יום חמישי , 28 מרץ 2024

פיפיסטרל פנתרה – טיסה בכורה

כפי שפרסמנו כאן רק לפני חודשיים, פיפיסטרל הסלובקית מרחיבה את קו מוצריה. מי שהחל כיצרן דאונים, המשיך עם LSA (אז"מ) אשר שברו שיאי מהירות, מרחק וחסכון בדלק, ממשיך לעבות את ההיצע עם מטוס השייך לקבוצת התעופה הכללית (נכון, כמו ססנה, צירוס, ואחרים). היתרון היחסי של הפנתרה ממשיך באותם קווים של האז"מ שלהם: מהירות גבוהה, חיסכון בדלק באמצעות תכנון אירודינאמי מתקדם ושימוש נרחב בחומרים אקזוטיים.

אוהב לטוס?

 לטוס בין העצים ביער ביריה

פיפיסטרל פנתרה. טיסת בכורה של מטוס תעופה כללית מיצרן סלובקי קטן הקורא תיגר על ענקי התעשייה. צילום: פיפיסטרל

בתחום הבטיחות נזכיר קוקפיט זכוכית מלא מבית GARMIN המקנה תפיסה מרחבית עדיפה, ראיה מלאכותית בכל מזג אוויר, מערכות ניווט כפולות וטייס אוטומטי. תא הנוסעים מחוזק ואם הכל כושל ישנו גם מצנח בליסטי למטוס כולו (מערכת שהוכיחה את יכולתה להציל חיים במטוסי צירוס).

פיפיסטרל פנתרה. עם שורשים מעולם הדאונים ושימוש נרחב בחומרים אקזוטיים - כמו כן נסע מטיטאניום ומבנה מסיבי-פחמן - מסוגל הפנתרה להגיע לביצועים מרשימים עם מנוע קטן, חסכוני בדלק ועם חתימה סביבתית מזערית. צילום: פיפיסטרל

עם כל הטכנולוגיה הזו, פיפיסטרל מצהירה כי היא מתכוונת לתמחר את הפנתרה מתחת למתחריה המקבילי. בכירי החברה מצהירים על מספרים הקטנים בכ- 25% ממחיר הרכישה של צירוס או ססנה מקבילי איבזור. בנוסף, אמור הפנתרה להיות חסכוני במיוחד בהוצאות השוטפות שלו בין השאר בזכות צריכת דלק הקטנה בכ-50% בזכות שימוש במנוע קטן יותר כדי לקבל ביצועים דומים למתחרים.

טיסת הבכורה התקיימה ב-4 לאפריל בסלובקיה ונמשכה 54 דקות. לפי הדיווח של טייסי הניסוי המטוס ביצע כצפוי ולא דווחו אירועים חריגים. אפילו שמדובר רק בטיסת הניסוי הראשונה, שני הטייסים הסכימו כי התנהגות הפנתרה באוויר "ידידותית לטייס, צפויה ובטוחה." והם בטוחים כי כל יעדי הביצועים יושגו.

Check Also

200% סוללה! פריצת הדרך לה חיכינו

amprius האמריקאית מציגה סוללה עם דחיסות אנרגטית כפולה מזו שאנו מכירים. 500 וואט/שעה לק"ג. המשמעות היא הכפלת הטווח החשמלי בסוללה במשקל רגיל או שימוש בסוללה קטנה

One comment

  1. מטוס יפיפה! עם מחיר נמוך ב 25% משל הצירוס, אולי אפילו נזכה לראות אותו בארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 − 5 =