יום שלישי , 23 אפריל 2024
ניסאן קשקאי הוא רכב הכביש שטח הנמכר ביותר באירופה בשנת 2017 - כמעט 250 אלף יחידות. צילום: ניסאן
ניסאן קשקאי הוא רכב הכביש שטח הנמכר ביותר באירופה בשנת 2017 - כמעט 250 אלף יחידות. צילום: ניסאן

אירופה קונה עוד SUV

תומר הדר

מסירות רכבי כביש שטח עלו באירופה באופן ניכר, כך עולה מנתוני jato dynamics המסכמים את שנת 2017 בשוק הרכב האירופי. על פי נתוני jato dynamics, בשנת 2017 נמסרו באירופה 15.57 מיליון כלי רכב, עליה של 3.1% ביחס לנתוני מסירות 2016. לדברי פליפה מונוז, אנליסט אוטומוטיבי ב jato dynamics, "עיקר הגידול בשנת 2017 מיוחס לרכבי כביש שטח, מהם נמסרו 4.56 מיליון יחידות בשנה שעברה. לשם השוואה, בשנת 2016 נמסרו באירופה 3.81 מיליון רכבי כביש שטח, כלומר היקף הסגמנט צמח ב-19.5%. בפועל, בעוד שנתח השוק של רכבי כביש שטח עמד בשנת 2016 על 25.2%, בשנת 2017 זינק נתח השוק שלהם ל- 29.3%. לשם השוואה, בשנת 2007 רכבי כביש שטח היוו פחות מ-9% מן השוק.

פולקסווגן טיגואן החדש - למרות הסקנדלים אירופה ממשיכה לקנות את מוצרי וולפסבורג. רכב הפנאי השני הנמכר ביותר. צילום: VW
פולקסווגן טיגואן החדש – למרות הסקנדלים אירופה ממשיכה לקנות את מוצרי וולפסבורג. רכב הפנאי השני הנמכר ביותר. צילום: VW

מניתוח מסירות לפי דגם עולה שרכב הכביש שטח הנמכר ביותר באירופה הוא ניסאן קשקאי, ממנו נמסרו 248 אלף יחידות באירופה בשנה שעברה – נתון המציג עליה ניכרת של 19.5% ביחס למסירות 2016. במקום השני, עם 235 אלף מסירות ניצב פולקסווגן טיגואן – ואילו במקום השלישי ניצב פיז'ו 3008, ממנו נמסרו 167 אלף יחידות בשנה שעברה.

טויוטה CHR מובילה את סגמנט רכבי הפנאי הקטנים. צילום: טויוטה
טויוטה CHR מובילה את סגמנט רכבי הפנאי הקטנים. צילום: טויוטה

מלבד המובילים עולים מן הטבלה עוד נתונים מעניינים: את סגמנט B, כלומר רכבי כביש שטח קטנים, מוביל טויוטה CHR עם 109 אלף מסירות בשנת 2017. אחריו נמצא אאודי Q2 ממנו נמסרו 82 אלף יחידות אשתקד ואחריו מיני קאנטרימן ( 47 אלף יחידות) ואחריה אופל קרוסלנד עם  39 אלף יחידות. אחרי הקרוסלנד, במקום השלישי נמצאת סיטרואן C3 איירקרוס עם 17 אלף מסירות.

בסגמנט C של רכבי הכביש שטח המשפחתיים ה- 3008 היא כמובן המובילה אך אחריה נמצאת סיאט אטקה עם 75 אלף מסירות,  מאזדה 5 CX עם 60 אלף מסירות ואחריה קיה נירו (34 אלף) וג'יפ קומפאס (16 אלף).

פיג'ו 5008 במקום שני קרוב עם סקודה קודיאק בקבוצת הגדולים. צילום: פיג'ו
פיג'ו 5008 במקום שני קרוב עם סקודה קודיאק בקבוצת הגדולים. צילום: פיג'ו

בסגמנט D, של רכבי הכביש שטח הגדולים, סקודה קודיאק מוביל את השוק האירופי בשנת 2017 עם  53 אלף מסירות. אחריו נמצא פיז'ו 5008 שמסר 44 אלף יחידות – ורנו קולאוס במקום השלישי בפער ניכר עם 13 אלף מסירות.

מהתייחסות נפרדת לפלח שוק רכבי הכביש שטח היוקרתיים באירופה עולה כי וולוו 60 XC מוביל את הסגמנט עם 99 אלף יחידות. במקום השני ניצב אאודי Q5 עם 70 אלף יחידות שנמסרו ואחריו ב.מ.וו X3, שממנו נמסרו  41 אלף יחידות אשתקד.

 

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty − eleven =