script> !function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '1643201909225323'); fbq('track', 'PageView');
יום שלישי , 23 אוקטובר 2018
דף הבית » חדשות » מבחני ריסוק חדשים – יש הפתעות לא טובות
מבחני ריסוק חדשים – יש הפתעות לא טובות
מבחני ריסוק אחרונים של NCAP - ויש תוצאות לא מחמיאות. צילום: דאצ'יה

מבחני ריסוק חדשים – יש הפתעות לא טובות

תומר הדר

ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP  מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שערך למספר דגמים חדשים – חלקם הגדול רכבי כביש שטח המיועדים בעתיד הלא רחוק לשיווק בישראל.

בניגוד למבחני ריסוק קודמים, בהם נרשמו בעיקר תוצאות של חמישה כוכבים, במבחן זה תועדו גם מספר מקרים של ציונים חלקיים- בעיקר עקב היעדר מערכות בטיחות מקוריות המסוגלות לבלום את הרכב באופן עצמאי בשעת סכנה.

חסוך אלפי שקלים בקניית רכב חדש – ניסאן מיקרה ב-34,090 שקלים הנחה

 

קיה סטוניק. 5 כוכבים עם מערכות בטיחות מקוריות - רק 3 כוכבים ללא. צילום: קיה

קיה סטוניק. 5 כוכבים עם מערכות בטיחות מקוריות – רק 3 כוכבים ללא. צילום: קיה

הדגם הראשון שנבחן על ידי הארגון היה קיה סטוניק רכב הכביש שטח החדש של קיה המיועד להגיע ארצה בשנה הבאה. ציון הבטיחות של הסטוניק התפצל לשתי מכוניות: האחת צוידה בחבילת בטיחות הכוללת יכולת בלימה עצמאית ואילו השניה ללא החבילה. הסטוניק שנבחנה עם החבילה זכתה לציון מלא של חמישה כוכבים. לעומת זאת, סטוניק ללא חבילת הבטיחות מסתפקת בשלושה כוכבים, ציון חלקי בלבד. לפי EURONCAP, בסטוניק התגלה מקרה בו כרית האוויר שלפני הנהג לא נופחה כראוי וראש הבובה נפגע. מאחור נגרם לבובות הריסוק נזק קל עקב פגיעת צליפת שוט.

דאצ'יה דאסטר החדש - ציון של 3 כוכבים בלבד לפלטפורמה החדשה. צילום: דאצ'יה

דאצ'יה דאסטר החדש – ציון של 3 כוכבים בלבד לפלטפורמה החדשה. צילום: דאצ'יה

לצד הסטוניק נבחן גם דאצ'יה דאסטר החדש שקיבל ציון חלקי של שלושה כוכבים מתוך חמישה. מלבד היעדר מערכות בטיחות, בדאסטר תועדו גם פגיעות בבובות הריסוק שנגרמו כתוצאה מפגיעה מלוח המחוונים, כמו גם פגיעה בבובת הנהג באזור הראש. הדאסטר קיבל ציון נמוך גם במבחן המדמה פגיעת צליפת שוט.

MG אחרי פגיעת צד - ציון של שלושה כוכבים בלבד. צילום: NCAP

MG אחרי פגיעת צד – ציון של שלושה כוכבים בלבד. צילום: NCAP

רכב הכביש שטח של MG – ה SZ  קיבל ציון חלקי בלבד, של שלושה כוכבים, עקב היעדר מערכות בטיחות מקוריות – וגם עקב פגיעה שנגרמה ליושבים מקדימה על ידי לוח המחוונים. בנוסף, במבחן ריסוק צידי נפגעה בובת הנוסע הקדמי באזור החזה.

לצד הרכבים שקיבלו ציונים לא מחמיאים, נרשמה גם שורה של הצלחות: יונדאי קונה שתושק בישראל ממש בעוד כשבועיים קיבלה ציון של חמישה כוכבי ריסוק – כאשר ההערות היחידות שצוינו לגביה היו סכנה לפגיעת צליפת שוט. מעבר לכך, אנשי EURONCAP  משבחים את הימצאן של מערכות בלימה מקוריות, כמו גם את עמידותה של הקונה במבחני ריסוק צידיים.

 

רכב הכביש שטח האחרון שנבחן על ידי הארגון הוא יגואר F PACE – שקיבל חמישה כוכבים. היגואר זכה לציון מלא – אם כי בוחני EURONCAP  ציינו לרעה סיכוי לפגיעה בחזה הנוסע בתאונה צידית.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6