תומר הדר
אם מתישהו בשנה הבאה תזכו לנסוע בכביש אמריקאי נידח במהירות גבוהה מן המותר (אנחנו כמובן לא בעד, מהירות? פיחס) ותראו במראה האחורית אורות כחולים אדומים מהבהבים, קחו בחשבון שקיימת הסתברות גבוהה שהרכב שיהיה מאחוריכם יהיה מתוצרת פורד. לא סתם פורד, פורד SSV, כלומר SPECIAL SERVICE VEHICLE. כן, בעוד שבישראל נאלצים שוטרים להסתפק בטויוטה ראב 4 או בסובארו פורסטר – בארה"ב, עקב גודלם של כוחות האכיפה מייצרים יצרני הרכב גרסאות מיוחדות לשימוש משטרתי.
על פי פורד, ה-F150 SSV מצויד במנוע V8 (כמובן) בנפח 5.0 ליטרים, או לסירוגין במנוע מוגדש בנפח 3.5 ליטרים. שני המנועים משודכים לתיבות בעלות עשרה הילוכים. אז במה ה-F150 המשטרתי בעצם שונה מסתם F150? התשובה באלקטרוניקה: ה-SSV מצויד באלטרנטור המפיק 240 אמפר, מספיק כדי לתמוך במערכות קשר ותאורה, ועוד דברים שיפה להם השתיקה.
בנוסף, במקום הספסל הקדמי מותקנים שני מושבים נפרדים ובפורד מדגישים שבניגוד לריפוד הרגיל, ה-SSV מצויד במושבי ויניל. כאלה שקל לנגב מהם כל מיני משקעים, לכלוכים ודברים אחרים שהבאד גאייז במקרה הרע או השוטרים במקרה הטוב משאירים אחריהם. לצד ה-F150 מציגה פורד גם אקספדישן במפרט SSV, שמצויד עקרונית באותם אביזרים, קרי מושבי ויניל, אלטרנטור משודרג וכמובן צ'קלאקה.