שטח
נראה שכבר הפכנו להיות אדישים ל"עוד מותג רכב חשמלי סיני" חדש שמגיע לישראל. זה קרה יותר מדי פעמים בשנה שנתיים האחרונות וכמו, הרבה מהדברים ששומעים בחדשות, פשוט התרגלנו לזה. ככה זה ישראלים.
אלא שלא כל מותגי המזרח בעלי משקל זהה ועובדה היא שיש כאלה שהגיעו ונעלמו בהעדר גיבוי של קונצרן תעשייתי משמעותי. כאן נכנסת לתמונה דונגפנג. אחת משלושת ענקיות הרכב הסיניות – שוק הרכב הגדול בעולם. החברה נוסדה בסוף שנות ה-60' כיצרנית של רכבים מסחריים ומשאיות וברבות השנים פעילותה התרחבה והסתעפה וכיום היא מייצרת מעל שני מיליון כלי רכב בשנה ומעסיקה קרוב ל-130 אלף עובדים. תיק המוצרים של דונגפנג נרחב מאד והוא משתרע על פני שבעה מותגים ותתי מותגים שונים ומייצר מרכבי מיני חשמליים ועד משאיות עפר כבדות. כמו ענקיות סיניות אחרות גם לדונגפנג יש מיזמים משותפים עם יצרני רכב מערביים. בין אלה אפשר למנות את הונדה, ניסאן, רנו ופיג'ו.
דונגפג בוקס
כרגע בשוק הרכב יש וואקום בקומה של הרכבים החשמליים הקטנים. כלומר סופרמיני חשמלית. דונגפנג בוקס נכנסת בדיוק למשבצת הזו והיא עושה את זאת ללא רגשי נחיתות, עם חבילת אבזור מלאה ועל בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית מתקדמת וטווח נסיעה ראוי.
המגע של מעצב אירופאי ניכר בלוק יוצא הדופן של הבוקס. העיצוב של המרכב, מאגד בתוכו את השימושיות החבויה ברכב ואת ניצול הספייס המירבי. בסיס גלגלים ארוך של 266 ס"מ, תא מטען שימושי עם נפח גדול של 326 ל' ועוד מקום לסוללה של 43 קוט"ש הצמודה לרצפה. טווח הנסיעה עולה על 300 ק"מ – 310 ק"מ WLTP – והוא מושג בזכות מנוע חשמלי של 95 כ"ס המאזן בין ביצועים טובים ליעילות בצריכת האנרגיה.
בהתאם לרוח הפושה בדור הרכבים החשמליים העדכני ביותר, גם דונגפנג בוקס עתירת טכנולוגיה. מקישוריות מתקדמת, ממשקי קארפליי ואנדרואיד, קוקפיט דיגיטלי מלא עם אפשרויות רבות להגדרות והתאמה אישית וכמובן שורה ארוכה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות. חשוב לציין כי לדונגפאנג בוקס יש תקינה אירופאית וזו לבדה ערובה לאיכות. המחיר הצפוי עשוי ליצור הפרעה משמעותית בשוק הרכב בישראל.
דונגפנג MHERO
דגם אחד שהוא מותג בפני עצמו. מפלץ שטח אימתני ועתיר שרירים שמראהו עומד בצל רק של העוצמה ממנועיו. זהו אירוע יוצא דופן של רכב שטח חשמלי שלא מתנצל ולא מתרץ דבר. מצויד ב- 1090 כ"ס ו-140 קג"מ אין הרבה מכשולים שיעמדו מול צמיגי השטח הענקיים ולא ייגרסו או ייכבשו ללא התנגדות.
סוללת ענק בקיבולת של 140 קוט"ש מספקת טווח של מעל ל-400 קילומטרים וביצועים המאתגרים את חוקי הפיזיקה .רק 4.2 שניות ל-100 קמ"ש. המון יכולת כשבפנים המון פאר וטכנולוגיות קצה לכביש ולשטח.
דונגפנג 008
נציג נוסף לתפיסה החדשה של "תנהג בחלומות שלך". ה-008 עוצב גם הוא על ידי אותו מעצב אירופאי ועשה גלים כשהוצג לעולם באפריל השנה. עם שישה מושבים, שני מנועים חשמליים וטווח של מעל ל-500 קילומטרים, דונגפנג 008 מגדיר מחדש איך צריך להיות רכב פנאי חשמלי מתקדם וטכנולוגי.
חבילת האבזור כוללת ריפודי עור, מערך מצלמות היקפיות, מסך רחב היורד מהתקרה, תאים מקוררים ועוד.
דונגפנג 001
כולם רוצים להיות טסלה 3 אבל זה הדגם שיהיה יותר מאותו בנצ'מרק עולמי. ה-001 היא סדן חשמלית ספורטיבית, עם עיצוב פרוגרסיבי והמון כוח. 546 כ"ס ליתר דיוק ופחות מ-4 שניות ל-100 קמ"ש. בסיס גלגלים ארוך מפנה מקום לסוללה גדולה המאפשרת טווח נסיעה של מעל ל-500 קילומטרים – שיעברו מהר במיוחד בתוך הרכב הזה. כל זה עטוף בחבילה טכנולוגית עם מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות רבות, קישוריות מתקדמת וכמובן אבזור נוחות רב.
דונגפנג אינה עוד יצרנית סינית שולית התלויה בגיוסי הון כדי לשרוד. מדובר בענקית תעשייה גדולה ומבוססת העושה את צעדיה בבטחה למערב ועושה זאת עם קו דגמים מרשים מאד והבטחה לחווית נהיגה ובעלות טובה יותר מאי פעם לנהגים.