יום חמישי , 13 אוגוסט 2020
ראשי » מגזין » הם אוכלים את הלב
מרצדס G קלאס - נטשה את הבוץ לטובת העיר אבל היה לה פוטנציאל שאולי עוד יחזור. צילום: RMS

הם אוכלים את הלב

רוני נאק

הייתה ציפיה רבה בעולם לקראת החשיפה של פורד ברונקו החדש. אבל למרות כל ה"הדלפות" שהיו קודם – אף אחד לא באמת היה מוכן למה שפורד חשפה באותו יום. פורד הלכה על כל הקופה והציגה את הברונקו שכולנו חלמנו עליו. כל החששות שנקבל SUV רכרוכי וסירטוני מור"ק התפזרו כעננת פודרה במדבר יהודה. פורד שיחקו אותה – והאתר קרס מרוב לחץ והזמנות. לא צריך להיות בקי בנבכי עולם הרכב כדי להבין למי פורד כיוונה. בזמן שהרנגלר עובר אבולוציה, דור אחר דור, ההרגשה היא שברונקו פשוט לקח קיצור דרך ופגש את הרנגלר ממש בכניסה לשביל – מול סלע ענקי ולטאה משתאה.

פורד ברונקו החדש – לא לשכוח בהזמנה "ססקוואטץ'" כל השאר דקורציה. צילום: פורד

הבאזז הזה לא נעלם מעיני יצרניות הרכב האחרות – שאגב, ראו מקרוב איך השוק מקבל הרבה יותר בהתלהבות את הברונקו מאשר את מוסטאנג מאך-E החשמלית – וכבר יש כמה שמועות שמתרוצצות ברשת – וחומר למחשבה.

GM – אני בטוח שמישהו בג'נרל מוטורס בוהה ארוכות בתחתית של כוס ויסקי יבשה. שני המועמדים הטבעיים לתפקיד רכב השדה קבלו ביניים מינויים אחרים: בלייזר הוא עתה SUV אחוד שלדה מן השורה וללא יומרות שטח כלל – ואילו מותג HUMMER (שיכול היה להיות בדיוק "הדבר") הוא עתה וורסיה חשמלית של טנדר GMC ואולי יתרחב בהמשך למשפחה של דגמי עבודה חשמליים. אז אם GM רוצה להיכנס למשחק היא צריכה להיות יצירתית במיוחד (בואו נקרא לזה "K5").

GM הפכה את האמר לתת-מותג חשמלי במשפחת GMC. ושברולט בלייזר נשאר ברחובות הכרך. צילום: GM

מרצדס – שה-G קלאס שלה הוא כבר לא וואגן ויותר קלאסה לעשירי העיר. הדור הנוכחי והחדש נטש את גרסת "פרופשיונאל" שהייתה ל-G הקודם. ללא כל הפינוקים העירוניים – G פרופשיונאל מהדור החדש יכול לתת פייט טוב – אם כי ברמת מחיר גבוהה יותר. ישנו כמובן ה-G² – עם סרנים פורטליים – מהדורה מוגבלת סופר-יקרה ונדירה יותר מפוליטיקאי ישר.

fj 62 של טויטה אחרי סדנת ICON – יקר איכותי וכואב בצד כמה שאני רוצה כזה. צילום: ICON

טויוטה – היא כבר די קרובה לפורד ברונקו עם הטויוטה 4-RUNNER הנוכחי שכמו הברונקו מתבסס על פלטפורמת טנדר. אבל בינינו אם הם יחזירו FJ זה יהיה מושלם. תחשבו FJ קרוזר אבל עוד יותר קשוח.

נביסטאר – זוכרים אותם? NAVISTAR היא היצרנית של משאיות אינטרנשיונאל – ומי שיצרה בשנות ה-60' את הסקאוט שברבות הימים הפך לפורד ברונקו הראשון. אם נביסטאר תרים את הכפפה ותפיק אינטרנש סקאוט חדש זה יהיה שלאגר ויפרוט על מיתרי ליבם של אמריקאים רבים שבשלב הזה יהיו כבר די מבולבלים.

אינטרנשיונאל הרווסטר סקאוט 2 – אם מישהו ב-NAVISTAR יתעורר ויחזיר את הסקאוט. צילום: RMS

וואגוניר – זוכרים את זה? עוד נכס של JEEP שעשוי להישלף מהשרוול מתישהו. מי שהיה האבא שממנו נולדו צ'ירוקי וגרנד 'צירוקי – לא זכה למזלו לראות איך אחרי מותו הצ'ירוקי הלך והתרכך דור אחרי דור של הדגם. האם זה יחזור ויעלה מן האוב כדי לחזור לדיונה אותה השאירה ג'יפ למתחרים?

עוד ראוי להזכיר את לנד רובר שהדיפנדר החדש שלה מרשים מאד אבל הפנה עורף לשטח לטובת הקפה לאטה של בתי הקפה בעיר. את מה שלנד רובר הפילה בבוץ מרימה אינאוס עם הגראנדיר שלה שיהיה נהדר ובעיקר יקר.

WAGONEER הוא נכס נוסף של JEEP – אולי יישלף מהשרוול? צילום: ICON

לא הייתי מצפה לקבל משהו מניסאן. זו סוגרת פעילות באירופה והראש שלה נמצא בטבלאות אקסל של ניסיונות היחלצות ממשבר ולא מעניין אותה כרגע היחלצויות מבוץ. לניסאן יש נכס אמיתי בשטח – PATROL – שגם קמבק של הדגם הזה בגרסה קשוחה עם סרן קדמי (לא הדבר הרכרוכי שיש כרגע במדינות המפרץ), יכול להיות בשורה אמיתית.

הנה ניסאן פטרול של 1990. תעשו כזה רק מודרני. צילום: NISSAN

בוננזה לעכברי השטח? הקורונה גרמה לכולם לרצות לצאת בחוצה?

צפו גם בזה

וולוו מרחיבה את ההיצע החשמלי

מתחיל שיווק גרסת PHEV של רכב הפנאי XC40 והיצע הדגמים מועשר עם V60 עוצמתית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen + 16 =