יום שישי , 19 אפריל 2024
פורד דוחה את האקספלורר החשמלי בשנתיים כדי לספק את הדרישה למוסטאנג מאך-E ולטנדר לייטנינג. צילום: פורד

מוסטאנג מאך-E ממריא, אקספלורר חשמלי נדחה


רוני נאק

למרות שהיא התחילה את 2021 בזהירות הראויה, פורד מסיימת אותה עם צבר הזמנות הרבה יותר גדול משציפתה לפורד מוסטאנג מאך-E החשמלית (משווקת גם בישראל בערוצי היבוא המקביל) ועוד מעל ל-200 אלף הזמנות לטנדר לייטנינג (F-150 חשמלי) שהיצור הסדרתי שלו אפילו לא החל. הגידול האקספוננציאלי בביקוש הצליח להפתיע את ענקית הרכב האמריקאית שצריכה עכשיו לסדר מחדש את מערך היצור.

מוסטאנג מאך-E. לאור הדרישה נפח היצור יגדל פי שלוש. צילום: פורד

פורד אקספלורר החשמלי והדודן שלו מלינקולן, דגם בשם אוויאטור, שתוכננו להיות מיוצרים במפעל במקסיקו שבו מיוצר גם המאך-E "זכו" לחצות את הגבול למפעל פורד בשטח ארה"ב ולדחיה רצינית של כ-18 חודשים ביצור. דחיה שפורד תנצל כדי ללחוץ על הספקים לרכז מאמץ ורכיבים כדי שתוכל לעמוד בדרישה לדגמים האלו.

פורד F-150 לייטנינג. מעל ל-200 אלף הזמנות לפני תחילת היצור הסדרתי. צילום: פורד

בינתיים המפעל במקסיקו מכפיל פי שלוש את יצור המוסטאנג מאך-E החשמלית. מנכ"ל פורד, ג'יפ פארלי בציוץ ב-10 לדצמבר כתב שנפח היצור בשנת 2022 יעבור את ה-200 אלף יחידות – פי שלוש מהכמות שהופצה לשוקי העולם ב-2021. בראיון אחר מוקדם יותר השנה אמר פארלי כי נפח היצור של כל דגמי החשמליות מפורד יגיע לכ-600,000 יחידות תוך שנתיים בלבד וכי זה עתיד לתפוס כ-40% מסך המכירות העולמית של פורד (אנשי הסופר דיוטי, הטרמור והראפטור יכולים לנשום לרווחה).

פלטפורמה חדשה, חשמלית ומודולארית תהיה הבסיס לאקספלורר החשמלי ולדגמים רבים נוספים. צילום: פורד

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 + eighteen =