יום שישי , 29 מרץ 2024
למעלה ערוד מסלול שטח במערה מכתש רמון צילום פז בר

מערב מכתש רמון ובארות עודדי

מדור הטיולים בחסות יונדאי

בעיני רבים המסלול הזה נחשב לאחד המסלולים הקלאסיים של הנגב. בעיניי, זו הזדמנות נדירה לחזור ולראות במו עיניי צד מוכר קצת פחות של מכתש רמון – צידו המערבי. נלטף את שפתו של מעלה ערוד, אך לא נרד למכתש ולמשושים של התלים הגעשיים הסמוכים למעלה, אלא נדרים על שפתו החיצונית לתוך ערוצו ההולך ומעמיק של נחל ערוד. הדרך תביא אותנו, אחרי קטע עבירות קצר, למפגש עם נחל עודד ולבארות עודד שבם עוד המים זכים וצלולים.

כל הדרך הזו בשביל לשטוף פנים בבארות עודד. מסלול שטח עם דניאל זך ורוני נאק צילום פז בר

אנו בחרנו לנוח במקום הזה ולאגור כוחות לדרך חזרה. נחזור למפגש עם נחל עודד והשביל יובילנו במקביל למכתש מזרחה, עד למפגש עם ערוץ רחב וחצצי – נחל נקרות. כאן נמשיך עד למפער בקיר המכתש – מפער פיטם – דרכו נכנס ללב המכתש העמוק ולשביל החוצה אותו לאורכו עד ליציאה בכביש 40.

המסלול באורך של כ-40 קילומטרים ומתאים לרכבי שטח אבל לא קשה מאד לנהיגה או עבירות. מגוון בעלי החיים גדול מאד ולנו הזדמן לראות צבאים, פראים ראמים ויעלים – לצד ציפורים רבות.

מיצובישי פאג'רו במסלול שטח במכתש רמון

נקודת ההתחלה היא על הכביש המוביל מבה"ד 1 (צומת הרוחות) להר חריף. 28 קילומטרים מהצומת תגיעו לשלט המפנה שמאלה למעלה ערוד ומסומן בסימון שבילים כחול.


הצג את west machtesh במפה גדולה יותר

התנועה ברובה בשמורת טבע לכן זכרו שלא להבעיר אש, ולנקות אחריכם. נחל ערוד הופך בהמשך לשטח אש פעיל מאד וחובה לתאם כניסה – אם תחליטו להעמיק בנחל עד למפגש עם נחל פראן – עם מתא"ם דרום של צה"ל. התיאום נדרש גם בסופי השבוע ובחגים! (מעצבן אני יודע אבל יש כוחות ידידותיים שמתאמנים שם גם במועדי ישראל).

מיצובישי פאג'רו מטלף בעדינות בערוץ של נחל ערוד מדרום למכתש רמון צילום פז בר

גלריית צילומים מרהיבה ממערב המכתש צילום פז בר

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × one =