רוני נאק
בנימוס רב הצבא הקנדי מתחיל לקבל את היחידות הראשונות מסך של 90 רכבי LTV ראשי תיבות של light tactical vehicle שהוזמנו מהחטיבה הבטחונית של GM לטובת המשימה של הצבא הקנדי בלטביה. העסקה בשווי של כמעט 36 מיליון דולרים (כ-400 אלף דולר ליחידה) כוללת בנוסף לרכבים עצמם גם הדרכת נהיגה, סיוע טכני ו"תוכן" נוסף שיגיע מחברות קנדיות – כלומר דיגום ואבזור בטחוני. זו העסקה הראשונה מחוץ לארה"ב ומגיעה לאחר שהצבא האמריקאי התחייב לרכוש יותר מ-2,000 יחידות לשימושו.
• שברולט סילבראדו חשמלי בישראל
הרכבים הטקטיים האלה מבוססים על פלטפורמת הפיקאפ של שברולט קולורדו ZR2. הם מכילים חלקים רבים המגיעים מהמדפים של הרכבים המסחריים מבית GM, ובנוסף אליהם גם כולל רכיבים מחטיבת הביצועים של שברולט לשיפור יכולת השטח. במשקל עצמי של פחות מ- 2,232 קילוגרם, כלי הרכב הטקטיים הקלים והזריזים מציעים יכולת הובלה אווירית, בנוסף לתחזוקה קלה וזולה עם חלקים הזמינים דרך שרשרת האספקה העולמית של GM. הכלים שאינם שונים לנהיגה מכל טנדר עבודה אזרחי קלים לתפעול ובעלי אמינות ועמידות מוכחים. בנוסף, כלי הרכב הטקטיים הקלים כוללים גם תכונות בטיחות אקטיביות ופסיביות, לפי הדרישות שהגדיר צבא קנדה לביצועים ובטיחות.
המפרט הטכני כולל מנוע טורבו-דיזל מסדרת דורמקס בנפח 2.8ל' עם תפוקה של 275 כ"ס ו-58 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים, תיבת העברה עם LOW ביחס 2.62. בחזית מתלה נפרד ומאחור סרן חי ועם נעילות דיפ' לפנים ומאחור. המתלים מרוסנים על ידי בולמים DSSV בעלי מהלך ארוך ושיכוך דינאמי. צמיגי גודריץ' KM3 במידה של 315/70R17 על חישוקים מחוזקים ותוספת ראנפלאט לנסיעה ללא אוויר. עוד נספר על מרווח גחון של 27.2 ס"מ, זווית גישה של 45.2 מעלות, זווית נטישה של 40.8 מעלות ובסיס גלגלים ארוך של 326.5 ס"מ המאפשר למצא מקום לעד 9 לוחמים או מגוון רחב של דיגומים שונים. משקל המטען המירבי (של היצרן כי בצבא זה תמיד מגיע לרמות מפחידות) הוא 1.5 טונות. דווקא נתונים חשובים כמו קיבולת מיכל הסולר וטווח הנסיעה – אוטונומיה – לא צויינו. ייתכן ומדובר בפריט שניתן להגדרה בהתאם למשימה.