יום שני , 19 פברואר 2018
דף הבית » חדשות » מכוניות חשמליות? לא בקרוב
מכוניות חשמליות? לא בקרוב
ניסאן ומאזדה חושבות שיוכלו ליצר מנועי בעירה פנימית עם רמות זיהום של מכוניות חשמליות. צילום: קיה

מכוניות חשמליות? לא בקרוב

רוני נאק

זה המסר שהגיע אתמול מיפן "מנועי בעירה פנימית יעילים יותר יאפשרו לנו להגיע לרמות פליטת ה-Co2 לרמות של כלי רכב חשמליים" לדברי בכיר במאזדה בכנס בטוקיו. יצרני הרכב הסיטו את תשומת הלב לפיתוח לפיתוח כלי רכב חשמליים במאמץ למשוך לקוחות דרך דימוי של חדשנות טכנולוגית – ולטובת מחזיקי המניות שלהם. אולם לא כל המכוניות – באופן גורף – תהיינה חשמליות.

• מחפש היברידית בהנחה? – 17,910 שקלים הנחה על יונדאי איוניק היברידית

 

בהנחה שיצור החשמל לטעינת המכוניות החשמליות יוצר בעצמו פליטת CO2 (כמו בישראל המפיקה חשמל מגז ופחם), מאזדה טוענת שממוצע הפליטה של רכבה החשמלי יהיה 130 גר/ק"מ – זאת בהשוואה ל-148 גר'/ק"מ של מכונית מאותו סגמנט עם מנוע בעירה פנימית. לפי ההגיון הזה מאזדה חושבת שתוכל להוריד עוד 10% מצריכת הדלק ובכך להגיע לרמות פליטה של רכב חשמלי המוזן מתחנת כוח מזהמת.

ניסאן ומאזדה חושבות שיוכלו ליצר מנועי בעירה פנימית עם רמות זיהום של מכוניות חשמליות. וולוו: "משנת 2019 כל הדגמים יהיו חשמליים". צילום: קיה

ניסאן ומאזדה חושבות שיוכלו ליצר מנועי בעירה פנימית עם רמות זיהום של מכוניות חשמליות. וולוו: "משנת 2019 כל הדגמים יהיו חשמליים". צילום: וולוו

ניסאן מצידה מפתחת מזה שני עשורים מנועי בעירה פנימית עם יחס דחיסה משתנה בניסיון להיות יצרנית הרכב הראשונה להכניס מנוע כזה ליצור סדרתי. מנועים בעלי יחס דחיסה משתנה יהיו יעילים על ידי שליטה בטווח תנועת הבוכנה ביחס לרמת העומס על המנוע. ניסאן עתידה לשלב בקרוב את יחידות ההנעה האלו בדגמים של מותג היוקרה שלה אינפיניטי.

בתוך כל זאת אי אפשר להתעלם מעובדה שממשלות בשוקי רכב מרכזיים כמו סין, צרפת ו-בריטניה מהדקות את תקנות זיהום האוויר למכוניות מונעות בנזין ו-דיזל. זה דוחף את מרבית יצרניות הרכב, וטויוטה בכללם, לחשמל כמה שיותר מהיצע הדגמים שלה. בהקשר הזה אפשר לציין את וולוו אשר כבר הצהירה כי החל מ-2019 כל דגמיה – כל הדגמים – יהיו חשמליים. עוד חזון למועד.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6