יום רביעי , 16 אוקטובר 2019
ראשי » חדשות » GM מבקשת פטור מקריאה חוזרת
GM מבקשת להאריך פטור מריקול של מעל ל-6 מיליון מכוניות. בצילום השברולט קרוז האחרונה בהחלט שיוצרה במרץ 2019. כבר מתגעגעים. צילום: GM
GM מבקשת להאריך פטור מריקול של מעל ל-6 מיליון מכוניות. בצילום השברולט קרוז האחרונה בהחלט שיוצרה במרץ 2019. כבר מתגעגעים. צילום: GM

GM מבקשת פטור מקריאה חוזרת

רוני נאק

GM הגישה ביום רביעי עתירה ל-NHTSA כדי לקבל גם השנה פטור אשר משחרר אותה מביצוע של קריאה חוזרת – RECALL – של מכוניות מתוצרתה אשר צוידו בכריות אוויר של טאקאטה. כך פורסם בסוכנויות הידיעות. זו למעשה השנה הרביעית ברציפות ש-GM עותרת בנושא כדי לחמוק מהצורך לקרא לתיקון מעל ל-6 מיליון כלי רכב.

• חולמים על שברולט חדשה?

GM הגיעה להסכמה עם הממשל האמריקאי בשנת 2015 אחרי שיצרנית כריות האוויר TAKATA פרסמה כי כריות האוויר מתוצרתה אשר מותקנות בצד הנוסע הקדמי – תקולות. מאז בכל שנה GM עותרת כדי לקבל הארכה לפטור מריקול.

קאדילק XT5 - אחד משני מותגי הרכב של GM שעדיין משווקים בישראל. צילום: GM
קאדילק XT5 – אחד משני מותגי הרכב של GM שעדיין משווקים בישראל. צילום: GM

GM מצידה פרסמה הצהרה כי היא חקרה את הנושא וגם בחנה לאורך זמן את תפקוד כריות האוויר האמורות וכי "הן לא מהוות סיכון בטיחותי בלתי סביר". עוד הוסיפה GM כי החלקים שטאקאטה סיפקה הם ייחודיים ל-GM ואינם בשימוש אצל יצרני רכב אחרים ולכן בטוחים.

להזכירכם כי בפרשת TAKATA נמצא כי 24 מקרי מוות וכ-200 פציעות נגמרות באופן ישיר בשל כריות האוויר התקולות. הפגיעות נגרמו בשל מנגנון ניפוח כרית האוויר אשר בעת תאונה מתפוצץ באופן בלתי מבוקר ויוצר רסיסים מסוכנים. לאחר התפוצצות הפרשה TAKATA – שהייתה ספקית משמעותית של כריות אוויר לתעשיית הרכב – פשטה רגל ולבסוף נמכרה בכ-1.6 מיליארד דולר בלבד למתחרה סינית.

בישראל GM משווקת את מותגי הרכב שברולט וקאדילק. איך בכלל קריאה חוזרת עובדת? – קראו כאן

צפו גם בזה

אלפא רומאו טונאלה - רכב פנאי שטח היברידי, כפול הנעה וקטן יותר מסטלביו. צילום: אלפא

דליפה מאלפא רומאו

רכב פנאי היברידי וכפול הנעה - אלפא רומאו טונאלה - נחשף בגרסת היצור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 − three =