תומר הדר
אם אין לכם ברכב פחית WD40, אז תכלס, מה אתם בעצם עושים כאן? הספריי בפחית הכחולה צהובה מהווה חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של הג'יפאי המצוי ומשמש כמובן לשחרור של ברגים סוררים, אבל לא רק: אפשר לשחרר איתו מסטיק שנתפס בשערות (כך שמענו, אנחנו לא לוקחים אחריות), לשחרר לשון שנדבקה לקוביית קרח (כנ"ל, על אחריותכם) וגם לנקות מנועים מגריז ולכלוך (כנ"ל, החומר הזה דליק ואם המנוע לא מנוקה כראוי, אז עלולה להיווצר מדורה בתא המנוע, מה שמזכיר לנו: WD40 מעולה להדלקת מדורות!!!).
למה כל הסיפור הזה? – כי ב31 באוקטובר תיפתח כמדי שנה בלאס וגאס תערוכת SEMA, שהיא פחות או יותר מקדש של שיפורים למכוניות כביש, באגים, רכבי שטח וגם אופנועים. אם זה סטנדרטי, זה לא נכנס בדלת. לרגל התערוכה חברה WD40 לחברה אמריקאית ששמה The Vaccar Co כדי לייצר פורד ברונקו כמו שפורד ברונקו צריך להיות. כלומר ברונקו דור ראשון, כזה שמצויד בבסיס גלגלים קצר, עלים מאחור, סלילים מקדימה ו-V8 חמוד. כצפוי, המתלים המקוריים הוטבעו ב-WD40, פורקו ואוחסנו בפח האשפה – ובמקומם נכנסו מתלים ראויים יותר. הצביעה – כמובן בצבעי WD40 – אך גולת הכותרת היא המנוע: מה אפשר לדחוף במקום V8? התשובה בדרך כלל היא כמובן V8 יותר גדול (יש לקרוא במבטא טקסני) אך במקרה הזה התשובה היא דווקא: "יותר קטן ויעיל"- כלומר מנוע אקובוסט משושה בוכנות מודרני של פורד. כמובן, בל נשכח: אקובוסט אינו רק "אקו" – הוא גם "בוסט". אז יש שני מגדשי טורבו, שכנראה יזכו לתוספת גדישה מבורכת כדי להעיף את ההספק הרחק אל מעבר גבול 500 כוחות הסוס. ואם לא, תמיד אפשר לתת שוט קטן של WD40 לתוך סעפת היניקה – ולראות מה יקרה…