SUV נמכר הכי מהר בארה"ב?

מימד נוסף לכיף

אגב המידות. שברולט טריילבלייזר מיועד קודם כל לשמש כרכב פנאי, זוכרים שזה SUV? וככזה מצופה ממנו לעשות יותר ממה שקרוסאובר אנמי יכול להתמודד איתו. מדובר ברכב שמגיע מן המפעל עם מרווח גחון נאה של 19 סנטימטרים. זהו מרווח גחון שמתחרה בזה של רכבי שטח קשוחים. כדי לנצל טוב יותר את התכונות הפיזיות של השלדה, קיימת גרסת הנעה כפולה מתקדמת, עם העברת כוח חכמה ותיבת הילוכים אוטו' פלנטרית עם 9 הילוכים ומנוע המפיק לא פחות מ-155 כ"ס. המטרה היא לאפשר עבירות משופרת כדי שהטריילבלייזר יוכל בקלות להגיע למקומות שדורשים פריקה של זוג אופניים, או פתיחה ופריסה של שקי שינה, ציוד וכל מה שנדרש כדי לבלות כמו שצריך. עוד יתרון לצפות לו מה-SUV המלהיב שיהיה אצלנו בקרוב.

 

 

תוכן מקודם

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 − 4 =