רוני נאק
העובדה שפורד עתידה להציג גרסה היברידית של הברונקו הקשוח שלה (לא הברונקו ספורט המדולדל) נודעה לעולם במפגש של בעלי המניות עוד בשנת 2019. אז המנכ"ל ג'ים פארלי הודיע שיש גרסה כזו בצנרת. אולם מאז פורד והעולם עברו טלטלה משמעותית בצורת הקורונה וכל התכניות המקוריות נזנחו לטובת כיבוי שריפות בכל זירה אפשרית. במקביל הביקוש ההיסטרי לרכב השטח הקשוח, כמו שהוא כרגע, לצד מחסור בשבבים ומחירים סוללות מאמירים לא ממש דחקו בפורד לקדם את הגרסאות ההיברידיות. מה גם שבינתיים התגלו בעיות במנועי ה-2.7ל' כפולי הטורבו אשר ציננו את ההתלהבות.
אולם בהיותנו טרחנים ועושי שיעורי בית סדרתיים גילינו שדווקא ספר הרכב (כן כן ההוא שבתא כפפות שאתם אף פעם לא פותחים) מכיל עמודים המתייחסים ספציפית לאחסנה מעבר ל-30 יום וכן לשגרת הטיפולים. כנראה התפלקו להם בהגהות.
ובכן בספר הרכב של שנת 2021 מצויין בפירוש במצב של אחסנה ארוכה יש לנתק את מצבר ה-12 וולט כדי לצמצם אפשרות של זליגת מתח וכן לוודא שרמת הטעינה תעמוד על כ-50% בנוסף לניתוק מצבר העופרת הרגיל. זה עשוי לרמז כי בתכנית דווקא גרסת פלאג-אין שבה קל לדעת ולשלוט ברמת הטעינה של סוללת ההנעה.
בספר הרכב של שנת 2022 – יש התייחסות לגרסאות היברידיות ופלאג אין דווקא בפרק של בקרת האקלים האלקטרונית. שם מצויין במפורש שבגרסאות היברידיות ו-פלאג אין המפוח של בקרת האקלים ימשיך לעבוד גם כשהרכב מדומם כדי לספק צינון לסוללות (ניסוח שלא נשמע הכי הגיוני אבל היי…זה פורד).
מה אנו עשויים למצא מתחת למכסה המנוע של פורד ברונקו הייבריד? ההימור הבטוח ביותר מגיע ממה שאפשר למצא על המדפים של פורד כיום וזו מערכת ההנעה ההיברידית של הטנדר F-150. זה מנוע אקובוסט 3.0ל' אליו משודך מנוע חשמלי של 47 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 10 הילוכים. התפוקה היא כ-450 כ"ס מכובדים. לגבי גרסת הפלאג אין פורד עשויה להשתמש במנוע 2.3ל' ומנוע חשמלי לתפוקה של 350 כ"ס וטווח חשמלי של כ-55 ק"מ.
מה הצפי לראות פורד ברונקו היברידי? ובכן מכיוון שלוח הזמנים הגלובלי באיחור של שנה ויותר ההערכות העדכניות ביותר מדברות על אמצע 2023 כדגמי 24' ועל הדרך (לכבוד השקת ההנעה ההיברידית) אנו עשויים לראות גם מתיחת פנים קלילה.
זה המקום לציין כי ג'יפ רנגלר 4XE הוא הפלאג-אין הנמכר ביותר בארה"ב. עובדה שבוודאי פורד מודעת לה.
כתבה ריקה שכולה מבוססת על שטות שהועתקה מספר רכב של רכב אחר בקבוצה.
שום עובדה. שום אימות. כלום.
תחי השטחיות….
להגיב למי שיש בעיה של הבנת הנקרא זה באמת מאתגר. אז בוא נעשה לך את זה פשוט, פשוט, פשוט. המידע בכתבה מתבסס על ספרי הרכב של פורד ברונקו בארה"ב ממודל 2021 ו-2022. אתה מוזמן לעבור בעצמך בין 500 פלוס העמודים של כל ספר ולמצא את החלקים שאליהם אני מתייחס. לאור הקושי הניכר שלך להבין את הנקרא כשהוא כתוב בעברית – קשה לי להאמין שתצליח יותר בשפה האנגלית.
תגובה חזקה :)))