יום שלישי , 16 אפריל 2024
יונדאי פותחת
קונים רכב חדש בתקופה קורונה? לכו על בטוח עם מותג מוכר זה לא הזמן להרפתקאות. יונדאי ווניו למשל. צילום: שטח

קונים רכב חדש בקורונה

אם אתם מחפשים עסקת רכב מוחצת עתה בזמן המגפה – יש מצב שתמצאו יותר מאחת. אבל חשוב שתבינו שאין כאן צניחת מחירים גורפת וכל המכוניות נמכרות ב-40% הנחה. אז יש מגפה. זו סיבה להוריד מחירים? לא בטוח.

אחרי הסגר שעצר את המשק לחלוטין הייתה התעוררות בשוק וזו לובתה בשורה של מבצעי מימון רבים. מעטים הורידו מחירים, ואם כן אז בשיעורים נמוכים, מה גם שהריביות על ההלוואות עלו. החגיגה הייתה קצרה והגל השני הביא שוב להאטה. אבל למרות שלא היו הנחות גורפות בשוק הרכב – עדיין המבצעים שיש היום הרבה יותר טובים ממה שהיו בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

שני רכבי פנאי מבוססים בשוק כמו יונדאי קונה (מימין) ויונדאי טוסון יהיו בחירות מאד סולידיות. צילום: שטח

דגמים חדשים ממשיכים להגיע אלינו. בין הבולטים שבהם: יונדאי ווניו ו-קונה היברידית. אחרים מתעכבים בשל עצירת היצור במפעלים ועיכוב במשלוחים. האיחור בכניסת דגמים חדשים מאריך את מחזור החיים של הדגמים הנוכחיים – ולמי שיש מלאים מרוויח מזה ומוכר.

האם המחירים יורדים? לא ממש אפילו שנפח המכירות הכללי ירד (ביולי היה זניח) ושערי המטבע גם הם משפיעים. הדולר נחלש מעט ביחס לשנה שעברה. האירו במגמה דומה. כך שאין ממש שינויים מהותיים במחירים. בהסתייגות יש מותגים שגילחו לא מעט מדגמים שמתקשים למכור.

אז האם יש הנחות גדולות יותר? לפעמים, בעתות משבר או כשהמלאים לוחצים נהוג שלא להפחית את המחיר הרשמי של הרכב אבל כן לתת הנחות גדולות יותר – או "תמריצים". ובכן כרגע אפשר לזהות שיש הנחות פה ושם – אבל הן לא גדולות כמו שחווינו בגל הראשון של המגפה. במקרה הזה צרכן חכם צריך פשוט לעשות שופינג וללקט הצעות מחיר.

במקום מותג פרימיום לכו על יונדאי סנטה פה. כל האיכויות רק בלי האחזקה הנוירוטית של דיווה אירופאית. צילום: שטח

מבחן דרכים יונדאי קונה היברידית

הלוואות הפכו ליקרות יותר. הכוונה היא בעיקר להלוואות מהבנקים. אלה כבר לא ששים לממן עסקאות רכב כבעבר – בשל ירידת ערך. מצד שני אנו רואים גופי מימון רבים – מחצרות היבואנים – שנותנים גם 100% מימון בהלוואה חוץ בנקאית – וזה נחמד כי לא צריך להוציא המון כסף וזה לא מעיק על האובליגו בבנק. חלק מההלוואות האלה מאד זולות עם 0% ריבית.

ישנם מותגים – כמו יונדאי למשל – שנותנים תקופת גרייס של 3 חודשים לפני שמתחילים לשלם. ישנם מסלולי מימון גמישים, עם אישורים מהירים וריביות נמוכות וחלוקה לעשרות תשלומים. מאד מעניין.

הגרסה ההיברידית של יונדאי קונה – שילוב מעניין בין חסכנות לדינאמיות. צילום: שטח

עוד דבר שכדאי לחשוב עליו בתקופה הזו הוא על הצורך להקטין סיכונים. וכאן הפניה היא לרוכש הרכב מן השורה. לא החובב שמחפש משהו מיוחד ונדיר או הפיינשמקר שמנקה עם קיסם אוזניים את המעברים בראדיאטור. אנשים רגילים מהשורה, שרוצים מכונית שלא תעשה להם דרמות, תניע בכל בוקר, המזגן יקרר היטב, והם לעולם לא יכירו את המכונאי שלהם על בסיס שמות פרטיים. כאן הטיפ הוא ללכת על הבטוח ביותר, על מותג הרכב שמוכר היטב, בעל רשת מרכזי שירות עניפה בפריסה ארצית ועם מלאי חלפים שלעולם לא יתקע אותך בשל מאותת ימין שבור מזן נדיר במיוחד. פשוט הסתכלו מי מוביל את טבלת המכירות (יונדאי) ובחרו דגם מההיצע שלהם.

יונדאי i30 משפחתית קומפקטית מפתיעה שהשוק פשוט מפספס. צילום: שטח

הקניה הופכת לבטוחה יותר עם אפשרות להחזרת הרכב תוך חצי שנה – במידה והלקוח מפוטר ממקום עבודתו. זאת כדי להקטין את ההתנגדות לביצוע רכישה כה משמעותית בתקופה של חוסר וודאות.

אז מה לעשות אם צריכים רכב חדש בתקופת הקורונה? חפשו את המותג הבטוח ביותר ולא לחפש הרפתקאות, ראו אילו הטבות אפשר לקבל מהמחיר הרשמי, בדקו ערוצי מימון שונים ולבסוף בחנו האם יש תקופה גרייס או לחילופין אפשרות להחזיר את הרכב במידה והתנאים ישתנו.

תוכן מקודם

Check Also

תיראו מופתעים: גם BYD מבטיחה 1,000 ק"מ

המירוץ ל-1,000 ק"מ מתעצם וגם BYD טוענת כי סוללות הדור השני מתוצרתה יספקו את הצפיפות האנרגטית הדרושה כדי להניע רכב חשמלי על פני 1,000 קילומטרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 − two =