רוני נאק
למרות שהיא התחילה את 2021 בזהירות הראויה, פורד מסיימת אותה עם צבר הזמנות הרבה יותר גדול משציפתה לפורד מוסטאנג מאך-E החשמלית (משווקת גם בישראל בערוצי היבוא המקביל) ועוד מעל ל-200 אלף הזמנות לטנדר לייטנינג (F-150 חשמלי) שהיצור הסדרתי שלו אפילו לא החל. הגידול האקספוננציאלי בביקוש הצליח להפתיע את ענקית הרכב האמריקאית שצריכה עכשיו לסדר מחדש את מערך היצור.
פורד אקספלורר החשמלי והדודן שלו מלינקולן, דגם בשם אוויאטור, שתוכננו להיות מיוצרים במפעל במקסיקו שבו מיוצר גם המאך-E "זכו" לחצות את הגבול למפעל פורד בשטח ארה"ב ולדחיה רצינית של כ-18 חודשים ביצור. דחיה שפורד תנצל כדי ללחוץ על הספקים לרכז מאמץ ורכיבים כדי שתוכל לעמוד בדרישה לדגמים האלו.
בינתיים המפעל במקסיקו מכפיל פי שלוש את יצור המוסטאנג מאך-E החשמלית. מנכ"ל פורד, ג'יפ פארלי בציוץ ב-10 לדצמבר כתב שנפח היצור בשנת 2022 יעבור את ה-200 אלף יחידות – פי שלוש מהכמות שהופצה לשוקי העולם ב-2021. בראיון אחר מוקדם יותר השנה אמר פארלי כי נפח היצור של כל דגמי החשמליות מפורד יגיע לכ-600,000 יחידות תוך שנתיים בלבד וכי זה עתיד לתפוס כ-40% מסך המכירות העולמית של פורד (אנשי הסופר דיוטי, הטרמור והראפטור יכולים לנשום לרווחה).