יום שישי , 5 יוני 2020
ראשי » מגזין » אלה המכוניות החשמליות שתקנו
פותח רכב חשמלי
GAC GE3 - הכי חזקה עם הטווח הגדול ביותר ועם חבילת האיבזור הנדיבה ביותר. צילום: רונן טופלברג

אלה המכוניות החשמליות שתקנו

רוני נאק

עם המצוקות הרבות שהביא עימו משבר קורונה – יש במשבר הזה גם צדדים מעניינים. למשל אנו חווים כבר שבועות ארוכים של אוויר נקי – לא נרצה לשמור עליו? והרי לפי המשרד להגנת הסביבה מדי שנה מתים בישראל כ-1,400 בני אדם מסיבוכים הנגרמים מזיהום אוויר שמקורו בתחבורה. אנו גם לומדים שלא חייבים להגיע למשרדים ואפשר להיות פרודוקטיביים ולעבוד מהבית – חוסכים שטחי משרדים, הוצאות של מזון ונסיעות. בנוסף עם משק הרושם מעל ל-25% אבטלה – לכל שקל היוצא ממשק הבית יש חשיבות רבה ואפשר לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה עם מהלך אחד: לעבור לרכב חשמלי.

כשאנו מעלים את הכתבה הזו – ישראל כבר נכנסת לשלב הראשון של ההקלות בסגר/עוצר. כולם כבר מבינים שהמגפה לא כה חמורה כפי שהקברניטים טרחו להפחיד את הציבור מדי עבר – ובשאיפה בשבועות הקרובים המשק ימשיך ויחזור להיפתח תוך כדי החזרה של מאות אלפים לעבודה. אבל המציאות לא תהיה זהה – ולמכונית החשמלית יהיה עתה תפקיד מרכזי הרבה יותר ממה שיועד לה רק לפני חודשיים בלבד.

 

מכוניות חשמליות 2020/1

לפני הכניסה לסקירה אציין כי אני מראש מוותר כאן על מותגי הפרימיום. אצלם המעבר של לקוחותיהם לחשמל – בין אם זה אאודי, יגואר, מרצדס ואחרים שיגיעו – לא מונע דווקא מטעמים פרקטיים. נעסוק כאן במכוניות החשמליות העממיות – שלכם. שמשפחה בישראל יכולה לרכוש, שעובד עשוי לקבל ממקום העבודה שלו – עם היתרונות של עלויות שוטפות נמוכות ושיחרור מלא מדלק וזיהום אוויר.

בתוך מאמר רכב מאחור
GAC GE3 – הצעת מכר טובה מאד וביצועים מבטלי חרדת טווח. צילום: רונן טופלברג

GAC GE3

רכב פנאי חשמלי חדש המגיע אלינו מסין דרך יוניון מוטורס שהיא גם יבואנית טויוטה ולקסוס. עם בסיס גלגלים של 256 ס"מ ופרופורציות קלאסיות של רכב פנאי הוא בהחלט מתאים לז'אנר האופנתי של השוק. חבילת האיבזור עשירה במיוחד וכוללת ריפודי עור, פנסי FULL LED, חישוקי סגסוגת 18 אינץ', מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' מעוברת ועם אפליקציות מקומיות כמו WAZE, יש חלון שמש, כניסה ללא מפתח ועוד. בתחום הבטיחות יש ל-GAC מערכת התראתית מקומית, 6 כריות אוויר, בקרת שיוט ו-5 כוכבי בטיחות CNCAP הסינית. לתא המטען נפח שימושי של 370 ליטרים.

היתרונות היחסיים של חבילת האבזור העשירה מתחזקים לנוכח יחידת הנעה שהיא לא רק החזקה ביותר בסגמנט אלא גם בעלת הטווח הגדול ביותר: עם 177 כ"ס וכמעט 30 קג"מ מדובר במכונית חזקה המאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות בלבד. מצבר הליתיום הוא הגדול בסגמנט עם קיבולת של 54.75 קוט"ש אשר הוכיח – במבחני דרכים גם בישראל – כי הוא מסוגל להביא את הרכב לטווח המוצהר של 309 קילומטרים. נתון שאמור להרגיע כל מי שחרדת טווח מדירה שינה מעיניו.

עסקת הרכישה כוללת גם עמדת טעינה ביתית של EV-Edge בהספק של עד 22 קוט"ש – ואם תקבלו את הרכב מהעבודה יהיו לכם שתי עמדות טעינה; אחת בבית ועוד אחת בעבודה כחלק ממדיניות החברה. דבר חשוב נוסף: 8 שנות אחריות על מערכת ההנעה החשמלית.

המחיר: 139,000 שקלים

יונדאי חשמלית
הטעם המוכר של יונדאי איוניק הפעם עם הנעה חשמלית – 8 שנות אחריות למערכת החשמל. צילום: יונדאי

יונדאי איוניק

זו הגרסה ה-100% חשמלית של יונדאי איוניק ההיברידית שכולנו מכירים (הרכב הנמכר בישראל לשנת 2018) – ככזה ווזואלית הוא כמעט ואינו שונה מהאיוניק הרגילה למעט שבכת חזית אטומה ודקורציה מסביב. כמו הגרסאות האחרות רמת האיבזור טובה וכוללת חיישני אורות וגשם, מולטימדיה קונקטד של כלמוביל, חישוקי סגסוגת 16 אינץ' ופנסי LED.

