רוני נאק
בשלב הזה בטוחני שב-GM מצערים שחיסלו את HUMMER בלחץ הסביבתי. נכון – הוא היה כבר צל אזרחי חיוור וטבעוני של אותו האמר H1 שכולנו כה אהבנו – וגם השימוש בפלטפורמות הטנדרים של GM פלוס איכות כללית לא מבריקה הפכו את מנצח המלחמות הקשוח של המפרץ הפרסי למטרוסקסואל בטייץ' וטיירים במותניים. וזה קרה ממש בערב הזינוק הגלובאלי הגדול של רכבי ה-SUV. לא במתכונת ההיא של ענקי השטח של שנות ה-2000 – אלא כפי שאנו מכירים אותם היום ועם מקום לעוד SUV פרימיום ועטור תהילה (ראו את ההצלחה של JEEP שמחזיקה על כנפיה את FCA) – וגם GM רוצה.
• חולמים על רכב פנאי חדש? כך תגשימו אותו!

ובכן מסוכנות הידיעות רויטרס נמסר כי ב-GM שוקלים את החזרה של GM כמותג פנאי 100% חשמלי (הא, הא היה כאן בישראל מזמן לפחות אחד כזה) – אשר לדבריהם ישמור על יכולת שטח רבה – ופתאום יש "צלב על" ג'יפ רנגלר. האמר חשמלי יהיה חלק מתיק מוצרים הכולל כמובן טנדרים, ופרטיות כחלק מהמדיניות החשמלית שמובילה מנכ"לית GM מארי בארה. וגם אם לעולם האמר חשמלי לא יראה אור – יהיה קשה לדמיין הקשר אחר שבו אפשר יהיה להחזיר את חיות השטח האלה בחזרה מהמתים.
ארנולד שוורצנגר בעצמו – אחד הפרזנטורים המזוהים ביותר עם האמר – שיתף פעולה עם קרייזל אלקטריק כדי להסב את ה-H1 שלו להנעה חשמלית רק לפני כשנתיים. הם יחזרו. שניהם.