רוני נאק
JATO פרסמה נתוני מחצית שנה מאד מעניינים. אז בואו נקצר בקדימון המתחכם ונכנס היישר לעובי הקורה: ובכן שלושת השווקים המובילים במכירות הם סין עם 12.23 מיליון יחידות, השוק האירופאי עם 9.77 מליון יחידות וארה"ב עם 8.62 מליון כלי רכב חדשים שעלו על הכבישים. ביחס למחצית הראשונה של 2017 בסין נמכרו 3.9% יותר כלי רכב, באירופה 3.0% יותר וארה"ב רשמה צמיחה של 2.0%. שני שווקים שרשמו נתונים דו-סיפרתיים הם הודו עם כמעט 2.0 מיליון יחידות ועליה של 16% וברזיל עם 1.12 מיליון מכוניות ועליה של 14%.
מי שביצעו את התנועות הגדולות ביותר הם מיצובישי שהגדילה ב-1.25% את נתח השוק העולמי שלה עם זינוק של 27% במכירות אאוטלנדר. סוזוקי שהבאלנו שלה מצליח בעולם והגדיל את נתח השוק ל-3.58%. עליה מרשימה למותג JEEP בזכות הקומפאס החדש וגם יונדאי אשר עדיין משווקת בהצלחה IX35 במדינות שבהן השוק צומח מהר.
קבוצת VW רושמת זינוק של 7% במכירות ומובילה גלובאלית עם 5.45 מליון יחידות – זו כמעט צמיחה כפולה מזו של המתחרים הקרובים ביותר:קונצרן רנו-ניסאן ו-טויוטה (הסקר לא כלל את אחד השווקים החשובים לשני האחרונים – אירן, חלק ממדינות אפריקה והמפרץ הפרסי).
• חסוך אלפים בקניית רכב חדש!
מגמת הצמיחה המהירה של קבוצות ה-SUV השונות ממשיכה. במחצית הראשונה של 2018 נמכרו בעולם 14.95 מליון רכבי פנאי שטח וזו עליה של 14% ביחס לשנה שעברה. הציבור נוהר בהמוניו לקבוצות B ו-C הבינונית והקטנה כאשר קבוצת B-SUV רושמת זינוק של 25% במכירות.
אז מי מחזיק בנתח השוק הגדול ביותר של רכבי פנאי – SUV? יהיה זה קונצרן רנו-ניסאן עם נתח שוק של 12% כאשר במקום השני GM עם 8.4% ובפער קטן יונדאי-קיה עם 8.2% במקום השלישי.
והרכב הנמכר ביותר בעולם? ובכן אם ציפיתם לרכב היברידי, ירקרק, עתיר טכנולוגיה ובעל חתימה סביבתית מזערית – כדאי מאד שתניחו לעץ שאתם מחבקים כרגע. 534,827 יחידות שמות את טנדר פורד F-150 בראש רבי המכר אשר מצידו רושם עליה של 3% ביחס לשנה שעברה וזה מרשי לאור המצב הכלכלי בארה"ב. בפער די גדול עם 478,122 יחידות נמצאת טויוטה קורולה וקצת מתחתיה פולקסווגן גולף עם 431,836 יחידות. ציון לשבח מקבלת הונדה אשר שלושה דגמים שלה נמצאים בעשירייה הפותחת: סיוויק, ושני רכבי פנאי CRV ו-HRV שלושתם יחד רשמו 1.08 מיליון יחידות.