רוני נאק
יצרנית הרכב האמריקאית הגדולה ביותר – GM – הגיעה ברבעון האחרון של 2018 למספר הקסום הזה של 200,000 מכוניות חשמליות – במצטבר משנת 2010. את הסף קבע עוד ב-2009 הממשל הפדרלי לזיכוי של 7,500 דולרים ליחידה – כאשר המטרה היא לפצות במידת מה את העלות הגבוהה יותר של רכב חשמלי – על פני מכונית רגילה.
• קבל הצעה פרטית על כל רכב שתבחר
שלא במפתיע גם GM וגם טסלה לוחצות עתה על הממשל כדי להאריך את הטבת המס הזו – אשר מתוכננת להתבטל בהדרגתיות עד אפריל 2020 – בעיקר לאור הזינוק במכירות של שברולט BOLT ושל הסדרה 3 של טסלה – שתיהן צפויות להתייקר מאד אם הטבת המס הזו תעלם.

וכמה שווה ההטבה הזו? לפי דו"ח של הקונגרס מדובר בכ-7.5 מיליארד דולרים בין 2018 ל-2022 ברמות הנוכחיות. סכום משמעותי שיהיה לממשל קשה לשחרר.