שבת , 20 אפריל 2024
מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום - האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: רוני נאק
מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום - האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פורד קוגה

רוני נאק

בשנים האחרונות נדמה שמותג פורד וויתר על ישראל – או שאולי זו ישראל שוויתרה על פורד. מי שהיה אחד המותגים המובילים בארץ במשך שנים חטף מכה אנושה בשל בעיות האמינות, בעיקר בתיבה הדו-מצמדית, של פורד פוקוס, מכה אנושה ממנה נראה שהוא לא מצליח להתאושש. העובדה שהיצרן צמצם את כושר היצור שלו באירופה, ולכן כנראה פחות נלהב למכור מכוניות לישראל במחירי כמעט-עלות, גם היא לא ממש עוזרת למותג בארץ – המונדיאו והפיאסטה, דגמים שנמכרו היטב בעבר, לא נמצאים כרגע בהיצע המקומי. בעצם מהחטיבה האירופאית מגיעים אלינו היום רק הפוקוס ופורד קוגה בגזרה הפרטית. זה האחרון משתייך לקטגורית "רכבי הפנאי הקומפקטיים" (משמע על בסיס מכונית משפחתית – הפוקוס במקרה הזה) הלוהטת, ומציע שפע רמות אבזור – כולן עם מנוע 1.5 ל', 182 כ"ס (חזק מהמקובל בקטגוריה), ותיבה אוטומטית-פלנטרית עם שישה הילוכים. רק רמת האבזור הבכירה, טיטניום X, מציעה הנעה כפולה – והיא זו שהגיעה למבחן.

מבחן דרכים ג'יפ קומפאס החדש

רק יפני? הרשמו כאן לנסיעת מבחן על סובארו XV החדשה

 

מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום - האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: רוני נאק
מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום – האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: רוני נאק

פורד קוגה

פורד קוגה הוא אחד הדגמים הוותיקים בקטגוריה, וזה בולט בעיצוב הפשוט והתכליתי. אין כאן את העומס – הלפעמים מוגזם – של חברים חדשים יותר בקטגוריה, שמציעים שפע קימורים וניפוחים, אבל אני אישית דווקא מעדיף את זה ככה. אפילו שהמלעיזים יאמרו שהוא נראה כמו פורד פוקוס סטיישן מוגבהת.

גם עיצוב תא הנוסעים חושף את גילו של פורד קוגה – ואת הקשר הגנטי לפוקוס. יש המון כפתורים, והדשבורד כולל מעין קיפול לרוחב  שמחזק את התחושה העמוסה. קונסולה מרכזית גבוהה נוגסת במרחב לברכי הנהג ולמרות שלא באמת חסר מקום, התחושה אינטימית. החומרים וההרכבה ברובם טובים, מלבד הפלסטיק שעוטף את הקונסולה המרכזית, שמשאיר תחושה של פריט אפטרמרקט זול שהותקן בצורה חובבנית. מסך המולטימדיה – מחובר ברמת האבזור הזו למערכת שמע מעולה של SONY – מעט פשוט למראה, אבל נוח לתפעול.

מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום - האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: רוני נאק
מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום – האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: רוני נאק

יש יציאת מיזוג לאחור – שימושי מאוד בארץ – והמושב נוח ומרווח למדי, אם כי יש מרווחים ממנו, בכל מימד, בקטגוריה. תא המטען פרקטי ובעל נפח מכובד.

האבזור ברמת הגימור הזו עשיר מאוד – יש מפתח חכם (רק להנעה – לפתיחת הרכב עדיין צריך להוציא אותו מהכיס), מראות מתקפלות חשמלית בחניה, בקרת אקלים מפוצלת (עם יציאה לאחור, כאמור), ריפודי עור, תפעול חשמלי וחימום למושבים הקדמיים ועוד. דלת תא המטען חשמלית ונפתחת בנפנוף רגל מתחת לפגוש – עם קצת תרגול זה עובד לא רע.

ויותר חשוב – מפרט אבזור הבטיחות מרשים, עם בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, והמושב נוח – גם לאורך זמן. הגיע הזמן ללחוץ על כפתור ההנעה ולצאת לדרך.  

מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום - האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: רוני נאק
מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום – האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: רוני נאק

נהיגה פורד קוגה

גילוי נאות – אני אוהב את השלדות והמתלים של רכבי פורד, לפחות אלו שמגיעים מאירופה. מאז הפוקוס המקורית של לפני עשרים שנה הם מייצרים מכוניות שבהן המתלים מספקים שילוב טוב בין ספיגה לריסון, והשלדות עושות את העבודה כמו שצריך – פונות טוב, יציבות ומשדרות לנהג עדכונים שוטפים. פורד קוגה לא בוגדת במסורת הזו. המתלים מעניקים נוחות נסיעה טובה בעיר ובכביש המהיר, ויחד עם זאת מרסנים היטב את המאסה בפניות. ההגה ישיר ובעל משקל טוב, יש שפע אחיזה והשלדה מאוזנת וצייתנית. יחד עם מנוע חזק והנעה כפולה שמורידה את כל הכוח לכביש בצורה יעילה, מתקבל רכב פנאי שהוא לא רק מהיר בקו ישר, אלא גם בפניות – ואפילו מאפשר ליהנות מהעניין. אל תטעו, פורד קוגה הוא לא תחליף GTI, אך אם אתם נמנים על אלו שאוהבים לנהוג, ולא רק להתנייד, פורד קוגה מציע חבילה כמעט ייחודית בקטגוריה, עם נוחות נסיעה טובה ויכולת דינמית מהנה.

בצד השלילה נציין בידוד רעשים לא הכי מוצלח – הצמיגים הרחבים ונמוכי החתך (235/45-19) מייצרים לא מעט רעשי כביש, ובמהירויות בין עירוניות מצטרפים אליהם רעשי רוח בולטים.

מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום - האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: FORD
מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום – האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: FORD

גם צריכת הדלק לא מצטיינת – מנוע הטורבו החזק מתקשה להתנזר מהמשקה היקר גם בשיוט נינוח, כאשר תוספת המשקל והחיכוך של מערכת ההנעה הכפולה בגרסה זו לא עוזרת. פורד קוגה מציע צריכת דלק בתחום הגבוה של הקטגוריה, דומה לשל להיטי המכירות הקוריאניים – במבחן קיבלתי קצת פחות מעשרה ק"מ לליטר, ובנסיעה פרברית מעט פקוקה כ-11.5 ק"מ לליטר.

למי שרוצה לרדת מהאספלט לשביל מציע פורד קוגה מרווח גחון טוב (20 ס"מ) וזוויות מרכב סבירות. יחד עם הנעה כפולה יעילה – העברת הכח לאחור מידית בתנאים דלי אחיזה, ועם קצת סבלנות בקרת המשיכה תתגבר גם על הצלבות בעליה – מתקבלת יכולת שטח מכובדת, שיכולה לקחת אתכם הרחק מעבר למה שתיקח אתכם מכונית משפחתית, אפילו אם היא מליסינג. אבל בפוטנציאל השטח פוגעים הצמיגים – החתך הנמוך מעורר חשש מצביטות של דופן הצמיג, וקשה למצוא במידה הזו צמיגים בעלי נטיה, אפילו קלה, לשטח.

מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום - האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: רוני נאק
מבחן דרכים פורד קוגה טיטאניום – האם זה ה-SUV שכולם מפספסים? צילום: רוני נאק

פורד קוגה – סיכום

במתיחת הפנים שעבר פורד קוגה לפני כשנה הוא קיבל גם תמחור נוח ותחרותי יותר – גרסת הבסיס מוצעת במחיר התחלתי של 144,000 שקלים, למרות שהיא מגיעה עם אותו מנוע חזק. ובמציאות אפשר למצוא את פורד קוגה בהנחות משמעותיות. רמת האבזור טיטניום X כפולת ההנעה מוצעת במחיר של 190,000 שקלים – לא מעט בימינו, אך גם לא חורג מהמקובל בגרסאות מקבילות של המתחרים. תמורת הכסף מקבלים מכניקה מרתקת – מנוע חזק, מתלים מעולים ושלדה מהנה – והרבה מאוד אבזור, כולל מערך מרשים של אביזרי בטיחות מתקדמים. בצד החובה עומדים עיצוב פשוט, תא נוסעים מיושן וצריכת דלק גבוהה. ועדיין – אם אתם חושבים לקנות רכב פנאי, כדאי לכם לבקר גם באולם התצוגה של פורד ולבקש נסיעת מבחן בפורד קוגה.

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 + nineteen =