יום חמישי , 25 אפריל 2024
קו יצור מפעל רכב סין
תעשיית הרכב בסין מתחילה לאט לחזור לפעילות. צילום: MG

אור בקצה המנהרה? מפעלי הרכב בסין חוזרים לתפוקה

רוני נאק

בזמן שמרבית מפעלי הרכב בעולם המערבי סגורים בשל משבר הקורונה, סין מתחילה להראות סימנים של יציאה מהמשבר. בין השאר בזכות שיחרור לחץ מאזרחיה הנמצאים שבועות ארוכים בסגר מוחלט וגם התנעה של חלק מהתעשייה ואפילו טיסות. ההתאוששות לכאורה של הכלכלה השניה בגודלה בעולם מהווה סימן חיובי לתעשיית הרכב העולמית  – ועשויה ללמד על השתלשלות האירועים גם אצלם. פועלים החוזרים לעבודה, קווי יצור המתחילים לנוע ואפילו בווהן – העיר ממנה הכל החל – נראה שבקרוב הסגר יוסר.

מכירות רכב חדש בסין הגיעו לשפל חסר תקדים בחודש שעבר וצפוי כי הם יחזרו בהדרגה יחד עם נסיגת הנגיף והחזרה של לקוחות למצב "קניה". זאת האבחנה של האנליסטים ב-ברנשטיין מניו יורק. "אלה עדיין שלמים מוקדמים של התאוששות אך נראה שהדברים הולכים ומשתפרים בהדרגה". הנתונים האלה נתמכים על ידי עליה של 21% בשימוש ברכבת התתית בסין בשבוע האחרון, עליה של לוח טיסות וכן של מכירות של מוצרי חשמל לבנים (מקררים, מכונות כביסה וכיוב') שגדלו בהיקף ומחזורים.

ביל פורד
יו"ר פורד, ביל פורד, מוותר על שכרו לחודשים הקרובים וכן 300 מנהלים בחברה על 50% משכרם. צילום: פורד

בין מפעלי הרכב שחזרו ליצור אפשר למנות את: ב.מ.וו, דיימלר, פיאט-קרייזלר, פורד, הונדה, פיג'ו, ניסאן, טויוטה, SAIC, VW, וולוו – וגם FOXCONN שהיא שותפה של אפל ו-HP.

אתמול הודיעו גם יצרניות רכב בארה"ב כי הן מתכננות לחזור לפעילות באמצע אפריל. בינהן פיאט-קרייזלר (ששניים מעובדיה מתוג מהנגיף) וכן פורד. בהקשר של פורד פורסם אמש כי ביל פורד (הנין של מייסד החברה וכיום היו"ר) מוותר כליל על המשכורת שלו לחמשת החודשים הקרובים וכי מנהלים נוספים בהנהלת החברה (כ-300 במספר) יוותרו על 50% ממשכורתם. משכרות הבסיס של ביל פורד עומדת על כ-1.7 מיליון דולרים בשנה.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × five =