תומר הדר
תכלס, מה רע לנו? רוצים טנדר? הולכים וקונים טנדר. יש מיצובישי, יש איסוזו, יש טויוטה, יש דיזל. עם קצת מזל, אולי נקבל תיבת הילוכים עם חמש מהירויות. אולי איזה מנוע דיזל טוב, עם ארבעה צילינדרים ויחסת מעט רעש. איזה יופי לנו. אבל לפעמים, אנחנו מרשים לעצמנו לחלום. שלשום הבאנו לכם את המקבילה של שברולט לאיסוזו די מקס שנמכר בישראל – וי שש, שלוש מאות וקצת כוחות סוס, שמונה מהירויות, כל מה שמשאיר אותנו בישראל עם פה פתוח.
עכשיו, אחרי ששברולט חשפה את הטנדר ה"קטן" שלה, מגיע תורה של GMC, החברה האחות, שחושפת את ה-GMC קניון דנאלי בגרסה שתשווק בשנת 2017. עכשיו תסלחו לנו לשנייה, בעודנו מנגבים את הריר קלות ומדמיינים את עצמנו נוסעים בכביש, נוסעים איתו בשטח, נוסעים איתו לאורך קו החוף של קליפורניה בלי לעצור עד שנגיע לקנדה. וזה מגניב ומבאס אותנו באותה מידה, כי אנחנו פה.
הנה מה שיקבלו הלקוחות האמריקאים שיקנו את הקניון דנאלי: קודם כל המנוע – אותו מנוע שהכרנו השבוע בשברולט קולוראדו. במונחים אמריקאים – מדובר במנוע צנוע: וי שש, בנפח 3.6 ליטרים, שמפיק 308 כוחות סוס. בדומה לקולוראדו, גם המנוע של GMC משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות – הנמוכות לכוח, הגבוהות לשיוט. מה עוד? התשובה: יכולת שטח.
לקניון דנאלי יש חבילת שטח שכולת מערכת הנעה כפולה שב-GMC מכנים פשוט X. היא כוללת צמיגי 255/65R17, מדרגות צד, מיגון לטרנספר וכמובן בקרת משיכה ובקרת ירידה במדרון. אבל בתכל'ס, מה שחשוב לנו, מה שהופך את הטנדר הזה לקרוזר אמיתי הוא העובדה שמדובר בדנאלי – רמת האבזור הגבוהה, שכוללת בין היתר מערכת שהופכת את הרכב לנקודת ווייפיי, קישור לוויין לרדיו אינטרנטי, בקרת אקלים, מערכת שמע של BOSE וכמובן מערכת התראה במעבר נתיב ומערכת שמודיעה לנהג על קרבה לרכב שמקדימה. המחיר המומלץ בארה"ב עומד על כ-37 אלף דולרים.
סבבה? יופי, עכשיו תתעוררו. אתם בישראל, שיהיה לכם יום מעולה.
מעוניין לשמוע פרטים על הטנדר החדש של גי מס סי