יום חמישי , 25 אפריל 2024
מבחן דרכים שברולט טראוורס - מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים שברולט טראוורס - מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים שברולט טראוורס

רוני נאק

הדור הראשון של שברולט טראוורס – כשהגיע לישראל – היה חיה מוזרה בשעתו. עם לוח מחוונים שנראה כמועתק מאאודי Q7, ומנוע 3.5ל' סופר-צמא – לא ממש התחברתי לקטע שלו. מה גם שאז רבו המותגים והדגמים אשר הציעו חלופת SUV סקסית יותר ועם יכולת שטח עדיפה שלא לומר אמיתית. אבל מאז עבר כעשור – GM מכרה מליוני כלי רכב, נכנסה למשבר וחולצה ממנו, והנה עתה מגיע דור חדש של שברולט טראוורס ומוצא זירה שונה לגמרי.

מבחן דרכים שברולט טראוורס - מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים שברולט טראוורס – מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

שברולט טראוורס – מה חדש

אה…הכל! פלטפורמה – שלדה – עדכנית. כזו המשרתת גם את קאדילק XT5 ודגמים חדשים אחרים בהיצע של GM. השלדה הזו מודולארית מאד – ותוכננה להיות קלה יותר, גמישה יותר (להתאמה בין דגמים שונים) ועם תכונות ניהוג הרבה יותר טובות מקודמתה. היא מתאימה להנעה קדמית או כפולה – עם מנוע מותקן לרוחב – ארבעה מתלים נפרדים – ובסיס גלגלים ארוך המשאיר המון מקום למטען בגרסה עם שלוש שורות מושבים.

• מפרט שברולט טראוורס להורדה

דור מנועים חדש עשיר בנוי מסגסוגות מתקדמות מוצא את דרכו לתא המנוע – בגרסה ישראלית אחת: 6V בנפח 3.6ל' ועם תפוקה של 310 כ"ס ו-36.7 קג"מ ב-2,800 סל"ד. טורבו אין כי לא צריך עם נתוני תפוקה כאלה. העברת הכוח היא דרך תיבת הילוכים פלאנטרית עם 9 הילוכים ויש הנעה כפולה בגרסת ה-PREMIER שקבלתי למבחן.

מבחן דרכים שברולט טראוורס - מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: שברולט
מבחן דרכים שברולט טראוורס – מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: שברולט

מעט מידות כדי לקבל קנה מידה של הכלי המרשים הזה. בסיס הגלגלים הוא 307 ס"מ, האורך הכללי נושק ל-520 ס"מ כאשר הרוחב הוא 199 ס"מ והגובה 179 ס"מ. יש גם מרווח גחון שימושי של 19.1 ס"מ אשר מתאים יותר לשבילים לבנים ומפולסים ופחות להרפתקאות בעומק המדבר.

תא הנוסעים גורם לך להרגיש כאילו עברת מדירה של 2 חדרים לחוות בקר בטקסס. מרחבים, מרחבים ועוד מקום. אם המכונית הפרטית שלי מלאה תמיד בג'אנק – כאן הכמויות שאפשר לצבור בתוך הרכב בהחלט שהם מקור לדאגה. ולצד תא נהג מרווח המסודר נאה – וגם עשוי טוב יותר מדגמי שברולט אחרים שפגשנו (בינינו האמריקאים בונים מכוניות גדולות טוב יותר מאשר את הקטנות) – יש גם מערכת מולטימדיה מתקדמת – עם קישוריות מלאה – עוצמת סאונד מופלאה – ומסך מתרומם החושף תא מבריחים מעולה ובעיקר משעשע את הילדודס הציניים שראו כבר הכל.

מבחן דרכים שברולט טראוורס - מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: שברולט
מבחן דרכים שברולט טראוורס – מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: שברולט

כמו באותה חווה, כמה צעדים בספייס ובשורה השניה יש שני מושבי קפטן נפרדים, גדולים כמו הקדמיים ועם משענות לידיים ומאחור שורה שלישית מרווחת ואז עוד תא מטען של 651 ליטרים. וותרו על השורה השלישית (או קפלו אותה) ותקבלו 1,645ל' שזה גדול יותר מהחלל הפנימי כולו בכמה דגמי מיני שיש בשוק.

