יום רביעי , 24 אפריל 2024
הרכבת החיג'אזית בבניה - פנטזיה שתחזור לפעול מתישהו. צילום:SERGI
הרכבת החיג'אזית בבניה - פנטזיה שתחזור לפעול מתישהו. צילום:SERGI

הרכבת החיג'אזית חוזרת

שטח

תחת השילטון העות'מאני הוקמה הרכבת החיג'אזית, היא נסעה מאיזור החיג'אז (אותו אנו מכירים היום כערב הסעודית) דרך ירדן, והגיעה לדמשק. המסילה הסתעפה באיזור דרעא לכיוון הים דרך ישראל, מה שאנו מכירים היום כקו העמק.

הרכבת החיג'אזית בבניה - פנטזיה שתחזור לפעול מתישהו. צילום:SERGI
מיתוג מחדש של הרכבת החיג'אזית – מתוך הפרוייקט של אורית רום-בהרל ב-HIT. צילום: יח"צ

בפרויקט הגמר של אורית רום- בהרל, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית ב-HIT המכון הטכנולוגי חולון הרכבת החיג'אזית חוזרת לחיים. אורית יצרה מיתוג מחודש לרכבת ההיסטורית, תוך התייחסות לשפות השולטות באיזורים בה היא עוברת, ומתוך עולם הערכים של התרבויות הסובבות אותה.

הרכבת החיג'אזית בבניה - פנטזיה שתחזור לפעול מתישהו. צילום:SERGI
מיתוג מחדש של הרכבת החיג'אזית – מתוך הפרוייקט של אורית רום-בהרל ב-HIT. צילום: יח"צ

"נקודת המוצא שלי לפרויקט הייתה תרגיל מחשבתי בעיצוב", אומרת אורית " תהיתי איך יראה מזרח-תיכון חדש? מה יהיו המאפיינים העיצוביים בו? איך תראה הטיפוגרפיה ואיזה מקום ינתן לעיצוב מקומי מזרח-תיכוני-ערבי כמו שאנחנו מדמיינים אותו, לעומת המקום שינתן לעיצוב מודרני?".

הרכבת החיג'אזית בבניה - פנטזיה שתחזור לפעול מתישהו. צילום:SERGI
מיתוג מחדש של הרכבת החיג'אזית – מתוך הפרוייקט של אורית רום-בהרל ב-HIT. צילום: יח"צ

כבר בכניסה ניתן לדמיין ולשמוע את הכרוז של תחנת הרכבת הקורא לנוסעים לעלות על הרכבת למכה או על הרכבת לבירות, בשלוש שפות- ערבית, עברית ואנגלית. הסטודנטית עיצבה ליין מוצרים שלם- בקבוק מים ממותג, כרטיסי עליה לרכבת, שלטי תחנות ואפילו תפילת הדרך כמובן בשלוש שפות: ערבית, עברית ואנגלית.

הרכבת מייצגת את החלום לשלום באיזור, לחיבור פיזי בין העמים ע"י ופותחת "חלון לעתיד חדש", עתיד שבו במקום גבולות עם חיילים, יש מסילות עם קטרים. הפרויקט נעשה במסגרת תערוכת הבוגרים של HIT  המכון הטכנולוגי חולון ובהנחיית נעמה בנזימן וייעוצו של בוב אוראל.

קו הרכבת החיג'אזית המלא. עקבות שנותרו בחול אחרי נפילת האימפריה העות'מנית. צילום: SMD
קו הרכבת החיג'אזית המלא. עקבות שנותרו בחול אחרי נפילת האימפריה העות'מנית. צילום: SMD

 

Check Also

ריקול עולמי ל-1.1 מיליון רכבים של טויוטה ולקסוס

חשש לכשל ביצור של חיישן כריות האוויר במושב הנוסע בחזית, מזמן לתיקון מעל למיליון יחידות של רכבי טויוטה ולקסוס ברחבי העולם. החשש: כרית האוויר לא תפתח כמצופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen − five =