בסיס הגלגלים כאן הוא 270 ס"מ ותא המטען משאיר 350 ליטרים פנויים אחרי הסוללה. חבילת הבטיחות כוללת מערך בטיחות אקטיבי עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על הנתיב ועוד.

מערכת ההנעה מתחילה ממצבר ליתיום עם קיבולת של 28 קוט"ש וזה נותן את המיץ למנוע חשמלי עם תפוקה של 120 כ"ס ו-30 קג"מ. נתוני היצרן מלמדים על תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות במוד "ספורט" או 10.2 שניות במצב הרגיל. טווח הנסיעה המוצהר עומד על 280 קילומטרים (NEDC – היוצא).

יונדאי נותנת 7 שנות אחריות על מערכת ההנעה החשמלית.

מחיר: 160,000 שקלים

MG חשמלית
צללית של SUV ושיטת שיווק דיגיטאלית מעניינת. צילום: רונן טופלברג

MG ZS EV

זו הגרסה ה-100% חשמלית של ה-MG שאנו מכירים כ-SUV עממי וזול. גרסת הבנזין הכתה גלים בזכות המחיר האטרקטיבי ושיטת שיווק דיגיטלית. עתה בשבועות האחרונים משווקת גם הגרסה החשמלית של ה-SUV הקטן הזה. בסיס הגלגלים עומד על 258 ס"מ ולתא המטען נפח שימוש של 448 ליטרים.

בטיחותית היא מקבלת 5 כוכבים מ-ENCAP  וחבילת אבזור הנוחות מכיל חלון שמש, פקדים על גלגל הגה מצופה עור, מולטימדיה מקורית ועוד.

למערכת ההנעה מנוע חשמלי עם 143 כ"ס ו-.36.4 קג"מ. המנוע מוזן ממצבר ליתיום בנפח של 44.5 קוט"ש עם ניהול טמפ' המאפשר טעינה מהירה. הטווח המוצהר הוא 263 קילומטרים ול-100 קמ"ש תגיעו ב-8.2 שניות. לובינסקי היבואנית מעניקה 8 שנות אחריות למערכת ההנעה החשמלית.

מחיר: 141,111 שקלים

רנו חשמלית בנסיעה
רנו זואי סופרמיני שנולדה כחשמלית. איבזור בטיחות ונוחות חסרים. צילום: רנו

רנו זואי

דור שני של הסופרמיני החשמלית של רנו. בסיס הגלגלים כאן הוא 258 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 338 ליטרים. חבילת איבזור נוחות כוללת לוח מחוונים ווירטואלי, חיישני אורות וגשם, מולטימדיה עם מסף 7 אינץ'. לא תמצאו כאן ריפודי עור, חלון שמש או פנסי LED.

בתחום הבטיחות היא מקבלת דירוג 0 – ואת חמשת כוכבי הבטיחות מ-ENCAP של 2013 שקבל הדור הקודם של זואי. כמה זה רלוונטי למה שמשווק אצלנו? לא ברור.

למנוע החשמלי 109 כ"ס ו-23 קג"מ וניזון ממצבר ליתיום עם קיבולת של 41 קוט"ש. הביצועים מלמדים על תאוצה ל-100 ב-11.4 שניות וטווח רשמי של 306 קילומטרים לפי WLTP. גם קרסו היבואנית של רנו נותנת 8 שנות אחריות למערכת ההנעה החשמלית.

מחיר: 130,000 שקלים

ניסאן חשמלית
ניסאן ליף החדשה פותרת הרבה מהבעיות של הדור הקודם אבל היא עדיין לא שם והיקרה ביותר כאן. צילום: ניסאן

ניסאן ליף

דור שני לניסאן ליף והוא נראה אחרת אבל לא מצליח להתגבר על המגרעה המרכזית של הדור הקודם: מצבר מקורר אוויר שלא מאפשר טעינה מהירה וביצועיו נפגעים בטמפ' נמוכות מאד או גבוהות מאד. כך או אחרת מדובר במשפחתית עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ ותא מטען גדול של 400 ליטרים. יש בהיצע שתי רמות אבזור עם פער של 5,000 שקלים בניהן ותוספות שונות של אבזור נוחות ובטיחות.

למנוע החשמלי 150 כ"ס ו-32.6 קג"מ וזה מוזן ממצבר ליתיום עם קבולת של 40 קוט"ש. ל-100 קמ"ש תגיעו ב-7.9 שניות והטווח המירבי לפי תקן WLTP עומד על 270 קילומטרים.

האחריות במקרה הזה היא הקצרה ביותר ועומדת על 3 שנים בלבד.

מחיר: החל ב-160,000 שקלים

צפו גם בזה

פיג'ו חדשה

לובינסקי GET DIGITAL

לובינסקי מושכת לקוחות עם הנחות מפליגות בתהליך מכר דיגיטלי מלא - ראשונה לקיים מבצע מכירות מקוון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen − 13 =