יום חמישי , 25 אפריל 2024
איזה יפה! וגם חשמלית. רק 30 אלף אירו לקטנה הזו. צילום: MW MOTORS

הכירו את MW MOTORS


רוני נאק

הנה סטאראפ של רכב חשמלי שעושה דברים אחרת וזה די מרענן למען האמת. מדובר בחברה קטנה וצעירה שמייצרת ומסבה כלי רכב חשמליים. לחברה יש כרגע רק שלוחה אחת, בבריטניה ולטובתה היא מייצרת דגם עם הגה בצד ימין. כל היצור מתבצע במפעל חדש העומד בתקן ISO9001 המבטיח  עמידה באיכות וגם בתקן TS16948 למערכות ניהול איכותיות. במפעל הם מפתחים שלדות, מערכות הנעה חשמליות ומרכבים לשני דגמים שכבר החלו להיות משווקים:

איזה יפה! מראה קלאסי פוגש טכנולוגיית הנעה חשמלית ב-LUKA. החל ב-30,000 אירו.  צילום: MW MOTORS

LUKA שהיא מכונית ספורטיבית קטנה ומעוצבת. הגישה יוצאת הדופן של היצרנית הפיקה מכונית קלת משקל שלא זקוקה להמון כ"ס כדי לספקי ביצועים מהנים. המשקל העצמי הוא רק 886 ק"ג ואת הכוח מספק מנוע חשמלי יחיד עם תפוקה של 66 כ"ס בלבד. טווח הנסיעה עומד על 310 ק"מ מסוללת ליתיום בעלת קיבולת צנומה של 26.4 קוט"ש. יש יכולת טעינה מהירה והביצועים מספרים על תאוצה של 9.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 140 קמ"ש. אבל הביצועים והטווח זה לא הכל שכן ה-LUKA היא מכונית שנראית בהחלט יוצאת דופן, משלבת קווים קלאסיים של מכוניות ספורט בריטיות מפעם עם מראה מודרני והייטקי.

איזה יפה! וגם מלא קרבון בקבינה. שלדת אלומיניום מתחת מפיתות עצמי. צילום: MW MOTORS

• מבחן דרכים ג'ילי ג'יאומטרי C החשמלית

בקבינה תמצאו משטחי קרבון, ריפודי עור לשני המושבים היחידים שיש ועוד אבזור פרימיום איכותי. המחיר הרשמי בשער המפעל עומד על 30,000 אירו בלבד. במקביל, החברה משווקת גרסה מוקדמת יותר של ה-LUKA אשר מצוידת בארבעה מנועים של 66 כ"ס בטבורי הגלגלים במחיר שמתחיל ב-40 אלף אירו.

איזה קשוח! הנדסת אנוש של טנק רוסי עם הנעה חשמלית וטעינה מהירה. צילום: MW MOTORS

עוד כלי רכב יוצא דופן הוא ה-SPARTAN המציג פתרון יוצא דופן וקשוח למראה של רכב עבודה 4X4 חשמלי. אם עד עתה הפיתוחים בעולם הרכב יצרו לקהל SUV פרימיום סופר-יקרים או טנדרים עם מאות רבות של כוחות סוס ותג מחיר בהתאם, הספרטן הוא למעשה רכב שטח רוסי UAZ שעבר הסבה לחשמל. מנוע הבנזין הושלך היאורה ואת מקומו תפס מנוע חשמלי המפיק 161 כ"ס אבל…60 קג"מ! המנוע מחובר ישירות לתיבת ההילוכים הידנית המקורית (עם 5 הילוכים) ולתיבת העברה עם LOW (1:1.94) ומשם לשני סרנים חיים. בחזית קפיצי סליל ובלמי דיסק. מאחור, קפיצי עלה ובלמי תוף.


סוללת הליתיום מפוצלת בין שני מארזים, כולל מארז גחון משוריין ומבודד, עם קיבולת של 62.1 קוט"ש ויכולת טעינה מהירה. הטווח צנוע יחסית, 240 ק"מ בעיקר בשל צריכת זרם רבה של כמעט 25 קוט"ש ל-100 ק"מ. יתר המכונית….תחשבו על רכב צבאי רוסי בעידן המלחמה הקרה. המיתוג חקלאי, השמשות נפתחות בהזזה, דלתות הפח דקות כנייר ותנוחת הנהיגה שניה רק לנהיגה ב-T55. המחיר בשערי המפעל מתחיל בכ-40 אלף אירו.

איזה קשיח! יש 4X4 עם LOW אין מזגן יש חימום ומינימום תנאי שירות. צילום: MW MOTORS

אגב, הם מחפשים מפיצים. מעוניינים?

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + 15 =