עם המידות מגיע המשקל ואתם יודעים מה? הוא פחות ממה שציפיתי: 1,957 ק"ג בגרסת הבסיס ו-2,137 ברכב המבחן עם הנעה כפולה וכל האיבזור. מכאן גם הביצועים הנאים: 6.9 שניות ו-7.2 שניות ל-100 קמ"ש בהתאמה. רקטה!

מבחן דרכים שברולט טראוורס - מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים שברולט טראוורס – מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

שברולט טראוורס – נהיגה

גדול כן. גמלוני ממש לא. עם חישוקי 20 אינץ', מתלים נפרדים וצמיגים ברוחב 255 שברולט טראוורס מתנהג בקלילות לא צפויה. אמנם זו לא מכונית ספורטיבית – רחוק מזה – אבל גם אין כבדות וגמלוניות שהכרנו ב-SUV גדולים עם 7 מושבים.

איכות ה-NVH מצוינת. בידוד סלילת הדרך הגרוע שלנו, רעשי רוח במהירות גבוהה או רעשי מנוע במאמץ הכל נשאר לו מחוץ לרכב. בידוד הישבן ממהמורות מרשים למדי בהתחשב בזה שאין מתלי אוויר, ובסך הכל חווית הנסיעה נעימה מאד. לזה יש להוסיף מזגן יעיל ומקפיא – עם איזור קירור נוסף מאחור. והנה הדרך לאילת יכולה הייתה להמשיך עד לשארם אל שייך – אם רק היה אפשר.

מבחן דרכים שברולט טראוורס - מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים שברולט טראוורס – מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

בתחום הבטיחות מצוידת שברולט טראוורס בבקרת סטייה מנתיב, ניטור מרחק, ניטור שטח מת, תיקון סטייה ובלימה אוטומטית. בולטת בהיעדרה בקרת שיוט אדפטיבית (נוספה רק לאחרונה בגרסת HIGH COUNTRY). 7 כריות אוויר, ומערכות בקרת יציבות ומשיכה הן כבר דברים של מובן מאיליו.

אחד החסרונות הבולטים של הדור הראשון של שברולט טראוורס היה צריכת הדלק. ועתה – בדור השני – היא שופרה מאד. מחוץ לעיר תקבלו כ-10 ק"מ לליטר ובתוך העיר באיזור ה-7.0 ק"מ לליטר. וזה די נאה בהתחשב בממדים ובתפוקה של המנוע הזה.

מבחן דרכים שברולט טראוורס - מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים שברולט טראוורס – מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

אגב המנוע הוא גמיש מאד – מציע כוח זמין כבר מסל"ד ביניים ומעלה ובעיקר מאד חלק. ההתאמה לתיבת ההילוכים נכונה ותמיד יש כוח לצאת לעקיפה מהירה גם כשהרכב מלא וגם בעליה. במידה רבה חזק יותר ממכוניות פרטיות רבות – בטח כשהן עמוסות.

עוד אהבתי את שקע ה-230 וולט ששימש לטעינת הנייד של ילדה מספר 1 ואת משטח הטעינה האלחוטי ששימש לטעינת הנייד של אבא מספר 1. רקסי קבלה את הספייס הגדול ביותר – תא המטען עליו נפרס שטיח שקניתי בנואייבה כי שערות יש והרבה – וגם מזגן פרטי משלה. חיי כלב.

מבחן דרכים שברולט טראוורס - מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים שברולט טראוורס – מחלקת עסקים החל מ-250 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

שברולט טראוורס לסיכום

זה ממש לא סוד שרכבי הפנאי באשר הם החליפו את מובילי הנוסעים הקלאסיים והיום יותר מתמיד הם נוגסים גם בדגמי הפרטיות. שברולט טראוורס מציע היום חבילה אטרקטיבית למראה – מצויידת היטב וגם בטוחה מתמיד וחסכונית בצריכת הדלק מבעבר. במידה רבה היא בנישה משל עצמה – זולה במאות אלפים ממותגי הפרימיום בקונפיגורציה דומה. אין כאן אותן איכויות אבל מה שיש לא מאד רחוק ומכאן התמורה העדיפה לכסף.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × four =