רוני נאק
ככל שעובר הזמן, הטסלה סייברטארק הולך ומתגלה ככבשה השחורה במשפחת טסלה. הפעם אלה נתוני הרישוי לרבעון הראשון בארה"ב שבו מתגלה כי פורד מכרה כ-800 יחידות יותר של F-150 לייטנינג החשמלי מאשר טסלה סייברטראק. המספרים, כפי שפורסמו לאחר ריכוז רישום המכוניות החדשות שעלו על הכביש הם: 7,126 יחידות של סייברטארק ו-7,913 יחידות של פורד לייטנינג (רבעון ראשון כאמור).

• הגישה המדעית – למה רכב חשמלי יסע פחות כשחם מאד
לצד העובדות האובייקטיביות שטסלה סייברטראק אינו יכול להתחרות בטנדרים האמריקאים הקלאסיים בעלי מנועי הבעירה הפנימית, תוצאות הרבעון הראשון אינן מפתיעות אנליסטים בהתחשב במחירו הגבוה הרבה יותר מההבטחות של מאסק, בעיצובו הזוויתי שללקוחות רבים קשה לקבל ופוגע בשימושיות, בלא מעט טענות לאיכות יצור מפוקפקת אבל יותר מכל בשל מעורבותו הפוליטית של מאסק.
למי שלא שוחה בחומר, נזכיר כי מאסק הוא יועץ קרוב לנשיא דונלד טראמפ ובעלים של פלטפורמת המדיה החברתית X (טוויטר לשעבר). אפילו בקרב נהגי טסלה אדוקים, מאסק הפך לשנוי במחלוקת בזכות הצהרותיו הפופוליסטיות הימניות והפצת תיאוריות קונספירציה.

לצד זאת, חשוב לציין כי את 2024, טסלה סגרה עם כ-39,500 יחידות של סייברטראק שעלו לכבישים מול 32,900 יחידות של הפורד לייטנינג (שבעצמו הוא מוצר משברי לפורד). טראפ נכנס לבית הלבן בסוף 2024, ב-6 לנובמבר של אותה השנה.
הנתונים של הרבעון הראשון בארה"ב מגלים כי ישנה הגדלה של פלח הרכב החשמלי בארה"ב מתחילת השנה. אבל…חשוב לשים דברים בפרופורציה כי המספר הכולל של הטנדרים (FULL SIZE) שנמכרו באותה שנת 2024 עמד על 2.15 מיליון יחידות. עוד כ-90,000 יחידות בלבד היו חשמליים מכל המותגים יחדיו.

ראינו לאחרונה לא מעט מקרים של השחתת רכבי טסלה ואולמות תצוגה. האם המעורבות של מאסק בפוליטיקה גורמת לנהגים להצביע בארנק ולהתרחק מטסלה? האם זה בכלל מעניין את מאסק?