יום חמישי , 25 יולי 2024
סקר בריטי חדש מגלה כי נשים מרגישות שהמהפכה החשמלית משאירה אותן מאחור. צילום: מרצדס

רכב חשמלי משאיר את הנשים מאחור

רוני נאק

תעשיית הרכב לאורך השנים משכה לא מעט אש עם טענות מגוונות ולפעמים הזויות מהאגף הנשי. החל מפרסומות "מאצ'ו" הפונות לקהל גברי ועד לטענה שאין בובות ריסוק בצורת נשים. לרבות הייתה התקווה שהפיווט לרכב חשמלי יהיה הזדמנות לרגל ציר שתהיה להנחלת גישה ידידותית יותר לנשים שבקהל – בכל זאת מחצית מהאוכלוסיה.

ממצאי הסקר מגלים את הפער במידע בין גברים לנשים. צילום מסך AT

 

• פוחדים מטעינת רכב חשמלי?

 

אולם – התעשייה המשיכה בשלה ויותר מזה, אפילו הפכה ליותר מוטית הלקוחות בעלי כרומוזום XY. כך גילה סקר של אתר סחר הרכב העצום AutoTrader. הסקר מצא לצד הדברים הצפויים כמו: תהליכי מכירה גבריים, תחושה שתעשיית הרכב לא מבינה אותן וחוסר יכולת לציין שמות של מותג שיצרו תקשורת שיווקית שעשתה עבודה טובה בלהגיע אליהן. הממצאים גילו גם כי נשים פחות נוטות לעשות את המעבר לרכב חשמלי מגברים הפתוחים יותר לשינוי. בנוסף, שלב המחקר או כמו אנו מכנים זאת "שיעורי הבית" לא מעניין או מלהיב נשים כמו את הקהל הגברי. רבות ענו שהן מוצאות את אתרי הרכב השונים כ"מציפים, כבדים במידע, קשים לקריאה ומלאים בז'רגון מקצועי לא מובן".

מי אמרה שאין בובות ריסוק "נשים"? הנה אחת שעובדת במרצדס. צילום: מרצדס

בנוסף לכך סוכנויות המכירות נהנות מחוסר אמון מצד הנשים שמרגישות שעובדים עליהן וכי יהיו נתונות ללחץ לבצע עיסקה שאינן בשלות או רוצות להתקדם איתה.

האם הקמפיינים של הרכב פונים במובהק לקהל הגברי? צילום: DS

 

לצד כל זה – וזה לא מעט – הגורם העיקרי המרתיע נשים מלדלג מעל לכבל הטעינה לרכב החשמלי הוא באמת אותו הכבל או ליתר דיוק "חרדת הטווח" דבר המעסיק את הנהגת האשה הרבה יותר מאשר את הגבר. אחת הסיבות לכך – מגיע ההסבר – שהנשים נוהגות יותר עם נוסעים התלויים בהן – כלומר ילדים וחברים. לכן החשש מחרדת הטווח או מאי התפקוד של הטכנולוגיה (בין אם ברכב או בעמדות טעינה כושלות) רב יותר אצל נשים. הסקר עוד מגלה כי 39% מהגברים השלימו עם מצב שבו לא יהיה אפשרי לטעון את הרכב החשמלי כשיצטרכו – באותו השאלה בדיוק 49% מהנשים חשו שלא יצליחו לטעון את הרכב (מסיבות שונות) כשיעלה הצורך.

 

Check Also

BYD M6 – עכשיו המיניוואן

BYD משיקה מיניוואן חשמלי במחיר של פחות מ-25,000 דולר באסיה. האם הוא רלוונטי גם למערב ולנו כאן בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five − 3 =