רוני נאק
לפעמים כשהכל אבוד, אני נתקל במשהו שעוד נותן תקווה לאנושות. משהו שבכל זאת גורם לי להאמין שהנאה מנהיגה עוד תהיה איתנו שנים רבות, שיהיו מכוניות עם הגה, שלוש דוושות וידית הילוכים, מכוניות שיווברצו מעונג בהתנעה הראשונה ויזמזמו את התדר שלהן דרך מושב הנהג לחוט השדרה ולידיים האוחזות בהגה עם משקל כבד מדי ואיום של פידבק מרסק אגודלים.
ב-12 לדצמבר זה יקרה כש-Boreham Motorworks תחשוף לעולם את גרסאות הכביש של אסקורט MK1 ושל ה-RS200 האייקוניות. הסיפור מקבל טוויסט משמעותי, שלא לומר מפתיע, אחרי שפורד עומדת רשמית מאחרי הפרויקט הזה והסכימה למכור את הזכויות ליצור הרכבים. מפתיע לגמרי בעידן PC קפוץ.
הרכב הראשון בסדרה יהיה פורד RS200 האגדי לציון יום השנה הארבעים של האייקון. הרכב נבנה מאפס, חדש לחלוטין חוקי לכביש וכמובן בהשראת Group B. פורד RS200 האייקוני, שהושק לראשונה על ידי פורד ב-1984, היה רכב הומולוגציה (כמו טויוטה יאריס GR היום) ותוכנן להתחרות באליפות העולם בראלי. לפורד RS200, מנוע מרכזי, מערכת הנעה כפולה מתקדמת ומרכב מחומרים מרוכבים קלי משקל. לא בכדי זו הפכה לאחת ממכוניות הראלי הנערצות ביותר של המאה.
בנוסף, בורהאם הופקדה להמשיך בייצור של כמה מאייקוני הכביש, המסלול והראלי המשמעותיים ביותר מבחינה היסטורית של חברת פורד. התנאי היה התחייבות ליצירת רכבים מדוייקים, נאמנים לתקופתם ולא פחות חשוב עם המשך רצף מספרי VIN של פורד. הדגם הראשון שבהם הוא ה-Ford MK1 Escort. ה-MK1, שהוצג בסוף שנות ה-60, הפך לשם נרדף להצלחה בספורט מוטורי עם המראה העגלגל והייחודי, מרכב קל משקל ומערכת המתלים המתקדמת לתקופתה, סיפקו התנהגות וזריזות יוצאי דופן גם ללא מנוע עם מאות סוסים.
בורהאם מבטיחה כי בהמשך היא תייצר סדרות נוספות של אייקונים מוטוריים מפורד – כולם כמובן עם מנועי בעירה פנימית ומצמד! הללויה. זה מגיע בתקופה מרגשת כאשר Ford Performance Motorsports מרחיבה את תוכניות המירוצים שלה ברחבי העולם, כולל שילוב מוסטנג GT3 בלה מאן, פורד ראפטור חדש לראלי דקאר ב-2025 וחזרתה של נוכחות משמעותית לפורד בפסגת הספורט המוטורי.