יום שלישי , 18 מרץ 2025
פיאט מחזירה ליצור גרסה היברידית של ה-500 העירונית. הסיבה: מכירות חלשות של הגרסה החשמלית. צילום: פיאט

פיאט חוזרת לייצר 500 בנזין

רוני נאק

אחרי שבחודש מאי השנה החלו לצוץ הידיעות הראשונות לגבי הכוונות של סטלנטיס, בעלת הבית של פיאט ועוד מותגים אירופאים ואמריקאים רבים אחרים, להחזיר ליצור גרסת בעירה פנימית של ה-500 העירונית – עתה יש לדגם כבר שם: Ibrida. כלומר, היברידית. קל!

הסיבה הרשמית של פיאט להחזיר את ה-500 הבנזינית להיצע הוא המכירות החלשות מאד של ה-500 החשמלית בעיקר בקרב נהגים שקידומת הגיל שלהם אינה הספרה "2". זאת אומרת, שרק נהגים צעירים יבחרו באופציה החשמלית על פני זו הבנזינית. על פי הדיווחים, כשני שליש מהמכירות של רכבים בקבוצת הרכב של פיאט 500 היו של דגמי בנזין. נתח עצום שלפיאט אין גישה אליו בשל העדר אופציית הנעה. פיאט עצמה כבר אישרה בחודש שעבר שה-500 ההיברידית תגיע לשוק כדגם 2026 – כלומר בעוד כשנה.

באתר פיאט העולמית כבר קיימת גרסת השקה ל-500 ההיברידית. צילום: פיאט

 

• למה ג'ילי הסינית משקיעה במפעלים למנועי בעירה פנימית?

עוד אספקט מעניין בסיפור הוא הכיוון ההפוך של הנדסת הרכב. אם עד עתה התרגלנו לפגוש פלטפורמות בנזין שעברו הסבה להנעה חשמלית (ג'ילי ג'יאומטרי C, מרצדס EQC – למשל) – סטלנטיס הלכה הפעם בכיוון ההפוך ומסיבה את הפלטפורמה החשמלית של ה-500 להנעה היברידית.

"עבורי ה-500 היא חשמלית. יש לנו את המכונית המושלמת ב-500e" אמר אוליבר פרנסואה מנכ"ל פיאט ואבארט. "עם זאת, ברור שכמו כולם, חשבנו שהעולם יעבור לחשמל מהר יותר ועלות ההתחשמלות תרד הרבה יותר מהר. לא יכולנו לדמיין שמגפת הקורונה תקרה, יווצר מחסור בחומרי גלם ושהחברה האירופית, (למעט הצעירים ביותר), יפנו עורף לפתרונות ברי קיימא".

למעט הנהגים הצעירים ביותר – נהגי אירופה מעדיפים בנזין. למה ככה? צילום: פיאט

 

כדי לסגור פינה ולמצא איזון בין המכבש הלא מציאותי של הרגולטורים באירופה שקבעו דד-ליין שרירותי ב-2035 שלא לאפשר מכירת רכבי בעירה פנימית ובין הפניית העורף של הנהגים האירופאים לרכבים חשמליים, אמר מנכ"ל פיאט כי ה-500 Ibrida תהיה גרסת הבעירה הפנימית האחרונה של ה-500. ואנחנו אומרים: האם הוא צופה דחיה של איסור מכירת רכבי ICE ? זאת מאחר שפיאט לא לבד בעניין וגם מותגים אחרים בסטלנטיס, כמו ג'יפ וסיטרואן, ממשיכים להשיק ולייצר גרסאות בנזין לדגמי אוונג'ר ו-C4 כשברקע גם מרצדס ו-VW מפנות משאבים מחטיבות החשמל לטובת פיתוח דור חדש (יורו 7 בפתח) של מנועי בעירה פנימית שישולבו במערכות הנעה היברידיות.

Check Also

אחריות לכל החיים על רכב חשמלי? מה זה אומר

שקט נפשי ושמירת ערך טובה - אוטומקס נותנת אחריות מפגוש לפגוש לדגמים החשמליים של JAC בבשורה צרכנית חשובה לנהגים בישראל. האם היא הסנונית הראשונה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *