רוני נאק
בראיון שבו הודיע גושן על כוונת הקונצרן להגדיל את נפח המכירות בסין פי 20, הגיעה הבשורה מפי היו"ר כי תהיה מגמה של הנגשת כלי רכב חשמליים לציבור – זאת לאור התפוגגות החרדות מטווח הנסיעה של מכוניות חשמליות.
• קבל הצעה מיוחדת לרכב החדש שלך!
"ראינו שהצרכנים כבר לא עוסקים בנושא הטווח כל עוד אנו יכולים להבטיח להם טווח של מעל ל-300 קילומטרים" גושן הצהיר במסע"ת שהתקיימה בהונג קונג לפני כמה ימים. "החברה רק לאחרונה גיבשה את הטווח של 300 קילומטרים כנקודת ייחוס לאחר שריכוז נתוני משתמשים גילה כי נהג ממוצע נוסע כ-50 קילומטרים ביום. אי אפשר היה להגיע למסקנה הזו ממחקרים בלבד – היינו צריכים להעלות כ-500 אלף מכוניות חשמליות על הכבישים כדי להבין שטווח הנסיעה כבר לא מעסיק את הלקוחות כל עוד אתה יכול להבטיח טווח של לפחות 300 קילומטרים".

במקביל סיפר גושן על הכוונה ליצור מכוניות חשמליות זולות ונגישות לשוק הסיני – בשת"פ עם דונגפנג מוטור גרופ (ייתכן כי זמני לאור הצהרת ממשלת סין כי בכוונתה לאפשר ליצרני הרכב לפעול ללא שותף סיני בשטחה). כדי לעמוד בדרישה של השוק למכונית חשמלית זולה יהיה במוצרים העתידיים דגש על שימושיות גבוהה ועלויות שוטפות נמוכות – בניגוד לעושר הטכנולוגי לו מצפים הנהגים במערב. מכוניות כמו ניסאן ליף החדשה – יקרות ומורכבות מדי לשוק הסיני ויהיה צורך לפתח כלי רכב נגישים ותכליתיים יותר.

התייחסות מעניינת נוגעת למכוניות אוטונומיות – ללא נהג. והיא כרגיל הרבה יותר פרגמטית ממה שאתם עשויים לחשוב. בעוד שכרגע התעשייה מתמודדת עם ההשלכות של התאונות אשר ארעו לאחרונה עם אובר ו-טסלה – גושן מעריך כי הטכנולוגיה תהיה בשלה יותר בעוד כחמש שנים – בסביבות 2023. החסכון של רכב אוטונומי מעניין מאד את מי שמתכנן להפעיל ציי רכב גדולים – כמו אובר, עליבאבא, ואמאזון מהסיבה הפשוטה שאפשר יהיה לוותר על נהג ועל המשכורת שלו – בין אם זה במונית או בוואן משלוחים. "היתרונות של רכב אוטונומי בשימוש מסחרי הם אדירים" אומר גושן " חסכון של כ-90% בעלויות השוטפות בחודש".
