רוני נאק
ה-26 לאפריל הוא בהחלט אבן דרך בתולדות פורד וגם בעולם הרכב. זה התאריך שבו פורד החלה ביצור סדרתי של הרכב הנמכר ביותר בצפון אמריקה, טנדר F-150 שעתה מוסיף להיצע שלו גם גרסת "לייטנינג" שהיא 100% חשמלית. עם נפח מכירות שנתי של כמיליון יחידות, ה-F-150 הוא ללא ספק הרכב החשוב ביותר לאדם הממוצע בארה"ב ואצל שכנותיה הקרובות מצפון ומדרום.
• להורדת המפרט הטכני של פורד F-150 לייטנינג
גם אם פורד לקחה מעט רחוק את העניין והגדירה את האירוע כ"פורד מודל T של המאה ה-21", אין ספק שמדובר בדגם סופר חשוב לפורד ולהישרדותה בעתיד. רמז לחשיבות האדירה של הטנדר הזה הוא לא רק היקף ההזמנות האדיר שעומד על כ-200,000 יחידות, אלא דווקא מהתמחור הנמוך "החל ב-40,000 דולרים". אנאליסטים מעריכים שזה מחיר הפסדי שאין סיכוי שפורד מצליחה להרוויח כאן כסף. בטח לאור השקעה של כמיליארד דולרים בהקמת מפעל כל-חשמלי חדש וגם לאור נפח יצור ראשוני של כ-150,000 טנדרים חשמליים בשנה.
לשם השוואה הטנדר של ריוויאן מתחיל מכ-67,500 דולרים והוא פיזית קטן יותר מהפורד. לגבי הסייברטראק של טסלה…עוד חזון למועד.
האם נראה גם בישראל את פורד f-150 לייטנינג החשמלי שעשוי להיות הטנדר עבודה החשמלי הראשון בישראל? נחיה ונראה.