יום שלישי , 19 מרץ 2024
עם יונדאי קונה לים המלח. הפתעה בכביש - עוד אחת כשהגענו לשם. צילום: שטח
עם יונדאי קונה לים המלח. הפתעה בכביש - עוד אחת כשהגענו לשם. צילום: שטח

בוא לים המלח

שטח

חשבתי לעשות עוד "לופ צפוני" עם היונדאי קונה שלקחתי לסוף השבוע. אתם יודעים. להגיע לראש הר, רצוי עוטה ערפילים, לצאת לחורש אלונים נוטף טל ושאריות גשם ולקחת נשימה עמוקה, עמוקה – עמוקה מהאוויר המתוק הזה שיש למשל בראש הר מירון בחורף.

"בוא נסע לים המלח" היא אמרה לי. האמת שלא חשבתי בכיוון הזה. ים המלח כיעד זה משהו של מבוגרים. לא אנחנו עם ראשי הטורבו שעוברים שם רק בשביל הנהיגה בכביש 90 בקטע שמכונה "צפון ים המלח". אלא שנחל ערוגות זרם – שטף – והרבה. ואחלה וכביש 90 סגור. ובינינו היום אותן נהיגות canonball של פעם פחות מושכות מתמיד. וואלה. ים המלח בחורף. מסקרן.

עם יונדאי קונה לים המלח. הפתעה בכביש - עוד אחת כשהגענו לשם. צילום: שטח
עם יונדאי קונה לים המלח. הפתעה בכביש – עוד אחת כשהגענו לשם. כביש פתוח וריק – חלום. צילום: שטח

הדרך דרומה בבוקר שבת בהיר של אחרי גשם הייתה פנויה וזורמת לאללה. הכבישים פשוט ריקים מאדם. אולי השעה המוקדמת, אולי הפחד מעוד גשם אחרי כמה ימים סוערים – וכיף לי. האצה מהירה בירידה לכביש 6 מכביש 5 וכבר אנו על ה-120 קמ"ש שעל השלטים. בקרת השיוט נקראת לפעולה ויונדאי קונה מתייצבת במהירות המותרת. מדי פעם ה-WAZE מלשין על מכמונות מהירות, וניידות בהמשך הדרך – אבל אנחנו בסדר. הנוף מתחיל להיות ירוק יותר בצידי הכבישים ומדי פעם חולפים לצידנו חבר'ה מהירים בדרך למירוץ כלשהו על המסלול החדש בערד.

עם יונדאי קונה לים המלח. הפתעה בכביש - עוד אחת כשהגענו לשם. צילום: שטח
עם יונדאי קונה לים המלח. כל המוזיקה שבעולם – כאן בפנים. צילום: שטח

גם אנחנו בכיוון ולא בא לי על המוזיקה העייפה שברדיו. דיפדוף מהיר במולטימדיה, דרך התפריטים של הרדיו האינטרנטי ואני מאתר ערוץ של מוזיקת קאנטרי עליזה. אין על קאנטרי בנהיגות ארוכות – נסו את זה פעם.

מכוניות אוהבות לשייט בקצב מהיר. זה איזור שרובן הכי טובות בו. ויונדאי קונה אינה שונה – היא נולדה לתת יותר דינאמיות בתוך החבילה של רכב פנאי קומפקטי ותנו לה לרוץ ומהר. עם 7 הילוכים ומנוע טורבו חזק – בוודאי ביחס לגודל שלה – קונה יודעת לטוס נמוך. בקצב השיוט שלנו היא הציבה ממוצע של 12 קילומטרים לליטר. והנה אנו כבר בכיכר בכניסה לערד.

עם יונדאי קונה לים המלח. הפתעה בכביש - עוד אחת כשהגענו לשם. צילום: שטח
עם יונדאי קונה לים המלח. הטענה לדינאמיות – הופכת למציאות על כביש ערד סדום. צילום: שטח

ניסיתי להתאפק. נשבע לכם. אבל לפגוש את כביש ערד-סדום בתנאים האלה ועם 0 תנועה זה באמת נדיר. והייתי מאד מאופק, בהתחלה, עד שאחרי כמה פניות ראשונות הרגשתי שיונדאי קונה…וואלק רוצה את זה! היא מהודקת מאד, דבוקה לכביש, לא נוטה הרבה בפניות, וההיגוי ישיר ומדוייק. אני מסתכל ימינה. הנוסעת שלידי נראית שלווה, נהנית מהזרימה בין הפניות. "תקרבי מעט את המושב שלך" אני אומר. "תלחצי חזק עם הרגליים על הרצפה עד שהגב ממש דבוק. אני נוהג קצת".

עם יונדאי קונה לים המלח. הפתעה בכביש - עוד אחת כשהגענו לשם. צילום: שטח
עם יונדאי קונה לים המלח. גשם במרכז? בים המלח שמשי וחמים. צילום: שטח

מתג מצבי הנהיגה עבר ל-SPORT, נזכרתי בקווים של פעם בין הפניות ונתתי דרור. לטורבו, לקצב, להרים ולכביש. קונה שיתפה פעולה באופן מושלם. זורמת מאייפקס אחד למשנהו, מציירת קווים מושלמים בקשתות הארוכות ומאיצה בעוצמה מתוך הפניות. השליטה והחדות ממכרים – אבל צריך להיזהר שלא להגזים ובכל זאת יש עוד אנשים על הכביש. וואהו! האדרנלין. זכרתי את הטענה של יונדאי לאופי הספורטיבי של קונה אבל לזה לא ציפיתי. עוד הצהרה שיווקית ריקה מתוכן של מי שרוצה להזיז כמה שיותר מכוניות – לא הפעם.

עם יונדאי קונה לים המלח. הפתעה בכביש - עוד אחת כשהגענו לשם. צילום: שטח
עם יונדאי קונה לים המלח. אם צריך להתארגן על דרך עפר – יש גם הנעה כפולה. צילום: שטח

עד שהגענו לים המלח מד החום החיצוני הראה על 28 מעלות נעימות ביותר. החוף – כמו הכביש – היה כמעט פרטי לעצמנו והים קיבל אותנו בצבע טורקיז מדהים. ואז גיליתי ששכחתי בגד ים.

עם יונדאי קונה לים המלח. הפתעה בכביש - עוד אחת כשהגענו לשם. צילום: שטח
עם יונדאי קונה לים המלח. הפתעה בכביש – עוד אחת כשהגענו לשם. אין לי בגד ים צילום: שטח

Check Also

יונדאי איוניק 5 – אחרי הפייסליפט מגיעה גרסת השטח

גרסת XRT עתידה להיות גרסת פנאי-שטח מוקשחת של יונדאי איוניק 5 החשמלית. בינתיים רק תחת הסוואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × five =