יום ראשון , 9 פברואר 2025
מבחן דרכים ג'נסיס GV80 קופה. עיצוב ושרירים ב-670 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ג'נסיס GV80 קופה

רוני נאק

מותגי גרמניה הזהרו. ג'נסיס לא מזנבת בכם היא כבר שם. על מלא והיא עושה זאת עם ספינת הדגל GV80 שגם פרצה לה את הדרך כשמותג היוקרה של HMC פרץ לעולם ולחיינו. עתה, בדומה למה שאנו רואים במרצדס, במוו וגם אאודי – ג'נסיס מגישה לנו גרסת קופה ספורטיבית של ה-SUV הגדול ביותר שבהיצע – והוא הרבה יותר מגג משתפל וארבע סופיות מפלט.

מבחן דרכים ג'נסיס GV80 קופה. עדכוני המראה יחסית מינויים שווה להביט מקרוב במבנה פנסי החזית. צילום: רוני נאק

עדכון עמוק

בעוד ששפת העיצוב נותרה בעינה והיא מאד מזוהה כג'נסיס. אי אפשר לפספס את השבכה הגדולה בחזית שעברה עדכון קל למראה, את צמדי פנסי ה-LED לפנים ומאחור (את הדרך שבה אפשר ללכת לאיבוד ולצלול למורכבות הפנימית של פנסי ה-MATRIX בחזית) ואת קו המתניים ועיטורי הכרום שהם מאד "ג'נסיס" במראה. הגג היורד במתינות לאחור ופוגש ספויילר זנב ברווז מחוצף, לצד מסיט רוח עליון וחישוקי גלגלים גדולים וספורטיביים מעבירים את המסר השרירי הראוי.

מבחן דרכים ג'נסיס GV80 קופה. השינוי של סביבת הנהג עמוק מאד והיה חיוני כדי להביא את ה-GV80 לרלוונטיות. צילום: רוני נאק

 

בעוד שהדור הראשון של GV80 לקח רמזים וקודי עיצוב גרמניים באופיים. הפעם הטרנספורמציה עמוקה מאד – הרבה יותר מהמרכב לטעמי. שני מסכים דיגיטליים מאוחדים למשטח OLED גדול אחד של 27 אינץ'. מתחת פאנל שליטה ומתגים פיזיים לבקרת האקלים והשמה וגם חוגות לתפעול תיבת ההילוכים ומצבי הנהיגה השונים. מסביב עור, עץ, אינסרטים מאלומיניום ותאורת אווירה רב גוונים. התוצאה היא סביבת נהג אולטרה מודרנית אבל גם ספורטיבית ומהודרת מאד. סביבת נהג שמקבלת חיזוק משמעותי ממושבים מרופדי עור סופר נוחים, מחוממים, מאווררים ועם עיסוי דינמי שמתחיל אוטומטית בדיוק שעה מתחילת הנהיגה – למען הנאתך. זה פרימיום!

המחיר: 670,000 שקלים.

מבחן דרכים ג'נסיס GV80 קופה. עיצוב ושרירים דרך מראה. צילום: רוני נאק

מכאניקה ודינאמיקה

אהבתי את הדיזל הטורי של ה-GV80 אהבת נפש. לטעמי שילוב מושלם של כוח וצריכת דלק. אולם זה ירד מההיצע ואת מקומו תפסה יחידת הנעה רושפת אש. 3.5ל' כפולת מגדשי טורבו עם תפוקה של 409 כ"ס ו-56 קג"מ. למנוע יש מגדש-על חשמלי שתפקידו בחיים לצמצם עד למינימום את השהיית הטורבו. בפועל זה מרגיש כתגובתיות עליזה ומיידית בכל לחיצה על הדוושה ובהמשך תחושה של כוח בלתי נגמר ודינאמיות המעלימה כליל את המשקל והממדים של הרכב. כל זה בליווי סאונד נפלא מהאגזוזים – אמיתי לגמרי ולא מסונתז. הללויה.

מבחן דרכים ג'נסיס GV80 קופה. מפגש של יוקרה: עור,עץ ואלומיניום בעיצוב הייטק עדכני ונאה. צילום: רוני נאק

 

ההנעה כפולה קבועה דרך תיבת הילוכים פלנטרית עם 8 הילוכים. ישנם מצבי נהיגה שונים לכביש וגם לדרכי עפר וגם מתלים אדפטיביים עם מערכת הקוראת את הכביש שלפנים ומכינה אותם מראש למפגש עם שיבושים. איך זה עובד? אחלה! מתקבל מצד אחד רייד נעים ומפנק ומצד שני תמיכה טובה במרכב וריסון מדוייק. נייס! אפשר בהחלט לנהוג את הכלי הגדול הזה והוא מגיב היטב לאתגרים המציב בפניות כביש הררי מפותל כמו זה שפגשנו בגליל ועל מורדות הגולן באותו יום נהיגה חורפי. הבלמים עומדים במשימה הלא פשוטה ואפילו ההיגוי מדוייק וחש טוב ועם משקל נכון בידיים – אינו קל מדי או מעורפל.

מבחן דרכים ג'נסיס GV80 קופה. תא המטען עצום וקיפול המושב חשמלי כמו פתיחת הדלת. צילום: רוני נאק

 

תצורת הקופה וויתרה באופן מובן על שורת המושבים השלישית. כך שמדובר ברכב עם 5 מושבים. שם מאחור יש מרווח טוב מכל ממד, יחידת שליטה לבקרת האקלים וגם קיפול חשמלי למושבים היוצר חלל טעינה עצום אליו קל לגשת דרך הדלת האחורית המתרוממת יחד עם השמשה. אין וויתור גם על שימושיות.

מבחן דרכים ג'נסיס GV80 קופה. מושבי עור נהדרים עם חימום, אוורור, עיסוי והזחה חשמלית. צילום: רוני נאק

מה פחות?

אחד היתרונות שהיו למנוע הדיזל ההוא היה טווח נסיעה גדול מאד. בשעתו נסעתי מהמרכז לחצבה וחזרה על חצי מיכל דלק ומבלי לרחם על דוושת התאוצה. המעבר למנוע בנזין כה חזק אמנם נותן BOOST הרבה יותר חי ומיידי אבל המחיר הוא מיכל המתרוקן במהירות וביחס ישר ומיידי ללחיצה על הדוושה. ממוצע צריכת הדלק של המבחן היה כ-8.0 ק"מ לליטר שהתחלקו בין כ-30% נהיגה עירונית והשאר בין עירונית במהירות מתונה ומעט מאד נהיגה דיאנמית חזקה או שיוט בקצב אולטרה מהיר. תלחצו חזק וגם 5 ק"מ לליטר זה לא דמיוני.

מבחן דרכים ג'נסיס GV80 קופה. לא חושש גם משבילי יער ודרכי עפר מפולסות. כאן ביער ביריה. צילום: רוני נאק

סיכום

המפתח החכם הוחזר לאולם ג'נסיס בהרצליה בתוגה רבה. אהבנו את השינויים שעבר הדגם מבפנים – שינויים שלטעמנו מביאים אותו לרלוונטיות הטעם של הלקוחות ב-2025. פחות "מועדון גברים בבוואריה" והרבה יותר סטארט אפ ניישן. זאתף לצד דינאמיות חדשה במראה ובפועל – עושים את הקופה הגדול הזה לאחד הפייבוריטים – שלי לפחות.

 

 

Check Also

הדולפין של BYD מתעדכן

הספק טעינה גבוה יותר, מעט יותר אבזור "טק" וגווני צבע חדשים. BYD דולפין מתעדכן ובעיקר מתייקר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *