יום חמישי , 19 יולי 2018
דף הבית » חדשות » ריקול ענקי לדודג' ראם – 1.8 מליון יחידות
ריקול ענקי לדודג' ראם – 1.8 מליון יחידות
ריקול ענקי לדודג' ראם - 1.8 מליון יחידות למוסכים בגלל ידית הילוכים שלא נשארת ב-P. צילום: דודג'

ריקול ענקי לדודג' ראם – 1.8 מליון יחידות

רוני נאק

FCA, חברת האם של פיאט וקרייזלר, תזמן 1.8 מיליון טנדרים למוסכי החברה לביצוע ריקול, כך מדווחת היצרנית. רובם המכריע של הטנדרים הם מדגמי RAM, המוכרים בישראל כדודג' ראם. לפי FCA, הטנדרים שידרשו לריקול שווקו בארה"ב, קנדה, מכסיקו "ושווקים אחרים".

• חסוך אלפי בקניית טנדר חדש לעבודה – למשל 35,000 שקלים על שברולט סילבראדו

 

ריקול ענקי לדודג' ראם - 1.8 מליון יחידות למוסכים בגלל ידית הילוכים שלא נשארת ב-P. צילום: דודג'

ריקול ענקי לדודג' ראם – 1.8 מליון יחידות למוסכים בגלל ידית הילוכים שלא נשארת ב-P. צילום: דודג'

לפי FCA, מדובר בתקלה פוטנציאלית במנגנון נעילת ידית ההילוכים במצב "PARK", כלומר מדובר בטנדרים שבהם יושבי הרכב עלולים בטעות להזיז את ידית ההילוכים ממצב PARK  למצב D  או למצב R למרות שדוושת הבלם אינה לחוצה. על פי בדיקות פנימיות של FCA, עד כה תועדו שבעה מקרים בהם התרחשו פציעות שככל הנראה נגרמו כתוצאה ממצב רגיש זה.

שברולט קולוראדו בישראל
כמה עולה פורד F-350 החדש?

על פי הצהרתה הרשמית של FCA  בנושא: "ביקורת של מחקרי שדה הובילו לתגלית לפיה מנגנון נעילת ידית ההילוכים עלול לא לתפקד כראוי במקרי קיצון בהם המנגנון נחשף לתנאי חום קיצוניים במשך תקופות ארוכות. תנאים אלה תקפים במיוחד במקרים בהם דוושת הבלם נלחצת בתכיפות למרות שהרכב נמצא בהילוך PARK".

הריקול עצמו תקף לטנדרים שיוצרו משנת 2009 ועד שנת 2017, אך אינו תקף לרכבים של FCA שבהם העברת ההילוכים אינה מתבצעת באמצעות ידית, אלא באמצעות כפתור. מבין הרכבים ש- FCA תזמן לריקול, כ-1.48 מיליון רכבים נוסעים בכבישי ארה"ב ו-249,520 נוסעים בכבישי קנדה.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6