רוני נאק
ראלי דקאר עוד רגע כאן – יוצא דרך מעבר לגדר שלנו בסעודיה ממש מחר ביום שישי ה-3 לינואר. בין המתחרים להם אנו מצפים מטויוטה, פורד, KTM וקאמאז – יש גם הפתעות. נכון, ראינו בעבר מופעים מרשימים מאד של מיני, פולקסווגן וכמובן פיג'ו וסיטרואן – אבל תמיד היו כאלה שהם בבחינת קוריוז – עד שהצלחתם גורמת לנו לאכול את הפומית המאובקת של קסדת המירוצים.

אם הייתם צריכים לנחש את רשימת יצרני הרכב המשתתפים השנה בראלי דקאר כנראה שהשם דאצ'יה לא יהיה ממש בראש הרשימה אם בכלל. המותג העממי והנמכר ביותר באירופה מזה כמה שנים מנסה לזחול החוצה ממי האפסיים של המיצוב הקזאחי שלו ולעמוד כנף-אל-כנף עם האייקונים של המדבר. קונץ קלאסי של תדמית דרך שייכות. ובכן בשנה שעברה דאצ'יה הודיעה על כוונותיה לקחת חלק בראלי דקאר וגם בראלי העולמי (WRC) החל מ-2025 – שזה עכשיו. והיא מתייצבת על קו הזינוק בסעודיה עם רוח גבית של סיום במקומות הראשון והשני בראלי מרוקו – הנחשב לחזרה הגנראלית לפני הביג-דאדי של דקאר.

מאחרי ההגה של שלושת המכוניות יש סלבריטאים של דיונות: נאסר אל עטיה שהמקום הראשון בראלי לא זר לו, סבסטיאן לואב עם רקורד מרשים של אליפות WRC ודקאר וכמובן נהגת, קריסטינה גוטיירז (שהיא אגב רופאת שיניים והנהגת הספרדיה הראשונה שסיימה בהצלחה את הדקאר ב-2017). אפשר לעקוב אחריהם עם מספרים 200, 219 ו-212 בהתאמה.
הרכב עצמו הוא רכב מירוצים טהור שנבנה בסדנת פרו-דרייב, ממותג דאצ'יה ומתחרה בקטגוריית T1+ הבכירה. הכוח מגיע ממנוע V6 בנפח 3.0ל' כפול מגדשים ממנו נמצא אקסמפלארים בניסן Z התפוקה עומדת על 360 כ"ס ו-55 קג"מ וההנעה כפולה קבועה דרת תיבת הילוכים סיקוונסיאלית עם 6 הילוכים. המשקל הוא 1,950 ק"ג בלבד, בסיס הגלגלים הוא 300 ס"מ, הרוחב 229 ס"מ והאורך רק 414 ס"מ – צמיגים בקוטר 37 אינץ' מורידים את הכוח לחול/סלעים/כביש ונהנים ממהלך של 350 מ"מ בכל פינה. נייס!