תומר הדר
לדרום אפריקה יש כידוע רומן ארוך שנים עם הטנדר. הדרום אפריקאים קוראים לטנדרים "באקי" וכיאה לבן משפחה אהוב, הם אוהבים לשפר.
אלא שבניגוד לישראל, בה רק השנה התקבל סוף סוף אישור ממשרד התחבורה להכניס לרישיונות רכבי שטח הגבהות צנועות של שני אינץ', בדרום אפריקה אפשר לרכוש את טנדר ולשפוך עליו ראנדים זה שנים רבות. הדוגמה החדשה ביותר היא חבילת MS-RT של M SPORT הבריטית שתוכננה במיוחד עבור הריינג'ר (שלמרבה הצער אינו משווק בישראל –וגם לא בן דודו הקרוב מאזדה BT50).

בכל מקרה- בקיט הטיונינג של הריינג'ר נכלל בודיקיט אגרסיבי , מערכת פליטה המאפשרת למנוע הדיזל, בנפח 3.2 ליטרים לנשוף ביעילות ולסובב גלגלי 18 אינץ', הגבהה של 45 מילימטרים, מיגון גחון ומדרגות צד. למי שמעוניין ביותר ביצועים (כן!!) יש גם קיט סטייג' 2 המעלה את ההספק מ-197 כוחות סוס מכובדים ל-268 כוחות סוס ממש ממש מכובדים, הודות למגדש טורבו גדול, אינטרקולר משופר וכמובן גם מיפוי מחדש של מחשב המנוע. לפי M SPORT הקיט מבטל כמובן את אחריות פורד, אך מגיע עם אחריות לשלוש שנים או 60 אלף קילומטרים.
