שטח
תחת השילטון העות'מאני הוקמה הרכבת החיג'אזית, היא נסעה מאיזור החיג'אז (אותו אנו מכירים היום כערב הסעודית) דרך ירדן, והגיעה לדמשק. המסילה הסתעפה באיזור דרעא לכיוון הים דרך ישראל, מה שאנו מכירים היום כקו העמק.
בפרויקט הגמר של אורית רום- בהרל, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית ב-HIT המכון הטכנולוגי חולון הרכבת החיג'אזית חוזרת לחיים. אורית יצרה מיתוג מחודש לרכבת ההיסטורית, תוך התייחסות לשפות השולטות באיזורים בה היא עוברת, ומתוך עולם הערכים של התרבויות הסובבות אותה.
"נקודת המוצא שלי לפרויקט הייתה תרגיל מחשבתי בעיצוב", אומרת אורית " תהיתי איך יראה מזרח-תיכון חדש? מה יהיו המאפיינים העיצוביים בו? איך תראה הטיפוגרפיה ואיזה מקום ינתן לעיצוב מקומי מזרח-תיכוני-ערבי כמו שאנחנו מדמיינים אותו, לעומת המקום שינתן לעיצוב מודרני?".
כבר בכניסה ניתן לדמיין ולשמוע את הכרוז של תחנת הרכבת הקורא לנוסעים לעלות על הרכבת למכה או על הרכבת לבירות, בשלוש שפות- ערבית, עברית ואנגלית. הסטודנטית עיצבה ליין מוצרים שלם- בקבוק מים ממותג, כרטיסי עליה לרכבת, שלטי תחנות ואפילו תפילת הדרך כמובן בשלוש שפות: ערבית, עברית ואנגלית.
הרכבת מייצגת את החלום לשלום באיזור, לחיבור פיזי בין העמים ע"י ופותחת "חלון לעתיד חדש", עתיד שבו במקום גבולות עם חיילים, יש מסילות עם קטרים. הפרויקט נעשה במסגרת תערוכת הבוגרים של HIT המכון הטכנולוגי חולון ובהנחיית נעמה בנזימן וייעוצו של בוב אוראל.